kimmylhh schreef:onbarefeet schreef:Maar TS, eet jij vlees, draag je leer, etc.? Ik vind dat namelijk schokkender dan een band opbouwen met een paard die je dan op zijn rug laat. Je dwingt hem helemaal niet, als hij jou er echt van af wilt hebben zal je gewoon gaan zandhappen hoor. Er zit toch iets van vertrouwen, of zelfs een vriendschap tussen mens en paard, zelfde met andere (huis)dieren. Zonder allerlei voorwerpen (zweep bijvoorbeeld) kunnen wij bijna helemaal niks. Als jij kan samenwerken met je paard zonder al die dingen, denk je dan echt dat het nog onder dwang is?
Ja, ik eet vlees (alleen biologisch trouwens, ik hoef echt geen vlees te hebben van dieren die de hele dag opgesloten zitten). Ik draag alleen nepleer, maar heb jij wel eens nagegaan waar een zadel of hoofdstel van gemaakt wordt?(no hate)
Ik vind vlees eten toch iets anders, want paardrijden doen we voor ons plezier, en vlees eten doen we om te overleven. Ik weet dat ik waarschijnlijk nu heel veel reacties krijg van vegetarische mensen die zeggen dat je geen vlees nodig hebt, en hier kan je een urenlange discussie over houden, maar in mijn mening zit er in vlees belangrijke voedingsmiddelen en stoffen in die je nodig hebt om gezond te blijven.
Natuurlijk weet ik dat zadels en hoofdstellen van leer zijn, ik heb echter niet de keuze om bijv. biothane hoofdstellen te gebruiken voor de paarden waar ik op rijd, simpelweg omdat ze niet van mij zijn. Als ik ooit zelf een paard zou hebben zou ik geen leren spullen voor ze kopen.
En eh, daarover kun je wel een mening hebben, maar er zijn genoeg feiten over
. Je hebt het niet nodig, het is niet om te overleven want je kan gewoon zonder (tenzij je een ziekte hebt of iets, maar dit geldt voor een 'gezond' iemand), ik leef immers ook gewoon en ook prima gezond
. Niet dat dat echt een geweldig argument is, maar die zijn er wel, gewoon even zoeken op Google
.Maar het is al top dat je biologisch vlees eet hoor, ik bedoel het niet aanvallend!
. Er zit toch iets van vertrouwen, of zelfs een vriendschap tussen mens en paard, zelfde met andere (huis)dieren. Zonder allerlei voorwerpen (zweep bijvoorbeeld) kunnen wij bijna helemaal niks. Als jij kan samenwerken met je paard zonder al die dingen, denk je dan echt dat het nog onder dwang is?
(no hate)