Moeder hier gefokt met haar moeder maar keuze gedaan om de kleine te houden. Ik kan haar door en door en alles gaat op een pink. We zijn nu rustig begonnen met inrijden en waar ik zij ik stap er niet als eerste op stap ik nu rustig 1x per week door de weide om het sturen te leren.
Haar veulen mag ook lekker blijven omdat ik er een volwassen dier voor verkocht heb (mag er maar 2 van mezelf hebben)
Ze lopen wel in eigen weide dus de opfokkosten heb ik niet. Alleen tijdens het spenen.
Dus heb je de ruimte in de buurt zou ik het doen en niet als je dadelijk 100 km enkele reis moet doen naar de opfok dan maak je toch minder mee met z'n dier.
mijn 2 dames nu.

) is dat ik vanaf veulen af aan exact weet wat er met mijn paard is gebeurd. Hoe hij opgegroeid is, hoe hij zadelmak gemaakt is, hoe hij doorgereden is etc. Ik heb mijn veulen gekocht op basis van de merrie. En op basis van het aankoopbedrag de gok durven nemen. Naar gelang hij ouder werd, wist ik dat hij mijn maatje kon worden omdat je weet hoe hij reageert op nieuwe situaties en hoe hij zich gedraagt in een groep. Nog steeds in mijn achterhoofd hebbende dat hij wel eens een draak zou kunnen worden onder het zadel of wellicht helemaal niet op goed op de foto...