merrie, hengst of ruin?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 12:42

Mayiva schreef:
Ess_Ramona schreef:
Ik heb een echte merrie een ruin.

Vind beide wel leuk. Moet wel lachen om mijn merrie, als zij hengstig is doet ze net of ze weer 12 is ipv 22, en maar aandacht vragen aan mijn ruin die zich dan weer even mannelijk voelt :').

Hahahaha dat moet een heel grappig beeld geven denk ik :')

Ach man, als ze langsloopt hem net iets aanraken, geeft aanleiding tot pissen en je ziet mijn ruin echt heel stom kijken :').

JiskaVV

Re: merrie, hengst of ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 17:10

Ik ben meer voor merries denk ik, maar dat komt omdat ik nu een merrie heb :+

Gishi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 17:46

Merries,

Alle paarden die ik tot nu toe een klik mee heb gehad en die ik heel erg leuk vind zijn allemaal merries :')

jolleknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 17:55

ik heb een tinker merrie en moet zeggen dat ze meer op zich zelf is. maarja kan ook gewoon het krakter zijn haha. Mijn kleine zusje haar b pony is een ruin. Heeeel nuchter en mens gericht :) Vind zelf ruinen leuker in de omgang :P

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:03

Ruinen zijn ongecompliceerder.Een hengst kan alleen als je ervaren bent en er geschikte stalling voor hebt.Een merrie is nog echt natuurlijk en je zou ooit een veulentje kunnen fokken.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:13

Heb alles gehad en geen voorkeur.
Wel is mijn ruin nu geen drammer als mijn merries waren.
Meer nuchter ingesteld

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:29

Josieee schreef:
Merries.

Mijn vorige paard was een ruin en die heb na 3 jaar verkocht omdat we toch geen echte klik hadden. Daarvoor altijd merries gehad en nu ook weer, met een merrie kun je meer een band opbouwen vind ik persoonlijk. Als een merrie voor je gaat dan gaat ze voor je door het vuur. :)

Helemaal mee eens. Al heb ik er niet op gezocht maar toch bij een merrie uit gekomen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:34

vroeger had ik een ruin en zag veel vervelende merries als zij hengstig waren. Na 10 jaar zag ik een merrie die mij enorm aansprak en kwam er een merrie. Het hengstige gedrag heb ik nooit meegemaakt ik die zin dat ik er last van had. Voor mij zal ik eerder naar het karakter kijken of dat het een merrie of ruin is. Een hengst zo wie zo niet omdat ik deze niet kan stallen zoals ik zou willen. Een hengst zou dan geruind worden.

monnette1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:41

Toen ik op zoek ging naar mijn paarden had ik beide keren voorkeur voor een ruin. Beide keren is het een merrie geworden, en ik ben er blij mee :D

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:42

Ruinen!hoewel we er pas een eigewijze merrie bij hebben <3

Nachtschade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 19:52

Mijn voorkeur gaat uit naar merries. Bij het houden van een hengst komt gewoon meer kijken. Temperament, geen hengstenstalling in de buurt etc. Ruinen zijn dan wel veel soberder in stijl, maar merries spreken me toch meer aan. Tenzij het zo'n merrie is die een verschrikkelijke heks wordt tijdens de hengstigheid :+

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 19:59

Eigenlijk steeds hengsten en later Ruinen, makkelijk denk ik, vroeger altyd merries gereden, duurt wat langer voor je ze hebt maar dan doen ze het ook echt voor je. Heb alleen een bloedhekel aan pismerries. Als tiener een gereden die gewoon doodleuk tegen de ruit vd kantine piste als ze nijdig was, echt een aparte.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:02

Miepie77 schreef:
Als tiener een gereden die gewoon doodleuk tegen de ruit vd kantine piste als ze nijdig was, echt een aparte.

:=

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:09

Josieee schreef:
Merries.

Mijn vorige paard was een ruin en die heb na 3 jaar verkocht omdat we toch geen echte klik hadden. Daarvoor altijd merries gehad en nu ook weer, met een merrie kun je meer een band opbouwen vind ik persoonlijk. Als een merrie voor je gaat dan gaat ze voor je door het vuur. :)

Heb ik met mijn ruin ook hoor :)
Gaat door het vuur voor me, en ik voor hem <3

Daarin tegen de merrie van mijn moeder kan ik niks mee, pismerrie :p
Maar ieder paard is anders.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:24

Hengst en/of merrie ivm toekomst gericht meer mogelijk.

Bij een ruin heb je doorgaans wel een stabieler karakter maar je opties zijn iets meer beperkt. Echter is er verder niks mis met een ruin

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:24

Zeker merries.
Ik heb veel liever een paard met een uitgesproken karakter die duidelijk laat weten wat ze er van vind dan een paard die op alles ja en amen zegt (even kort door de bocht)

Soms als ze super hengstig is of heel moeilijk doet denk ik wel eens: had ik maar een ruin...
Maar toch zou ik nooit meer anders willen.

bobo2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:33

Hengst! Dat stoere gedrag+ dat kleine hartje van goud spreekt mij erg aan. Ruinen vind ik wel leuk maar kunnen ook zo saai zijn... Merries kunnen erg moeilijk zijn...
Maar dit ligt natuurlijk helemaal aan t paard zelf!
Ik rijd dan wel een merrie bij, verzorg een hengst en train een ruin. :')

Vuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 16:30

Merrie of ruin maakt me niet uit!
Ken een ruin die best wel merrie trekjes kon hebben en een merrie die dat totaal niet heeft.
Ik zelf let daar eigenlijk helemaal niet op :)