[VOLG] Mijn ultieme droom gaat in vervulling..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Re: [VOLG] Mijn ultieme droom gaat in vervulling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 13:04

Ik heb geen verstand van mennen etc. dus daar meng ik me niet in maar ik wil je wel van harte feliciteren *\o/*
Ik heb toen ik mijn paard kocht ook eerst een kwartier gejankt en vervolgens toen mensen me feliciteerden met haar begon ik ook weer te janken. Herkenbaar dus :D

Succes met je zoektocht!!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 13:48

Vooreerst: proficiat! Geweldig dat je een pony krijgt!

Eigenlijk wilde ik ongeveer zeggen wat Safina schrijft ...

Probeer eerst voor jezelf goed uit te maken wat je ècht wil. Persoonlijk vind ik dat wanneer je er zelf graag een keertje op rijdt, een grote D-pony al een must is.
Maar kies ook voor de wagen geen te kleine pony. Als je mennen echt leuk vindt, doe je al een keer een langere rit, een weekendje Veluwe ... Is je enkelspan pony te klein, zit je met een flinke beperking.

En zoals Safina ook zegt -ik val echt in herhaling- vind ik een jaarling of onervaren menpony ook geen goede keuze. Ik ben toch van mening dat niet elke pony koel genoeg is om in te spannen. Van een veulen of jaarling kan je het karakter te weinig inschatten, neem je daar toch een risico.
Als mennen dan toch het hoofddoel wordt, is het wel fijn dat je de pony ingespannen buiten in verkeer, ziet lopen.

Heel veel plezier en succes met de zoektocht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:31

Bedankt voor jullie tips en adviezen! :D

Ik wil toch echt bij de max van 135 cm blijven denk ik. Vind het wel jammer dat er in mijn directe omgeving heel veel mensen zijn die allemaal hun mening hebben erover (neem dit, neem dat, je gaat spijt krijgen van een kleine want je wilt op den duur gewoon rijden).. -O-

Probeer er niet naar te luisteren want het is MIJN beslissing.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:10

_Dominique schreef:
Bedankt voor jullie tips en adviezen! :D

Ik wil toch echt bij de max van 135 cm blijven denk ik. Vind het wel jammer dat er in mijn directe omgeving heel veel mensen zijn die allemaal hun mening hebben erover (neem dit, neem dat, je gaat spijt krijgen van een kleine want je wilt op den duur gewoon rijden).. -O-

Probeer er niet naar te luisteren want het is MIJN beslissing.

Precies Do. *\o/*
Neem waar je je goed bij voelt. Al kom je met een Shire :D

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:21

Super leuk! ;)

De eerste stap heb je al voltooid: de stalling van je paard.

Begin mei heb ik ook de toestemming van mijn ouders gekregen om een paard te kopen, ook op eigen kosten. Het was een hele zoektocht naar wat ik precies wilde en het vinden van een goede stalling was ook eventjes zoeken, maar uiteindelijk gevonden. 19 juli heb ik mijn paardje gekocht, ergens in de week van 20 tot 27 augustus komt hij naar mij toe!

Ik ga je volgen met plezier en ik ben echt heel erg benieuwd. Van mennen heb ik geen verstand maar ik zat ook te denken dat een Welsh misschien leuk is voor jou! :)

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 00:45

Woehooeeee! Het is gelukt! Ik zou zeggen lekker bij veel pony's gaan kijken en dan voel je de klik vanzelf wel. (Of niet :') )

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:21

Wat een leuk vooruitzicht. Ik wens je veel plezier met de zoektocht.

Ik, als Connemarafan, dacht natuurlijk gelijk aan een Connemarapony. Super allroundpony's. Wat minder zwaar dan een Fjord of Haflinger maar wel groot genoeg om een (kleine) volwassene te dragen. Sober ras dat niet veel nodig heeft.
Koel in de kop maar wel werklustig genoeg en ook voor het mennen zeer geschikt.
(mijn droom is ooit nog een Connemara voor de kar te hebben :o )

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:33

Bar schreef:
Wat een leuk vooruitzicht. Ik wens je veel plezier met de zoektocht.

