Paard kopen, kaf van het koren scheiden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FjeLOVER

Re: Paard kopen, kaf van het koren scheiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 00:58

Weet zeker dat jullie vóór de winter komt nog wat vinden hoor.
Meestal staan er meer paarden te koop vlak voordat ze ivm de winter naar binnen gaan.
Succes!

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 01:11

Ik denk dat dit paard wat voor u kan zijn (uiteraard kan ik niet via tekst of foto's zeggen ja dat is hem).
Ze staat op facebook de naam van de eigenaresse is Jurieta de Jong.
Het is een leuk paard en braaf, u kunt allicht eens kijken.
Veel S6.

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 08:27

FjeLOVER schreef:
Weet zeker dat jullie vóór de winter komt nog wat vinden hoor.
Meestal staan er meer paarden te koop vlak voordat ze ivm de winter naar binnen gaan.
Succes!

Dat had ik idd ook al tegen mijn dochter gezegd.
Vaak worden er tegen de winter meer paarden aangeboden.
De vorige keer heb ik ze ook in de winter gekocht

Groetjes
Bianca

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:48

Ik pb je even

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 08:48

Klaas15 schreef:
Ik denk dat dit paard wat voor u kan zijn (uiteraard kan ik niet via tekst of foto's zeggen ja dat is hem).
Ze staat op facebook de naam van de eigenaresse is Jurieta de Jong.
Het is een leuk paard en braaf, u kunt allicht eens kijken.
Veel S6.

Heel erg bedankt voor de reactie, idd een leuk paard.
Alleen vind ik 1.74 echt te groot worden voor mijn dochter.
Zij is 1.64 en zal waarschijnlijk niet veel meer groeien

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:53

Wat een onzin over de pre's...er staan genoeg leuke en gezonde in NL maar je moet wel weten wat je koopt en je niet laten mee spelen door het plaatje. Net zoals bij ieder ander paard..

Maar wat de TS zoekt...braaf met ervaring en gezond, daar hangt nu eenmaal een prijskaartje aan. En momenteel trekt de handel weer enorm aan, dus ik zou zeggen. Geduld hebben..en goed de verschillende sites in de gaten houden en als er iets interessants tussen staat, zsm actie ondernemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:00

Ik weet niet of je ver van de Belgische grens woont, maar mijn vorige hoefsmid, die in Schilde woont, heeft regelmatig springericht gefokte paarden te koop staan. Vroeger vond je hem terug als op google "de waterhoeve, Schilde" in gaf. Ik kan je via pb ook eventueel zijn nr geven.

Dit is mijn, door hem gefokt, paard. Ik kocht hem toen hij 4 was en hij had toen een paar wedstrijdjes gelopen.
Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:07

Heeft ze al eens op 1.74 gereden?
Ik zou de stokmaat niet afschrijven als verder allee compleet naar je zin is.

amiraanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:09

Ik ben ook precies opzoek naar dat wats jij beschrijft.

Ik kan hier over maar één ding zeggen; wachten. Iedere dag even op MP of bokt kijken, want dat paard komt wel. Geef het de tijd, ik ben in maart gaan kijken voor een E pony op mp en bokt en heb nu nog steeds niks gevonden. Geef toe dat het tijd kost en het best wel eens maanden kan duren voordat je iets vind.

Verder ben ik benieuwd wat je te duur vind, wat is je max. prijs? Want zo'n pony kost tussen de 4500,- en 6000,-

Hannanas schreef:
Heeft ze al eens op 1.74 gereden?
Ik zou de stokmaat niet afschrijven als verder allee compleet naar je zin is.

Hier ben ik het niet mee eens. Waarom een paard nemen die het nèt niet is als je ook kan wachten tot je iets vind dat perfect is. 1.74 is hoog hoor, je miet er wel met een lekker gevoel naast staan.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:23

Probeer k & k horses eens. Die hebben regelmatige leuke betaalbare e pony's en paarden.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:26

Ik ben het met Hannanas wel eens,zeker omdat ze verder in de sport wil,zou ik een goed paard om zijn stokmaat niet laten staan..Als je veel eisen hebt en ook een beperking aan je budget ga je soms moeten compesseren in of leeftijd ,grote of kleur bij wijze van spreken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:28

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:42

Voor elke maand dat je het paard nog nietop stal hebt staan, kan je budget ook omhoog met dat bedrag. Als je nu €3500 beschikbaar hebt, dan geeft een half jaar wachten met €250 stalgeld in de maand al een budget van €1500 meer, dus €5000. Dat zoekt ook makkelijker :j

Ellebel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:51

Is een tinker geen idee? Ze kunnen van alles wat. Beetje dressuren, springen, leuk voor buitenritjes. Ze zijn stevig gebouwd dus ik denk dat jou dochter er met gemak op past.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:52

ik heb mijn paard via deze facebooksite gevonden https://www.facebook.com/groups/407682672630759/

en dan bij Stal Celin , het is wel een kleinschalige handelsstal, maar wel een met hart voor dieren.
Je kan bij haar ook een zoekopdracht plaatsen.
Ik was erg tevreden over de gang van zaken daar.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 10:07

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 10:22

Ik weet nog een leuke merrie met aanleg voor dressuur en springen, zit lekker wat pit in maar wel eerlijk
5 jaar L2 dressuur, 1.57
Maarrr deze ligt wel flink wat hoger dan je budget ben ik bang..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 10:45

Wat een zamverhalen weer dat je onder 5k niks kunt vinden. Goed kijken, lezen wat er niet staat of gezegd wordt en vooral: wat heeft het paard je te vertellen.

