[VOLG] Zafira en ik gaan op avontuur!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Re: [VOLG] Zafira en ik gaan op avontuur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 22:44

Hier weer een verhaaltje :D

Vanmorgen heb ik eerst Zaf buiten gezet en ben ik daarna de stal uit gaan mesten. Jeetje wat had ze er een puinhoop van gemaakt :') Ik kon gisteren de stal uit laten mesten door iemand anders alleen hij was echt vies haha.
's middags ben ik teruggekomen en heb ik lekker eerst aan de lange lijnen gewerkt. Daarna heb ik haar opgezadeld en ben ik in de bak gaan rijden. Ze liep weer heerlijk. Tussendoor heb ik nog een video opgenomen voor mijn Youtubekanaal die vanaf vandaag er is.
Als jullie het leuk vinden om video's van Zaf te zien moet je vooral even abonneren O:)

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:23

Heel leuk!! :D

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 23:25

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:26

Haha ja maar wel super leuk voor jezelf ook om dat allemaal terug te kijken uiteindelijk. :P

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 23:27

Ja inderdaad!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:38

Leuk hoor!

Maar mag ik je gelijk een tip geven :o

Laat noooooit je halstertouw op de grond slingeren!
Stel dat je paard er vandoor gaat, kan ze zichzelf lelijk zeer doen als ze erop gaat staan!
Altijd vasthouden!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 00:13

Dat heb ik inderdaad wel eens eerder gehad :o maar ik werd zo kriegel van het vliegenmasker dat ik het touw maar op de grond had gelegd haha. Zal er de volgende keer aan denken!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 00:20

Hier is trouwens een leuk foto uit de video :P
Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 00:22

Leuk Maureen! Ik ga jullie ook volgen.
Ik zag dat je teugels gebruikt met een clipje eraan, ik heb zelf de ervaring dat dit ruis geeft met de verbinding met de mond, omdat het ijzer tegen ijzer is en dus meer los vast zit ipv een leren teugel aan je bit (als je me volgt). Misschien leuk om te kijken of je daar verschil in merkt, had ik namelijk wel!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 00:50

Ik snap inderdaad wat je bedoelt. Maar met dit hoofdstel wissel ik veel met teugels omdat ik er ook mee aan de hand werk. Ik heb nog niet gemerkt dat ze zich er aan irriteerd. Ze loopt zelfs beter met dit hoofdstel dan met een gewoon hoofdstel. Dus ik laat het voorlopig even zo :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 14:50

Vandaag voor de eerste keer naar buiten geweest met Zafira met 2 stalgenootjes. Ik was denk ik zenuwachtiger dan Zafira haha. Het spannendste vond ik dat ze over het spoor moest. Gelukkig kwam er vlak er voor een trein aan zodat ze kon zien wat het was. Ze vond het ook helemaal niet spannend.
Verder hebben we in het bos heerlijk gereden. Op de heide gingen we in volle galop de heide over maar dat was mul zand. Toen de 2 paarden voor mij in volle galop gingen stapte Zafira nog rustig door en zat ze echt aan te kijken of ze er nou achteraan moest of dat ze rustig door moest blijven stappen. Uiteindelijk maar in een rustige galop erachter aan gegaan. Wat was ze braaf en het is echt een toppertje <3

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 15:17

Klinkt goed!

Heerlijke pony <3

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 17:57

Het nieuwe hooinet is trouwens ook aangekomen. Daar kan heeeel veel in :D

Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 18:53

Leuk kleurtje ook!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 20:38

Haha ja rood is mijn lievelingskleur :D

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 14:38

Hoi! :D

Gisteren heb ik mijn allereerste dressuurles gehad. Jeetje wat was dat confronterend zeg :=
We gaan helemaal vanuit de basis beginnen. Ik merk dat ik nu heel anders de bochten door stuur. Op een manier die eigenlijk niet kan als je in harmonie met je paard de bak door wilt kunnen. Gaat dus een pittige klus worden :D

Voor vandaag hebben we net een plannetje gemaakt dat ik samen met mijn vriend en mijn schoonbroertje het bos in ga. Ik ga dan voor het eerst alleen het bos in. Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Ze nemen de camera mee en ik hoop dan een leuke video te kunnen maken :D
verslagje daarvan komt vanavond!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 15:01

Ik ben benieuwd naar het filmpje!!

