Er is altijd wel iets met die ruitersportzaken, toch?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 17:31

Sincere schreef:
In onze hunmemöller ook :')
Je voelt je haast ongemakkelijk om lingerie uit te kiezen.

Ik neem altijd m'n moeder mee. Die staat dan als een soort waakhond voor het pashokje :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Er is altijd wel iets met die ruitersportzaken, toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 17:44

RUI -> PP wel de vraag om het bij ruiterwinkels te houden. Als het te algemeen wordt zal het topic weer verplaatst moeten worden.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 17:59

Ik erger me eraan dat paardenspullen zo duur zijn, kleding vooral. Waarom kunnen kledingwinkels solden (koopjes) doen van 40, 50% en mag je in de ruitershop al blij zihn met een 30% korting op een belachelijk duur T-shirt?
Ook ergerlijk bovendien vind ik de soms onvoldoende produktkennis, vnl bij bitten.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:01

Ik ben van Belgie en hier in de omgeving rijden veel mensen incl ikzelf vaak naar Nederland omdat de paardenwinkels hier vaak een ouderwets basis assortiment hebben en heel weinig keuze.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:02

Lukasje schreef:
Ik erger me eraan dat paardenspullen zo duur zijn, kleding vooral. Waarom kunnen kledingwinkels solden (koopjes) doen van 40, 50% en mag je in de ruitershop al blij zihn met een 30% korting op een belachelijk duur T-shirt?
Ook ergerlijk bovendien vind ik de soms onvoldoende produktkennis, vnl bij bitten.

Sowieso vind ik kleding (vooral bovenkleding) in een ruitersportzaak echt belachelijk duur. Alleen maar voor een naam als Anky of La Valencia. Voor hetzelfde geld koop ik bij de Hema 10 t-shirtjes en die gaan vaak nog langer mee ook.

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:19

Waar ik mij het meest aan erger is dat een paar van de mederwerkers van ej en divoza bij mij in de buurt zo'n arrogante kop trekken.
Mensen vuil aan kijken en als ze iets word gevraagd zuchten en met de ogen draaien.

Vraag me wel eens af waarom ze deze mensen hebben aangenomen.

En inderdaad ook het gebrek aan kennis bij de medewerkers. Ik kwam in de winkel om laarzen te kopen, dame gaf mij een laars en zei, pas deze maar. Heb haar meerdere malen moeten vertellen dat dat niet gaat werken aangezien het mijn maten niet waren. Ze snapte er helemaal niks van... -O-

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:25

als ze het niet hebben als het dan uit verkocht is of als ze het helenmaal niet in de winkel hebben. En als je het dan besteld bij ze het vervolgens lang duurt voor het binnen is. En dan is het binnen en dan beloven ze tebellen en dan vervolgens bellen ze niet. En dan denkje nou ik ga der zelf maar heen en ga maar kijken en dan blijkt het gewoon al binnen tezijn.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:27

Ik vind het personeel in onze lokale ruitersport wel erg vriendelijk, zeggen je gedag en vragen kort of ze eventueel kunnen helpen maar laten je verder met rust tenzij je hun iets vraagt. Of als ze merken dat je iets niet kunt vinden maar koppig bent haha :+ dan vragen ze altijd aan mij welke maat en wat ik zoek, dan hebben zij het binnen een kleine minuut gevonden :j
Wat ik wél jammer vind is het aanbod. Als iets op is in de winkel voor, dan hebben ze het ook niet meer achter liggen. Daarbij is er van alles een klein aanbod. Ze hebben bv geen mickelm hoofdstellen of extreem veel anky pads of BR of een ander merk. Ze hebben van alles wat, maar in beperkte voorraad. Op is dus helaas op tot de volgende lading komt. Nou kun je wel altijd keurig bestellen en dan heb je het de volgende vrijdag vaak wel :j
Verder heb ik eigenlijk geen irritaties.. als je het al irritaties mag noemen hahah

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:28

Persoonlijk heb ik me al een paar keer heel erg geërgerd bij de divoza, dit had met de werknemers te maken.
Naar mijn idee doen de lui daar nogal uit de hoogte, weten het het allerbeste en als je het er niet mee eens bent word je giftig aangekeken. (want nee, bitloze hoofdstellen, boomloze zadels en zonder sporen rijden, dat doen alleen domme mensen die niks van paarden weten en die niet kunnen rijden)
Het voorval van laatst spande toch echt de kroon, ik kwam daar binnen, nét mn allereerste eigen paard gekocht, ik zoek een halster, een werknemer vraagt mij enthousiast wat voor paard ik heb gekocht, ik vertel dat het om een fjordxkwpn gaat, kijkt ze me bijna misselijk aan en zegt; "ja maar wat heb je dáár nou aan, dat is vast een super lomp beest, daar kun je toch geen wedstrijden mee rijden?" Nou ik kon dr nek wel omdraaien.
Nooit meer teruggeweest.

