Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
IsaCalixa schreef:Vriendin vraagt wel of we om en om de hoefsmid kosten betalenEn de 15 euro. De rest is dan aan haar.
IsaCalixa schreef:Oke de situatie is dus zo, als ik ermee zou beginnen zou ik er in ieder geval een jaar aan vast zitten (qua kosten). Tot aan die tijd zal die vriendin genoeg gespaard hebben om zelf het paard te onderhouden, dan kan ze ook weer werken en heeft weer meer inkomsten etc..
Dan kan ik er wel in principe 24/7 heen, alles met het paard doen enzo
Varekaj schreef:Niet doen. Als ze een paard wil moet ze maar zorgen dat ze alles zelf kan betalen. Jij zit er een jaar aan vast, jij mag geld ophoesten (en smid loopt snel op naar 75€/keer) en na dat jaar dan? Vlieg je er dan uit omdat het dan afbetaald is?
Het is NIET de taak van een bijrijder om geld aan te vullen waar de eigenaar dat te kort heeft.
goeroe schreef:Klinkt als het perfecte recept voor ellende waarbij als het een beetje tegenzit het paard uiteindelijk de dupe wordt.
IsaCalixa schreef:En wat als ik gewoon weiger om onverwachtse/hogere kosten te betalen? Want dat spreken we dan ook af, wat ik precies wel en niet betaal.Vriendin heeft op dit moment wel spaargeld, dus zij zou het kunnen betalen, maar heeft over een jaar wat meer zekerheid ivm werk.