Niet bang zijn off the beaten track te kijken.
http://www.bokt.nl/markt/ad/417902/6-ja ... ie-te-koop iets boven je budget maar een heel leuk dier, als dat paard je dochter tenminste ook leuk vindt.
Is niet te missen; paard moest NIETS van mij hebben maar vond mijn vriendin helemaal top. Is 'm dus niet geworden maar als het wel past, wereldbeest!

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 11:43

Oei, het gaat even heel hard met de reacties.
Sorry, als ik niet op iedereen persoonlijk reageer.

Ik wil echt niet kleiner, dan 1.55.
Dit , omdat mijn dochter nu al 60 kg weegt en wij in principe een paardje voor zijn leven willen houden.
Dus dat vind ik niet fair tegenover het paardje.
En 1.74 kan wel, maar ik vind het niet ideaal.
Ze is niet zo lenig en als ze er in het bos naast ligt, komt ze er nooit meer op :+

Tinkers vind ik geweldig, maar mijn dochter wil wel een sportpaardje.

Ik heb nergens gezegd, dat ik geen €5000 wil uitgeven.
Dus alle reacties, waarin er wordt gezegd nog even door te sparen, zijn overbodig.
Ik heb alleen gezegd, geen €5000 uit te willen geven aan een paard met gebreken.

De laatste link van Ikke vind ik wel leuk.
Daar zal ik eens een berichtje naar sturen

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:52

Wil je een barok paard dan zou ik geen pre maar eerder voor een lusitano gaan.ik heb er zelf een zeer veelzijdig ga er ook cross mee rijden. Als je intressen hebt in een lusitan kan ik je aan 2adressen in limburg helpen ze zitten naast elkaar pb maar. Verder kun je echt wel een paard van bv 160 zoeken zo.n maat willen ze vaak niet.en is goedkoper.kapaza.be is ook vask goedkoper dan nl. En 3500 moet voor gewoon klein paardje best kunnen ook zonder papier kun je leuke allrounders vinden

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:00

Oktober november komt veel jong spul weer uit de weides en moet er inderdaad vaak plek gemaakt worden, waardoor er weer wat in de verkoop gaat.

Maar ondanks at zijn er gewoon weinig paarden op de markt, paarden welke helemaal 100% gezond zijn, zijn er amper.
En als ze er zijn kosten ze ook wat, wat voor mij persoonlijk ook meer dan normaal is.

Ook op facebook, horse sale, komen veel leuke paarden voorbij.

Neem de tijd, dan loop je vaak vanzelf ergens onverwacht tegenaan!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:00

Alles is relatief. Met mijn 1,85 heb ik er net eentje gekocht van 1,55, kan prima mits ze correct gebouwd zijn. Let op dat je "mode" niet verward met "fysiek verantwoordt".
Ik ben eerder ook bij eentje van 1,55 geweest en dat werd 'm niet: http://link.marktplaats.nl/m1065317364
Die was voor mij echt te rank gebouwd. Overigens wel een leuk paard, zit rijtechnisch werk aan (altijd voor de wagen gelopen) maar verder een leuk, vlot en voorwaarts paard.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:01

Als je voor dat budget een paard vind dat aan al die eisen voldoet loop je veel risico dat er iets mee is. Om een gezond paard te vinden voor dat geld zou ik die eisenlijst bijstellen. Zo zijn er bijvoorbeeld zat paarden te vinden die ouder zijn, maar nog jaren meekunnen. Dat zijn de perfecte leerpaarden waar je leuk mee kunt scoren op wedstrijden. Anders zou je je nog kunnen verdiepen in minder populaire rassen die wel aanleg voor de sport hebben.

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 12:15

CaPrIoLe`79 schreef:
Als je voor dat budget een paard vind dat aan al die eisen voldoet loop je veel risico dat er iets mee is. Om een gezond paard te vinden voor dat geld zou ik die eisenlijst bijstellen. Zo zijn er bijvoorbeeld zat paarden te vinden die ouder zijn, maar nog jaren meekunnen. Dat zijn de perfecte leerpaarden waar je leuk mee kunt scoren op wedstrijden. Anders zou je je nog kunnen verdiepen in minder populaire rassen die wel aanleg voor de sport hebben.

Nogmaals, voor het perfecte paard is er wat meer ruimte.
Zij heeft genoeg verdriet gehad in de afgelopen tijd, dus ik heb liever geen ouder paardje.
Ondanks dat ik weet,dat ook een jonger paard slecht kan zijn :Y)

Ras is eigenlijk niet van belang, alleen de aanleg voor de sport wel.
Maar het mag ook een vuilnisbakje zijn :D

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:33