Verder kan ik er ook heel slecht tegen dat als ik een winkel binnenkom er meteen iemand naar me toekomt met (meestal) een neppe glimlach, en me voordat de deur achter me helemaal dicht is vraagt of ze kan helpen. Euh... Nee dus, laat mij maar lekker snuffelen, als ik hulp nodig heb hoor je het vanzelf wel :+

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:33

Bij de ruitersportzaak bij ons in het dorp erger ik mij vooral aan personeel dat drukker is met elkaar dan met de klant :P Ik weet na een bezoekje altijd precies wat hun gaan doen dit weekend, maar niks over het product dat ik wil kopen... Ze zijn áltijd met elkaar in gesprek en je komt er nauwelijks tussen... Rij sinds dien altijd naar Epple Jeck. Half uur verder rijden, maar stuk beter personeel :)

CharlotteR1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 19:38

Laurora schreef:
Persoonlijk heb ik me al een paar keer heel erg geërgerd bij de divoza, dit had met de werknemers te maken.
Naar mijn idee doen de lui daar nogal uit de hoogte, weten het het allerbeste en als je het er niet mee eens bent word je giftig aangekeken. (want nee, bitloze hoofdstellen, boomloze zadels en zonder sporen rijden, dat doen alleen domme mensen die niks van paarden weten en die niet kunnen rijden)
Het voorval van laatst spande toch echt de kroon, ik kwam daar binnen, nét mn allereerste eigen paard gekocht, ik zoek een halster, een werknemer vraagt mij enthousiast wat voor paard ik heb gekocht, ik vertel dat het om een fjordxkwpn gaat, kijkt ze me bijna misselijk aan en zegt; "ja maar wat heb je dáár nou aan, dat is vast een super lomp beest, daar kun je toch geen wedstrijden mee rijden?" Nou ik kon dr nek wel omdraaien.
Nooit meer teruggeweest.

Verder kan ik er ook heel slecht tegen dat als ik een winkel binnenkom er meteen iemand naar me toekomt met (meestal) een neppe glimlach, en me voordat de deur achter me helemaal dicht is vraagt of ze kan helpen. Euh... Nee dus, laat mij maar lekker snuffelen, als ik hulp nodig heb hoor je het vanzelf wel :+

Dat van je paard vind ik echt gemeen... Als je nu in een winkel werkt of niet, zoiets zeg je toch niet? Iedereen toch z'n ding en ik ken fjorden die de m-proeven zéér netjes lopen hoor en ook die eventing rijden.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:40

Een andere winkelindeling. En dat is een ergernis bij alle winkels.
Ik heb een lijstje gemaakt, de route in mijn hoofd hoe ik dat snel even kan halen. Kom je binnen, staat het weer allemaal ergens anders.
Moet je weer de hele winkel door om te vinden waar ze het nou weer hebben verstopt. En kost die snelle boodschap veel meer tijd dan ik gepland had.

Dus als ik het niet snel kan vinden, dan bestel ik het wel online bij de concurrent.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:49

Eva schreef:
En inderdaad ook het gebrek aan kennis bij de medewerkers. Ik kwam in de winkel om laarzen te kopen, dame gaf mij een laars en zei, pas deze maar. Heb haar meerdere malen moeten vertellen dat dat niet gaat werken aangezien het mijn maten niet waren. Ze snapte er helemaal niks van... -O-

Ik snap best dat ze geen hele winkel kunnen vinden met personeel die overal wat vanaf weet. Bij de winkel waar ik meestal heen ga zegt de betreffende medewerker dan gewoon dat ze even hulp gaan halen en dan word je alsnog goed geholpen. Dat werkt heel goed; als ik alleen maar wil weten of ze een bepaalde deken nog in de goede maat hebben hoef ik niet iemand te hebben die laarzen aan kan meten en alles van bitten af weet. In andere winkels hoor ik zo vaak dat medewerkers gewoon fout advies geven, echt slecht.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:54

Ik wil even terugkomen op je witactie; 9 v/d 10 mensen hebben geen instagram... Dat maakt meedoen dus erg lastig!
Verder vind ik je heel positief overal over klinken, helaas zit je nogal ver weg, maar anders was ik zeker even komen kijken! :D

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:56

Even snel op jullie site gekeken, wat een mooie ruime winkel, als ik in de buurt ben spring ik zeker eens binnen!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:05

Lukasje schreef:

Hier wil ik even op inpikken: de winstmarge is in Ruitersport een stuk lager dan in gewone confectie.. Daarom kunnen ruitersportzaken minder grote kortingen geven, of het is helemaal verlieslatend..

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:31

CharlotteR1 schreef:
Dat van je paard vind ik echt gemeen... Als je nu in een winkel werkt of niet, zoiets zeg je toch niet? Iedereen toch z'n ding en ik ken fjorden die de m-proeven zéér netjes lopen hoor en ook die eventing rijden.

Ja flauw he, ik was echt heel pissig toen.
Ik heb totaal geen wedstrijd ambities, en dat er dan ook nog eens verwacht word dat iedere ruiter niks liever wil dan wedstrijden rijden....

