Puur geluk: herstel na botbreuk en botvliesontsteking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Puur geluk: herstel na botbreuk en botvliesontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 09:12

Wat heerlijk dat het nu zo goed met haar gaat!

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 09:44

Werkelijk prachtig! De sfeer, jullie band om te zien en vooral dat jullie beide zo van elkaar houden en van elkaar genieten! Heel erg mooi en waardevol!

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:29

Wauw wat een super mooie foto's en wat fijn dat het weer de goede kant op gaat!

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:03

Wat een heerlijke foto's de band spat er vanaf! En wat is t toch een leuk dier he! Superfijn dat het de goede kant op gaat! Hopen dat het alleen maar die kant op blijft gaan! :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:28

Ik heb ook even het vorige topic gelezen. PFf wat een pech zeg! Maar gelukkig lijkt het nu beter te gaan. En je hebt echt hele mooie foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:57

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties <3 <3 Heel erg fijn om te lezen! Ik hoop ook echt dat het goed door blijft gaan. Helaas lijkt ze momenteel weer wat last van haar spat te hebben, dus wel weer iets te vroeg gejuicht %) Maar zo lang ze pijnvrij in de weide kan staan met de kudde is alles oké.

Iemand reageerde dat we veel geluk aan ons zijde hebben, dat begreep ik niet zo, ik zal wel een pessimist zijn maar met álles wat mijn paard in 3 jaar tijd overkomen is, zie ik dat eerder als veel pech. En het herstel met grote investeringen van tijd, geld en liefde vind ik ook niet eerlijk om af te schrijven als 'geluk', om eerlijk te zijn... Het maakt me wel gelukkig dat ze er nog is na de onzekerheid van begin dit jaar, dat dan weer wel <3

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 11:59

Dat geluk slaat wellicht meer op het feit dat ze erdoor is gekomen Nikki. :) Met zo'n pech... Voor hetzelfde geld had je haar moeten laten inslapen. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:14

Ik snap het, maar ik vind 'geluk' echt compleet het verkeerde woord daarvoor, sorry. Het woord 'geluk' in mijn topictitel refereert voor mij vooral aan hoeveel geluk het mij gééft dat ze er nog is. Hoe gelukkig ze mij maakt. Ik vind niet bepaald dat we het geluk aan onze zijde hebben gehad na alles. Je zegt tegen iemand die ernstig ziek wordt en daar bovenop komt toch ook niet 'wat heb jij toch een geluk' :? ..

Ik heb (heeel) vele duizenden euro's geïnvesteerd in mijn paard afgelopen jaren, met alles wat ze heeft meegemaakt (omdat mijn verzekering weigerde uit te keren, wat een geluk!). Ik heb de keuze gemaakt (! keuze, geen geluk) om een lang traject in gegaan met matige prognose, waar inslapen ook een genoemde en besproken optie was. Ik heb gruwelijk veel zorgen en tijd erin gestoken, dag in, dag uit... Me erbij neer gelegd dat ik waarschijnlijk niet meer op mijn paard kan rijden, eventueel op een uitzonderlijk kort stapritje na, zo nu en dan, eens per twee weken wellicht? Dat gaat ook op voor veel andere dingen die ik graag samen had willen doen (zoals veel vrijheidsdressuuroefeningen, dressuurmatig grondwerk), die ook erg lastig zijn met spat, OCD, gevoeligheid voor peesblessures en een geopereerde fractuur. Ik lees en hoor bijna wekelijks van mensen die een paard laten inslapen omdat hij niet pijnvrij meer te rijden is, want betalen en zorgen voor een paard dat pijnvrij in de weide staat, is kennelijk geen optie voor veel mensen.

Ik zie er dan ook met de leukste wil van de wereld geen geluk in dat mijn paard hier nog wel staat en hopelijk erg oud mag worden in de weide, onbelast, zo lang als ze pijnvrij kan zijn. Sorry, ik vind dat met 'wat een geluk' je de verantwoordelijkheid en rol van een paardeneigenaar, en de geweldige dierenartsen van Wellensiek en de arts die op Utrecht heeft geopereerd, daarin enorm bagatelliseert, hoe goed bedoeld het uiteraard ook is. Natuurlijk is het uiteindelijk 'geluk' geweest dat de operatie goed heeft uitgepakt (hoewel dat toch vooral te danken is aan het goede werk van de opererend arts, denk ik dan), maar om dan te zeggen dat na alles 'het geluk aan onze zijde' staat, mwoh :+

En daarnaast ben ik natuurlijk vooral enorm trots op Mahlika ook, die zich ondanks tijden boxrust bij de eerste keren weidegang geweldig heeft gehouden, heel beheerst <3 En al die tijd op rust, wat ze niet gewend was, braaf heel saai een laantje op heeft afgestapt aan de hand zonder ook maar een pas verkeerd te zetten, ondanks dat ze een energiebommetje was.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:54

Oei wat een felle reactie :oo ik denk dat diegene het wel goed bedoelde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:59

Dat zeg ik toch ook, het zal vast goed bedoeld zijn? Maar mag ik daar , als de ontvanger van de opmerking, ook anders in staan? Ik vind dat iets wat mij zo aan het hart gaat best geadresseerd mag worden zonder gouden schaaltje en suikerlaagje, zo lang ik niet persoonlijk word of een ander aanval, maar uitleg waarom het iets met mij doet? Ik probeer er altijd een positieve tekst aan te geven ongeacht wat Mahlika overkomt. Maar aan het einde van de dag ben ik geen emotieloos stuk karton maar ook maar mens. En het spijt mij als dat dan ook eens fel is.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:27

Ne ik snap je reactie verder ook wel hoor, je hebt echt ontzettend veel met haar meegemaakt. Vanaf de seconde dat jullie elkaar ontmoetten ging het niet allemaal vanzelf maar dat maakt het wel extra dierbaar wat je nu hebt. Elk dier verdient een baasje zoals jij.