34 en voor het eerst een buitenrit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:42

Ik zeg zelf altijd van te voren dat ik het een beetje spannend vind en dat ik graag een braaf paard wil. En eerlijk zijn over je rijervaring. Dan komt het zeker goed :) !

Vee plezier morgen en lekker genieten van de mooie omgeving *\o/* !

YamaSaki

Re: 34 en voor het eerst een buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:45

Poeleburgh moet goed komen idd! :D
Gewoon vragen om een wat rustiger paardje, hebben ze wel :j

Bennie_Maudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:45

Oehh leuk! Ik heb eergisteren een buitenrit gemaakt bij Poelenburgh. Was heel erg leuk! :))
Het zijn trouwens alleen maar heuvels in het bos. En het zijn smalle paadjes dus ze kunnen niet langs elkaar ofzo.
Ik ga meestal wel in de verlichte zit in galop op buitenrit, vind ik makkelijker.

(Bijna) alle paarden die mee waren, waren braaf (met uitzondering op een over enthousiaste pony :)) ) ze liepen allemaal netjes achter elkaar aan enzo.
Galop is meestal wel wat sneller dan in de bak, bij mij reed er ook een groot paard voor op dusja.

Ik zat op Quinten en lieve (en ondeugende :Y) ) haflinger. Skippy, favoriet, danina en odin waren sowieso heeeeel braaf.

Heel veel plezier! *\o/*

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:49

ik reed dan al op de manege op mijn negende, ook buiten.
maar heb als twinter en dertiger jaren vaak ergens anders op veel manege's enzo buitenritten gereden van uur of wat langer. alleen of met iemand samen.

dat je op vreemd terrein komt en niemand kent geeft niet want je hebt een onderwerp om over te praten paarden... ik kon met de meeste mensen altijd al kletsen tijdens het wachten/poetsen /rijden of erna.. zeker van een groep zijn er altijd wel leuke mensen bij.\

in het algemeen zijn de paarden ( zeker als je al een brave wou) het gewend buitenritten te maken. ze lopen gewoon met de groep mee in een rijtje of twee aan twee in stap waar dat kan.

van al die stallen heb ik maar een keer een slechte meegemaakt. ik reed op een dat mij ook te wild was. dat was nog met een vakantie heb toen geruild met de gids. die stal stond slecht bekend achter af en bestaat ook al jaren niet meer, tegenwoordig kan je gelukkig al googlen op een stal.

AlexaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 20:41

Door jullie reacties ben ik gerust gesteld.

Het gaat goed komen, ik ga vooral proberen rustig te blijven ademen, mee te gaan met The flow en te genieten van de rit en de omgeving.

Zin in!!!

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 20:44

Vergeet niet te genieten morgen, je maakt maar één keer voor het eerst een buitenrit.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 20:49

Gaat vast goedkomen ts.

Het is al even in het seizoen en de paarden gaan waarschijnlijk dagelijks op buitenrit. Ze zijn het dus gewend en is voor hun net als in de bak rijden.

Je hebt al aangegeven dat het de eerste keer buiten is. Je kan nog om een braaf paardje vragen en dan komt het vast goed.

Heeeel veel plezier. Geniet er van

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:01

Heel veel plezier morgen! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:11

Veel plezier morgen!

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:19

Oeeeh buitenrijden is het leukste wat er is :D Gelukkig heb ik de mazzel dat ik 7 dagen per week buiten kan rijden <3

Heel veel plezier morgen! Geniet ervan en het gaat zeker goed komen :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:22

Gewoon lekker doen! Buitenrit is het leukste wat er is (my opinion ;)). Ik rijd normaal meestal ook op zaterdag in het bos, als ik les zou hebben. Ik vindt het veel leuker dan een les, maar dat is voor iedereen persoonlijk uiteraard.

Doe gewoon alles zoals altijd. Je rijd al 5 jaar? Neem dan gewoon je eigen rijkleding mee natuurlijk.

Dat onzekere snap ik wel hoor, het is natuurlijk ook een paard die je niet kent. Maar reken maar dat de manege je een braaf paard meegeeft, zeker als je dit aangeeft. :)

Veel plezier iig!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:26

Ik ben benieuwd naar je verslag morgen. Buitenrijden is het leukste wat er is :-)
Veel plezier!

AlexaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 21:49

Dank jullie wel allemaal!

Morgen doe ik zeker verslag!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:02

waarschuwing het is verslavend.. :j

AlexaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 07:54

Het is vanmiddag 18 graden en bewolkt in Schoorl.... T-shirt of lange mouwen? Wat zouden jullie doen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 08:35

Iets duns met lange mouwen. Die kan je altijd nog opstropen. Of een T-shirt met een heel dun jasje er over. Je krijgt het snel (te) warm over het algemeen.

