Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dantalion schreef:Dat is ook het probleem. De eigenaren hebben idd het geld er niet voor. Ze kunnen haar net aan betalen en komen zelfs dan nog in de knoei soms met het betalen van de hoefsmid etc. Al gebeurd er echt een keer wat kunnen ze niks doen hoogwaarschijnlijk niks doen en brengen ze haar naar de slacht dat hebbe ze personelijk tegen mij gezegt.
felicity schreef:Sorry maar bij mij valt dit niet zo heel goed.
Ik kan niet rijden en dus neem ik maar een andere. Vind ik wel heel erg kort door de bocht.
Er zijn nog zoveel leuke dingen die je kan doen zonder te rijden.
Ik zou eerst eens met de eigenaren om de tafel gaan zitten en het bespreken. Misschien willen ze je wel tegemoet komen om iets van de het lease bedrag af te halen. En wat je dan eventueel kunt gebruiken om ergens anders een keertje rijden.
felicity schreef:Sorry maar als het alleen rotstraal en een hoefzweer is.
Zou ik eens goed kijken waar door het komt en de oorzaak aanpakken.
Dat hoeft toch niet zo heel veel te kosten.
Als ze er dan vanaf is kun je gewoon weer lekker rijden.
schirocco24 schreef:Jammer van die negatieve reacties hier.
Ik snap je wel TS. Je betaald en bedrag om dat paard te verzorgen / rijden. En een paard met een hoefzweer loopt eigenlijk altijd op drie benen dus grondwerk zit er ook niet in.
Het probleem loopt al langer en eigenlijk wordt er niet echt iets aan gedaan. Er wordt wel wat geprobeerd maar er worden geen "echte stappen" ondernomen.
TS geeft aan dat ze wel wilt helpen met het verzorgen, maar dat het leasen stopt. Het is niet haar eigen paard dus ze kan niet beslissen of er wel een DA bij komt of niet. Dat is het lastige.
bigone schreef:Ts, het feit dat ze dreigen om haar naar de slacht te doen direct naast je neer leggen. Dit soort chantage is gewoon een minne streek. Ga mooi op die andere rijden, of nog beter, misschien kun je gaan sparen en je eigen dier kopen.
zodat ik nadat ik klaar met school en studeren ben ik dan rustig aan kan kijken of genoeg geldhe, alles uit komt en dat ik met de baan die ik dan tegeb die tijs heb een paard kan onderhouden. Ga dit dus ook lekker rustig aan doen en niet gehaast zodat zeker weet dat alles goed uitgekiemt is en ik goede zorg kan geven aan mijn paard en dat ik dan ook genoeg geld ervoor aan de kant kan leggen voor het geval dat. felicity schreef:Sorry maar bij mij valt dit niet zo heel goed.
Ik kan niet rijden en dus neem ik maar een andere. Vind ik wel heel erg kort door de bocht.
Er zijn nog zoveel leuke dingen die je kan doen zonder te rijden.
Ik zou eerst eens met de eigenaren om de tafel gaan zitten en het bespreken. Misschien willen ze je wel tegemoet komen om iets van de het lease bedrag af te halen. En wat je dan eventueel kunt gebruiken om ergens anders een keertje rijden.
Laurapalmer schreef:Officeel ligt de verantwoording bij de eigenaar.maar ik mag toch hopen dat als je een jaar elke dag voor een paard zorgt,(lease of eigen)je je daar toch verantwoordelijk voor voelt?
Laurapalmer schreef:Officeel ligt de verantwoording bij de eigenaar.maar ik mag toch hopen dat als je een jaar elke dag voor een paard zorgt,(lease of eigen)je je daar toch verantwoordelijk voor voelt?
sneeuwpop schreef:Paard zal eerder naar een handelaar gaan ipv slacht. (Kun je ook aanraden als ze daarmee dreigen)
Hopelijk bij een nieuwe eigenaar een goede oplossing voor de klachten.
Misschien doe je het paard wel een grote gunst!