Manege/pensionstal ontwerpen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NoorW

Re: Manege/pensionstal ontwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:24

Een paddock paradise met hele goede brede paden en een drink- en zwemvijver en een grote schuilstal. Genoeg weides voor in de zomer. Daarnaast een overdekte bak met goede bodem, wat springmateriaal en andere obstakels erbij. En een plekje om alle paardenspullen veilig en droog op te bergen en een plek om warm en droog te zitten en wat te drinken, met een wc erbij. Eventueel een leuke crosswei erbij en natuurlijk goede uitrijmogelijkheden :D

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:17

[***] schreef:
Een mega paddock paradise waar paarden 24/7 in staan met verschillende schuilstallen, waterplassen en heuvels omringd door mooie natuur. Een grote(40x80 ofzo) binnenbak, buitenbak en een half overdekte buitenbak. Een plaats voor je paard aquatraining kan doen. Een renbaan. Veel springmateriaal. Individuele ruime poetsplaatsen met warm en koud water en een radio. Een inloop zadelkast waar je alles kwijt kan. Een solarium. Buitenrij mogelijkheden in het bos, strand en duinen. En dat is het wel zo ongeveer denk ik. :D

Dus wanneer begin je, mijn paard komt dan meteen jou kant op :')

Het enige wat ik hier nog aan toe zou voegen is dat de paarden rond 4 naar voren worden gehaald zodat je ze makkelijk kan pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:34

Okee, even een snelle schets van wat ik zou willen hebben:
Afbeelding

Stal Happy Horses :D

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:58

ik heb ook even met paint gespeeld en ik zou het zo doen:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:11

Ook leuk!

xliefsesmeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:40

ik wil later ook een pension stal runnen, maar ik weet niet waar ik moet beginnen met dingen zoals. op welke app of website kun je dat doen, wie kan me daarmee helpen en dat soort dingen. hebben jullie miss ook iedeen hebben voor alles wat ik net genoemd heb

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:55

Ow, dit zou ik wel weten... Overdekte longeercirkel met een doorsnee van ca. 17m. Daar rondom stallen in carré vorm, met aan de stallen een vaste uitloop - stal overdekt minstens 4x4, uitloop minstens 4x10. Deuren aan de stal-kant en de uitloop-kant, waarbij de uitloop-deuren eigenlijk altijd open staan naar een paddock paradise (maar dicht kunnen wanneer nodig). De paarden moeten sociaal contact kunnen hebben over de uitloopomheining heen en elkaar kunnen zien in de stallen. Daarop aansluitend een aantal weides. En dan een flinke buitenbak (minstens 20x60) met een all-weatherbodem... In de ideale wereld dus...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:14

xliefsesmeex schreef:
ik wil later ook een pension stal runnen, maar ik weet niet waar ik moet beginnen met dingen zoals. op welke app of website kun je dat doen, wie kan me daarmee helpen en dat soort dingen. hebben jullie miss ook iedeen hebben voor alles wat ik net genoemd heb

Je bent pas 13, dus als je serieus een pensionstal wil runnen is het handig om uit te zoeken welke beroepsopleiding je daar het beste voor kan doen. Tijdens je opleiding zal je ongetwijfeld stage moeten lopen op stallen, dus daar kan je dan ook al heel veel van leren.
Voor zover ik weet is er niet echt een site of een boek "pensionstal runnen voor dummies" zeg maar. Een pensionstal is gewoon een bedrijf, gecombineerd met de gezondheid van de paarden. Dus iets van management en paardenhouderij zou je kunnen doen als opleiding denk ik.

beetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:31

Leuk topic, een vriendin en ik doen dit al sinds we heel klein zijn, eerst op papier, daarna ook via internet. Toevallig kreeg ik gisteren een mail dat de website van mijn fictiemanege 3 jaar bestaat *\o/*

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:49

Leuk topic!
Als alles mag: Paddock paradise met verschillende soorten bodem, heuvels, water, schaduwplekken en ruime schuilstallen etc. De schuilstallen goed geïsoleerd (voor zover mogelijk met open deuren) zodat de paarden hier kunnen opwarmen bij kou of afkoelen bij hitte en goed beschutting kunnen zoeken tegen de elementen. De schuilstalen zouden ook elke dag moeten worden uitgemest.
Verder een binnen- en buitenbak van 20x60 (met ook de letters voor 20x40 zodat je ook een B t/m M2 proef kunt oefenen), overdekte en onoverdekte longeercirkel van 20-25 meter doorsnede, ruime binnen- en buitenbak met hindernissen. Allemaal met goede bodem, ook de longeercirkels zodat deze niet te zwaar worden. Overdekte en onoverdekte stapmolen (minstens 20 meter is doorsnede). Een ruim crossterrein. Veel uitrijmogelijkheden. Poets/wasplaatsen met warm en koud water en solarium. Veel ruimte om je tuig en andere spullen op te ruimen waar het ook niet te vochtig oid wordt (zodat je tuig lang mee gaat).
Naast het paddock paradise ook een aantal ruime stallen (minstens 4x4) met dichte wanden naar de andere paarden toe, maar wel met een gat zodat ze wel met de neuzen bij elkaar kunnen als beide paarden dit willen. Open voorkant zodat ze over de deur heen kunnen kijken en mogelijkheid tot uitloop in een paddock.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:58

Een renbaan of lang zandpad om de weilanden heen bijvoorbeeld zou ik ook heel blij van worden. Dat je gewoon een lang stuk rechtuit kunt draven of galopperen, of gewoon daar lekker kunt uitstappen zonder dat je direct op buitenrit (de weg op) hoeft.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:02

Jildau schreef:
Een renbaan of lang zandpad om de weilanden heen bijvoorbeeld zou ik ook heel blij van worden.

Wil ik ook, wil ik ook. Mijn dressuurpaard doe ik geen plezier met hindernissen, maar een keer lekker voluit de benen strekken zou ze heerlijk vinden :D :D :D

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:02

Als the sky the limit is , bij mij mij zou er inkomen: Grote stallen waar ze naar buiten kunnen als ze dat willen naar een paddock paradise, veel weide, grote binnen en buitenbak, crossweiland, stapmolen,meertje of zo waar je doorheen kan, veel springmateriaal, longeercirkel, grote poetsplaats , afspuitplaats, renbaan, van die borstels op palen voor als ze moeten jeuken, veel beschutting dmv bomen. Dat is het wel zo'n beetje :o Oh en enorme zadelkasten (een hele zadelkast zegmaar per stal)