Welk ponykamp?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:04

Horsies7 schreef:
Bedankt, maar ponykamp Ameland lijkt me toch wat teveel gericht op buiten rijden, plus dat het nogal verweg is (woon in het zuiden van NL).

Jammer,
ik ook hoor!
Maar ik vond het het rijden zeker waard

Pindakaa7

Re: Welk ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 21:26

Stal sintels lijkt me wel wat! Ik heb wel wat vraagjes.
Ik heb geen bodyprotector. Kan ik die daar huren ofzo? En hoe word er les gegeven? Het ziet er op de site uit alsof het een leerzaam kamp is maar zijn ze wel aardig? :o
En die strandrit, het is toch niet in de buurt van het strand, hihi.

Alvast bedankt :)

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:45

Tja, streng, nee ik denk dat dat met rijden best wel mee valt. Ze zeggen ook altijd, als je iets spannend vind of eng, dan kun je dat aangeven en proberen ze je er mee te helpen. Er zal nooit gescholden of hard geschreeuwd worden als iets niet lukt.
Een bodyprotector kun je huren en het strand is ongeveer een uur en een kwartiertje rijden met de auto. De paarden en pony's gaan mee met de vrachtwagen en een aantal auto's rijden naar het strand. De afstand valt dus wel mee. Ik zou zeggen, ga er eens kijken als je een keer in de buurt bent (zou wel van te voren ff informeren of er iemand is)

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 21:49

Bedankt voor je reactie.
Ik ga denk ik inderdaad een keer langs, het is best dichtbij namelijk.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:25

Het Ponyhof in Aagtekerke, Zeeland.
Je geeft aan dat je niet naar een groot kamp wilt.
Het Ponyhof is wel een groot kamp (al wordt de groep elke week in 2 kleinere groepen opgesplitst qua slapen, rijden, eten etc.) maar daar merk je niet veel van.
Ik ben er ook een keer in mijn eentje naar toe gegaan en het was erg gezellig, er komen daar best veel alleen waardoor er altijd wel een gezellig groepje voor je is.
Verder is het ponykamp zelf echt geweldig!
Gave strandritten, lieve brave paarden en pony's, leuke activiteiten en erg lieve begeleiding.
Ook al lijkt het ponykamp te groot/te druk voor je ik zou me er zeker eens in gaan verdiepen. :)

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 15:06

Bedankt @Jellybeans, maar ik denk dat dat niks voor mij is :o het is ook niet echt mijn manier om met paarden om te gaan... (Veel te grote meiden op kleine shetlandpony's...)

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 15:13

Horsies7 schreef:
Bedankt @Jellybeans, maar ik denk dat dat niks voor mij is :o het is ook niet echt mijn manier om met paarden om te gaan... (Veel te grote meiden op kleine shetlandpony's...)

Dat kan natuurlijk.
Te grote meiden op te kleine pony's gebeurd eigenlijk niet (meer) alleen soms wordt er zonder zadel op shetlanders gereden en dan zitten er inderdaad wel eens mensen op die iets te groot zijn. Maar ze denken er zeker aan het welzijn van hun paarden. :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 15:21

Bij de hazelhorst rij je bijna elke dag buiten, en de buitenritten zijn gewoon normaal. Er is er ook een waar je op een zandvlakte in rengalop naar boven gaat, dat is wel heel leuk!
Verder heb je er professioneel les, de instructeurs van het springen hebben ervaring tot 1.50 en met dressuur ook op het hoogste niveau.

Gewoon een leuk ponykamp waar je ook nog wat leert. :j

Falcobabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 15:28

Dan is de instructieweek bij Poelenburgh écht iets voor jou!
Ik ben er dit jaar ook helemaal alleen naartoe gegaan en is me super bevallen!
We waren met ongeveer 20 mensen in het instructiekamp. (er is ook een ponykamp, maar daar merk je niet al te veel van, die liggen in een andere kamer, je eet enkele samen met hun.)
Je gaat 1x een bosrit maken en 1x een strandrit, maar als je dit liever niet doet, moet je het maar aangeven en kan je gewoon een dressuurles nemen. We hebben die week ook 2x gesprongen. Er zijn zowel pony's als paarden en daar houden ze écht wel rekening mee! :) Ik (1,62m) werd bijvoorbeeld niet op pony's gezet. (Misschien 1 keertje op een grote D-pony), en je niet te hoog wil springen vraag of je met een pony mag springen! Er waren twee groepen, 1 die hogere sprongen nam met paarden en een andere die iets minder hoog ging met de pony's! Er wordt heel veel aandacht besteed aan elk individu in de lessen, en zeker tijdens de dressuurlessen (je hebt er bijna elke dag minstens 1) Als je een klik hebt met een paard, kan je dat ook aangeven en kan je daar ook vaker mee rijden!
Kortom een heel tof, leerzaam kamp!
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

ps: Oh ja, de begeleiden is ook zeer vriendelijk en begripvol en dus totaal niet streng! Ook heb je vaak vrije tijd, dan kan je naar de andere lessen kijken en bijleren, of lekker douchen of zo :)

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 16:14

Bedankt voor je reactie. Poelenburgh lijkt me ook wel wat, al gaat mijn voorkeur nu uit naar Paard Centraal. alleen is dat helaas best duur :7

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:08

Verplaatst van YRT naar -> MA

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:08

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 20:43

@Marie111 zou je daar wat over kunnen vertellen?

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 15:32

Ik kan mijn vorige bericht niet meer wijzigen helaas, maar heeft iemand misschien wat informatie over manege NOP. Over wat je er doet en hoe de lessen zijn etc.?

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:01

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 15:57

Ziet er leuk uit, maar ik houd niet zo van buiten rijden :o maar bedankt voor je reactie!