Vind het zo jammer dat je ver weg woont naamgenoot. Had Zafira graag in real life eens willen zien :D

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 18:48

Maureen_M schreef:
Ik ben benieuwd naar het filmpje!!

Vind het zo jammer dat je ver weg woont naamgenoot. Had Zafira graag in real life eens willen zien :D

Je bent welkom om eens te komen meeten/rijden hoor :D

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:17

Ik join! Jou meeten en Zafira meeten! :))

Opzich wel leuk om vanuit de basis weer te beginnen, kan je leuk ergens naartoe werken. Vind ik dan. :P

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 23:52

Haha jullie zijn welkom hoor _O-

En het is echt frustrerend hoor vanaf de basis werken. Maar wel leuk. Want ik wil heel graag te snel en te veel :P

Vandaag dan met Zafira naar de posbank geweest. Was een beetje random omdat mijn vriend en zijn broertje pokemons wouden gaan vangen. En waar kan je dat beter doen dan op de Posbank :Y)

Dus paard opgezadel en huppakee gaan. Ik loop de eerste KM altijd even omdat we dan langs het spoor en een drukke weg moeten. De weg was geen probleem maar als er auto's over het spoor geven maakt dat een heeeeul eng geluid. Zafira vond het dus leuk om lekker om me heen te gaan draaien. Die persoonlijke ruimte moet er nog even ingestampt worden :P

Eenmaal erop ging het wel beter. Vaak vond ze sommige dingen eng en dan zetten ze het op een achteruit en had ze soms de neiging om wat omhoog te komen. Dus gelijk even een rotschop gegeven want dat wil ik dus niet hebben. 8)7 Gelukkig deed ze het daarna niet meer.

Verder wou ze op de heenweg niet hard galopperen omdat we denk ik van huis gingen haha.
Op de terugweg ging het wel heel goed. Ik heb weer even getest hoe hard ze kon en ze heeft echt een remweg van een vliegtuig _O- Moeten we ook nog even aan werken.
Toen we weer bij het spoor waren gingen de lampen en belletjes aan en rinkelen en ben ik gelijk weer omgedraaid. Omdat de trein vanuit de kant kwam die ze niet kon zien flipte ze hem een beetje := Ze trok zich toen bijna los van mij. Dit is echt wel een hekelpuntje en ik ga voorlopig ook even alleen met andere mensen mee naar buiten voor het geval het misgaat.

Verder was het wel heel leuk hoor *\o/*

Hier even een foto en meer foto's komen morgen omdat mijn vriend de camera niet uit de auto wilt halen _O-

Afbeelding
Afbeelding

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 11:36

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:10

Met rotschoppen en instampen ga je niet ver komen, vrees ik :n

Geen rem, zelf bepalen wanneer en waar er hard gegaan wordt?

Denk niet dat jullie al toe zijn aan een veilige buitenritje!
Eerst maar eens lekker lessen thuis :j

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 12:14

Zo erg is het nou ook weer niet _O-
Ik kan zelf kiezen waar en hoe hard ik ga. Ze is prima onder controle te houden alleen tijdens de galop is de remweg iets langer. Niet gevaarlijk lang en ik krijg haar ook wel echt stil hoor. Maar het is niet niet het remtempo dat ik wil hebben. Bij mijn oude paard stond die bijvoorbeeld bij een HO al stil. Ik denk dat die buitenritjes prima kunnen :j
En wat bedoel je met instampen? Nog nooit van gehoord :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:18

Daar heb je het zelf over :D

Over het instampen van de persoonlijke ruimte ;)

Paard moet duidelijk nog vertrouwen in je krijgen, dat blijkt uit alles!
Neem de tijd :(:)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 12:23

Tijd ga ik zeker nemen! Vandaag komt als het goed is mijn touwhalster, leadrope en stick binnen. Ik ga vandaag dus gelijk beginnen met grondwerken. Ik merk aan haar dat ze heel erg op mij leunt en daarom graag in mijn persoonlijke ruimte komt :P Het is al minder als eerst. Maar ja. Ik heb der net dus er zijn nog miljoenen dingen te verbeteren.

Ik moet soms dingen echt beter verwoorden. Is soms echt lastig voor mij omdat ik zo enthousiast ben :')