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 08:54

heel veel plezier..

niet te dik aankleden

groetjes

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 08:57

Veel plezier! En inderdaad wat ibbel zegt je hebt het snel te warm dus shirtje met lange mouwen is een goede optie. Of iets anders dat niet te dik is.

En 34 en eerste buitenrit je bent nooit te oud voor een eertse keer! Toen ik laatst op strandrit was reed er een man mee van 60 die na jaren niet gereden te hebben graag weer eens wilde rijden maar dan wel lekker buiten. Ging prima! Dus moet zeker goed komen bij jou.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 09:00

Ik zou zelf een shirt met korte mouwen doen, omdat ik het op buitenrit snel warm heb. Maar een shirt met lange mouwen die je evt. kan opstropen is ook een goed idee.
Veel plezier alvast! Ik vind buitenrijden zelf het leukste wat er is :j

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 09:05

Gaat helemaal goed komen! Als ik met mijn paardjes buitenrij kom ik vaak groepen van poelenburgh tegen, zit hier vlakbij, en het ziet er altijd heel goed georganiseerd uit +:)+
Je rijdt vijf jaar schreef je, dus het gaat je vast lukken! +:)+

Go with the flow, die paarden van poelenburgh weten precies wat ze moeten doen ;)

Ik weet niet of je ook hier uit omgeving Schoorl komt maar het weer is vandaag niet zo fantastisch...de zeewind is wat koud. Zou gaan voor shirt met lange mouwen! Of tshirt met dun jasje.

Laat je horen hoe het was? :D

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 09:32

Schoorl is prachtig en ook ik heb bij Poelenburgh mijn eerste buitenrit gemaakt (was toen ook 'al' 32 :+

Echt genieten van het bos, de duinen en het strand! Goede begeleiding met hart voor de paarden. Niet kunnen (willen) lichtrijden betekende gewoon terug - best pittig voor de toeristen die mee waren dus maar paarden op 1!

Have fun! Ennuhhh vraag of ze even een foto van je maken tijdens de pauze momenten! Een herinnering is altijd leuk aan zo'n super ervaring!

AlexaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 09:51

Ohhhh, ik heb er zo een zin in! Vooral na jullie verhalen!
Moet nog even geduld hebben, mag pas om 14:00 uur.

Shirtje met lange mouwen it is... Denk dat het prima is.

Ben zoooo benieuwd hoe het gaat zijn! :D

AlexaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 09:54

Only2Bianca schreef:
Schoorl is prachtig en ook ik heb bij Poelenburgh mijn eerste buitenrit gemaakt (was toen ook 'al' 32 :+

Echt genieten van het bos, de duinen en het strand! Goede begeleiding met hart voor de paarden. Niet kunnen (willen) lichtrijden betekende gewoon terug - best pittig voor de toeristen die mee waren dus maar paarden op 1!

Have fun! Ennuhhh vraag of ze even een foto van je maken tijdens de pauze momenten! Een herinnering is altijd leuk aan zo'n super ervaring!

Foto, goede tip!! Was alleen niet van plan mijn telefoon ofzo mee te nemen.... Begeleiding in bezit van fototoestel of telefoon? (Dat laatste lijkt me haast wel :+ )

AlexaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 09:56

IJsco_Love schreef:
Gaat helemaal goed komen! Als ik met mijn paardjes buitenrij kom ik vaak groepen van poelenburgh tegen, zit hier vlakbij, en het ziet er altijd heel goed georganiseerd uit +:)+
Je rijdt vijf jaar schreef je, dus het gaat je vast lukken! +:)+

Go with the flow, die paarden van poelenburgh weten precies wat ze moeten doen ;)

Ik weet niet of je ook hier uit omgeving Schoorl komt maar het weer is vandaag niet zo fantastisch...de zeewind is wat koud. Zou gaan voor shirt met lange mouwen! Of tshirt met dun jasje.

Laat je horen hoe het was? :D

Ik ben op het moment in Den Helder. Hier stralende zon en windstil (in de wijk dan).
Maar doe lekker een t shirt met lange mouwen aan!

Ik laat zeker weten hoe het was!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 09:57

Tip: Wees eerlijk over je ervaring en dat je jet spannend vind. Dan zoeken ze een geschikt paard voor je. Ik weet zeker dat je dan zult gaan genieten. Ik ben voor het buitenrijden ooit begonnen met rijden. Die vrijheid is heerlijk. Mijn vriend heeft afgelopen mei (30 jaar) voor het eerst buiten gereden op vakantie. Zo gaaf! Samen genoten! Geniet ervan vanmiddag!