Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
romyloverrr schreef:Ik denk dat je best eens wat harder mag slaan hoor!
Hier een haflinger gereden die lui aan het been was geworden. Als die niet reageerde niet eerst lief een iets hardere hulp en dan een klein tikje. Meteen BAM dat hij ervan in galop sprong. En dan kon hij opeens weer een week heel goed aan het been zijn. Zou hem eerder eens goed slaan dan aan sporen beginnen. Been moet meteen relatie zijn! En niet eens nog even iets harder been, want je wilt dat hij op de kleinste hulp reageerd.
romyloverrr schreef:Ik denk dat je best eens wat harder mag slaan hoor!
Hier een haflinger gereden die lui aan het been was geworden. Als die niet reageerde niet eerst lief een iets hardere hulp en dan een klein tikje. Meteen BAM dat hij ervan in galop sprong. En dan kon hij opeens weer een week heel goed aan het been zijn. Zou hem eerder eens goed slaan dan aan sporen beginnen. Been moet meteen relatie zijn! En niet eens nog even iets harder been, want je wilt dat hij op de kleinste hulp reageerd.
jetdekkers schreef:Oké iedereen super bedankt! Ik rijd nu bij een gediplomeerde instructrice en heeft zelf z gereden en betaal 35€ per uur
Runa schreef:romyloverrr schreef:Ik denk dat je best eens wat harder mag slaan hoor!
Ik schrik wel een beetje van deze reactie. Een paard doet nooit iets (niet) om je te pesten maar omdat ze je niet begrijpen of omdat ze simpelweg niet kunnen doen wat je vraagt. In beide situaties is 'hem eens goed slaan' compleet onterecht en wat mij betreft mishandeling. Ik vind het best kwalijk dat je er dan ook nog zo trots op bent dat die pony er zo van geschrokken is dat hij dat een week lang van onder de indruk is.
Bovendien blijkt hieruit dat hij later net zo hard weer slecht op je been is. Dan heb je hem dus steeds lam gemaakt op je been door verkeerd rijden. Om hem dan vervolgens weer keihard op zijn tetter te geven voor iets wat jij hem hebt aangeleerd
madhatter schreef:sardientje, ik mag je echt![]()
![]()
![]()
maar je hebt deze keer niet gelijk.
de laatste tijd word elk serrieus niet sirrieus genomen: er bestaan echt mensen die niet weten welke sporen ze meoten nemen en denken dat sporen helpen om de beenhulpen duidelijker te maken... dus dat lijkt meheel serieus.