CharlotteR1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 20:51

prugelpiet schreef:
Ik wil even terugkomen op je witactie; 9 v/d 10 mensen hebben geen instagram... Dat maakt meedoen dus erg lastig!
Verder vind ik je heel positief overal over klinken, helaas zit je nogal ver weg, maar anders was ik zeker even komen kijken! :D

Je hoeft niet perse ons te volgen, we zijn menselijk genoeg om te weten dat niet iedereen dat heeft! Liken en delen is vooral de boodschap :D

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:11

Als t echt niet anders kan naar de winkel..Voor de rest alles online!!! Stukken goedkoper! Mijn ervaring is dat veel personeel zo weinig afweten van paardenspullen dat ik er nog beter zelf kan gaan staan :D

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:12

Er zijn hier in de buurt 2 paardenwinkels, en echt bijna NERGENS zijn er shetlander spulletjes :(

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:15

Weinig leuke spullen in ponymaat, vaak de huismerken en inderdaad dat ze meteen op je af komen, maar dat valt mee bij de ej en divoza vind ik, eigenlijk nooit overkomen. Maar waar ik wel blij mee ben is dat er geen luide muziek is die je wel hebt ik veel kledingwinkels, dan ben ik zo weer vertrokken. :P

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:15

Scheermachines en scheermessen...
Ben er al verschillende keren voor van ruitershop veranderd.
de ene waar ik altijd naartoe ging, daar heb ik een paar keer verkeerde messen mee terug gekregen (na het slijpen dus).
Of messen die heel slecht geslepen waren.
Of ik vroeg of ze kleine messen van tondeuzes ook konden slijpen... 'ja hoor geen probleem'. Meerdere keren binnen gedaan, maar het scheerde gewoon geen haar eraf na het 'slijpen'. Later in een andere ruitershop gehoord dat ze dat type messen eigenlijk niet kunnen slijpen. nou leuk, konden ze niet even op voorhand zeggen natuurlijk...

En ook voor het onderhoud/reparatie van mijn scheermachines. Wat een ramp elke keer!
Mijn machine dat zogezegd de week erna al terug zou zijn, is 2 maanden weg geweest.
En het probleem was niet opgelost, ik kon de machine nadien nog 2 week terug binnen brengen.Natuurlijk kreeg ik wel elke keer de rekening voor het 'onderhoud en controle'

Of ga ik mijn scheermachine terug ophalen, krijg ik te horen 'oh maar die had je toch al opgehaald? die staat hier niet meer'... uiteindelijk toch nog ergens gevonden nadat ik bleef doorgaan dat ik hem echt nog niet opgehaald had.
Of ik vraag om mijn scheermachine te controleren, omdat hij het haar niet 'pakt'. Messen zijn wel oke want andere machine is geen probleem met dezelfde messen. Ik doe dus een hele uitleg over wat het probleem is.
Krijg ik na 2 weken telefoon om te vragen wat ook alweer het probleem was met de scheermachine, want ze hadden hem getest en 8u laten draaien ofzo, en hij viel echt niet uit hoor!
Nee tuurlijk niet, dat deed hij ook niet... ik zei niks van dat hij haperde of uitviel hoor. De messen nemen het haar niet. Krijg ik te horen, ja dat kunnen we hier natuurlijk niet testen... grrrrrrr

Ik heb nog steeds geen ruitershop gevonden die reparaties of onderhoud aan scheermachines doet en gewoon een correcte service heeft. (de hierboven genoemde ruitershop is de enige die ik ken hier in de buurt die onderhoud en/of reparaties doet of de machine opstuurt voor reparatie)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:24

Vooral kledingverkopers die precies weten dat ook een jeans lengtemaat 32 toch echt wil past terwijl je net verteld hebt dat het minimaal lengte 34 moet zijn van hun assortiment. En dan nog een keer proberen je te overtuigen. Ik heb dat broekie aangekeken en gezegd dat hij eerst maar eens de collectie moest leren kennen om dan advies te kunnen geven. He didn't like it. Eigenwijze snotneus.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:25

Ik vind vooral de dekjes 'rekken' altijd storend. Alles ligt door elkaar, is het eindelijk een vhz dek is het weer maat cob. Maak gewoon duidelijke rekken met vhz/dresssur van groot naar klein (met scheidingslijn ertussen van wanneer het een andere maat wordt).
Nu koop ik nooit dekjes in de winkel want kan gewoonweg niks vinden.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:25

CharlotteR1 schreef:
Laurora schreef:
Nooit meer teruggeweest.

Hadden wij ook eens.. Waren aan het kletsen met de medewerker over 1 van onze paarden en daarna wouden we een setje peesbeschermers hebben, dus de medewerker helpt en pakt een setje roze peesbeschermers. Mijn zus vind roze niet leuk en die zegt dat ook, dat ze liever een andere kleur heeft. Zegt de medewerker; Tja, ik vind bont ook niet mooi.... Ehhhh ja, en? :') Ze wist door het eerdere gesprek dat ons paard bont is. Dus ik denk dat het paard van de medewerker in roze rondliep en ze het dus een beetje persoonlijk aantrok dat we geen roze wouden :+