Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
RoyceMack schreef:Lastig, ik ken de situatie wel.
Ik heb ook 4 jaar een ruin gereden, die heerlijk liep.. toen zijn eigenaar 3 maanden niet kon rijden ivm operatie.
De keren dat eigenaar het paard ook reed (zon 2/3 keer per week) kon ik niks beginnen met het paard. Beetje vergelijkbaar verhaal/schema als het jouwe.
Alleen betaalde ik niets voor het paard en was die beste man gewoon de eigenaar.
Wat ik denk ik zou doen, is opzoek gaan naar een goedkopere stalling.
Liefst eentje die uit de richting is van je stiefvader. Misschien heel nasty, en ik ben niet op de hoogte van jullie gemaakte afspraken. Maar nu lees ik dat je verplicht bent om die 100 euro te betalen, terwijl jij eigenlijk niet kunt trainen met het paard door hem.
Ik zou dan als enige uitweg nog zien om het paard goedkoper te stallen, en dan zou ik gewoon als bijkomstigheid een stalling zoeken die wat verder weg ligt. Zodat je stiefvader het misschien opgeeft om elke week te rijden, omdat het te ver weg is. Is dat slecht van mij?
Anyway, moeilijke situatie.
Polly schreef:RoyceMack schreef:Lastig, ik ken de situatie wel.
Ik heb ook 4 jaar een ruin gereden, die heerlijk liep.. toen zijn eigenaar 3 maanden niet kon rijden ivm operatie.
De keren dat eigenaar het paard ook reed (zon 2/3 keer per week) kon ik niks beginnen met het paard. Beetje vergelijkbaar verhaal/schema als het jouwe.
Alleen betaalde ik niets voor het paard en was die beste man gewoon de eigenaar.
Wat ik denk ik zou doen, is opzoek gaan naar een goedkopere stalling.
Liefst eentje die uit de richting is van je stiefvader. Misschien heel nasty, en ik ben niet op de hoogte van jullie gemaakte afspraken. Maar nu lees ik dat je verplicht bent om die 100 euro te betalen, terwijl jij eigenlijk niet kunt trainen met het paard door hem.
Ik zou dan als enige uitweg nog zien om het paard goedkoper te stallen, en dan zou ik gewoon als bijkomstigheid een stalling zoeken die wat verder weg ligt. Zodat je stiefvader het misschien opgeeft om elke week te rijden, omdat het te ver weg is. Is dat slecht van mij?
Anyway, moeilijke situatie.
Op dat voorstel zou ik als ouder zeggen dat ts dan alle kosten op zich mag nemen. Volgens mij betaald ts 'maar' €100 aan de stalling en de rest van de stalling word betaald door moeder en stiefvader.
Verder ga ik mee met LBLGypsyCobs
Farome schreef:Hij tast steeds nadat simon heeft gereden af wat wel en niet kan en waar de grens ligt.
En dat is juist wat 'm zo leuk maakt
Koper schreef:Farome schreef:Hij tast steeds nadat simon heeft gereden af wat wel en niet kan en waar de grens ligt.
Doet die van mij ookEn dat is juist wat 'm zo leuk maakt
![]()
Zulke paarden heb je nou eenmaal. Die elke keer, bij iedereen, opnieuw en opnieuw en opnieuw kijken waar de grenzen liggen. Als je dat niet leuk vindt of kunt leren waarderen heb je denk ik niet het juiste paard.
Daarnaast, als je een handige ruiter bent zul je merken dat hij er na een tijdje mee ophoudt. Althans bij jou. Hij weet dan dat jij het bent. Zo'n paard is allerminst achterlijk.
Farome schreef:Ik kan het niet waarderen nee![]()
Er mag best wat karakter inzitten maar dit irriteert me zo enorm, niet dat hij het doet eigenlijk, maar meer dat S hem wél door die grenzen heen laat gaan.
Voor Farome is het denk ik ook niet fijn de ene keer een nee te krijgen en dan een ja.