Ik, als Connemarafan, dacht natuurlijk gelijk aan een Connemarapony. Super allroundpony's. Wat minder zwaar dan een Fjord of Haflinger maar wel groot genoeg om een (kleine) volwassene te dragen. Sober ras dat niet veel nodig heeft.
Koel in de kop maar wel werklustig genoeg en ook voor het mennen zeer geschikt.
(mijn droom is ooit nog een Connemara voor de kar te hebben :o )

Zat ik stiekem ook aan te denken ja. Bij ons op stal staat er een, wát een leuk ding! Inderdaad heel allround.
En ook voordelig in jouw geval is dat je ze in een vrij brede marge hebt qua maat :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:36

Wat een goeie tip dankjewel! :D

Zit nu stiekem alweer een beetje rond te kijken voor net iets groters. Althans, eentje die me aansprak die groter is dan de planning was. :=

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:38

Leuk! Ik weet hoe het voelt, afgelopen januari mijn eerste eigen paard gekocht.. Eeh.. Pony :D

Ik ben zelf slechts 1.58m dus ik wilde per se een pony, maximaal 1.55m eigenlijk. Uiteindelijk een pony van 1.40m gekocht, past precies :P Heerlijk zo'n kleintje! Nu kan ik normaal poetsen en opzadelen zonder op mijn tenen te staan.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:53

Wat leuk!

Ik ben nu ook aan het rond kijken.. Niet dat ik echt op zoek ben, maar gewoon kijken wat er te koop staat en dan voor welke prijs etc.. Niet dat ik straks een paard koop die eerder 2000 euro goedkoper zou zijn..
Of dat ik bij een paard ga kijken voor een laag bedrag en die schijnt bij aankomst van alles te hebben.. Terwijl als je weet wat de meeste vragen, je misschien al een paar alarmbellen zou hebben.. :P

Ben benieuwd en ga zeker volgen! :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:57

Een leuke New Forest is ook fijn voor de wagen, super werkwillige pony's en heel dapper zonder te heet te zijn!

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:02

Gefeliciteerd!! Ik eb een leuke papierloze nepwelsh van 1m35. Was vorig jaar begonnen met beleren voor de kar, maar ivm haar dracht ben ik daarmee gestopt. En nu heb ik van haar een super leuk forest veulentje (halve forest dus). Je kunt ook voor een jleine maat, brede new forest gaan (zoals hierboven ook al gezegd, zie ik nu).

Heeeel veel succes met je zoektocht!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:20

Kijk eens naar de Welsh Mountain! Zijn hele leuke zachte diertjes (athans, de mijne).
Ik heb er ook eentje gekocht omdat ik sowieso niet zo van het rijden ben, en mennen en gewoon wat wandelen me heel leuk lijkt

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:26

Ik ga ook meevolgen :D. Veel succes!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:27

Ja new forest of welsh.

Veel succes met je zoektocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:42

Pff echt lastig hoor. Nu komt er plots een Fries x ? Jaarling hengst op m'n pad. -O-

Heel lastig als er elke keer wat leuks komt die niet echt voldoet aan je gestelde eisen. :=

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:30

TS hoe groot ben je eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:31

1.63 m

Op de gok trouwens, ik groei niet meer maar ben volgens mij net wat kleiner.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:33

Hahah ik geloof dat paarden met een reden in je leven komen... :=

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:35

Hmm.. dat is helemaal niet wat je zoekt. Zou het niet doen ts.

Je bent nu zo duidelijk in wat je wilt. Er enigsinds van afwijken kan. Maar dit is wel weer een ander uiterste.

Als het friesxwarmbloed is. Zou het nog wel een leuk menpaard kunnen zijn :)

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:37

Wat joltsje zegt is wel waar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:38

Nee dit is idd een te heftig uiterste. Thanks voor de reminder haha. :))

Moet stand blijven houden aan die om en nabij 1,35 (of kleine D) en merrie/ruin. :j

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:54

Oeh, dit had ik kunnen zijn! :D (Hoewel ik net wat ouder ben en voorlopig geen budget heb voor een eigen pony haha).

Ik wil later ook een pony voor het mennen. Altijd gegild dat ik een welsh mountain wil, maar stiekem ook kijkend naar een maatje waar ik naast mennen ook op zou passen. Een newforester of duitse rijpony staat ook op mijn lijstje :D

Ben benieuwd waar je uiteindelijk mee aankomt!!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:55

Handig hoor als je niet zo groot bent. Ben zelf 1.62. Heb er 1 van 1.50 en 1.56. Als je niet mega zwaar bent kun je nog prima rijden op een d'tje. Gewoon voor leuk. Wil je zelf beleren in het tuig?

Appaloosa kan ook nog trouwens. Die zijn ook niet heel breed.