Prijzen paddock paradise

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 18:32

Koper schreef:
marionblo schreef:
We voeren beperkt omdat de ervaring ons leerde dat veel paarden/pony's hier bij onbeperkt voeren ongezond dik worden.

Dan heb je verkeerd ruwvoer en/of bewegen de paarden te weinig. Paarden worden niet dik van te veel ruwvoer. Ze worden dik van te rijk ruwvoer.

Ja, dat is waar, toen we onbeperkt hooi voerden, bewogen de paarden ook veel minder. Ze bleven rond de voerbakken hangen. Daarom nu de keuze voor beperkt voordroog en daarnaast stro. Is toch bijna onbeperkt ruwvoer.
Het is voor mij erg moeilijk zulk grof/arm hooi te vinden in grote partijen. Bovendien heb ik ook paarden lopen die wel rijker voer nodig hebben, zeker 's winters, dus het blijft altijd een compromis met grotere kuddes.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:17

Ik vind dit een erg interessant onderwerp, dus ik blaas er even nieuw leven in.

Hier in de omgeving betaal je voor een stal met een binnenbak tussen de 145 en 250 euro per maand. Dan heb je zelf alle luxe maar de paarden komen 's winters overdag enkel onder eigen toezicht los. Dus minder dan 2 uur. 's Zomers kan je paard vaak wel 24/7 op de wei.

Stallen zonder binnenbak, met buitenbak, maar waar je paard wel buiten (nog erg beperkt, maar toch) komt liggen vaak tussen de 150 en 200 euro per maand.

De stallen met binnenbak en waar je paard buiten komt (meestal tussen de 4 & 8 uur op postzegels) liggen op minimaal 15 km afstand, vragen 200-300 per maand.

Bij een boer aan huis varieert het van 50 - 100 per maand. Maar ook dit is weinig te vinden. Zeker met 24/7 weidegang.

Een eindje verderop; zo'n 20-25 km is het normaler om je paard overdag buiten te laten. Daar zijn de stallen met buitenbak en in paddocks/weides los rond de 200 all inclusief, niet all inclusief rond de 150. De luxere maneges kosten rond de 350 all inclusief. Nog steeds weinig los tussen de 4&8 uur.

Oftewel: Over het algemeen betaal je voor je eigen luxe veel. En is echte luxe voor het paard slecht te vinden.
Hoeveel zouden jullie dan willen betalen voor een plek waar je paard 24/7 buiten staat op een paddock paradijs met modderpaden (dus geen zand), maar wel genoeg verharding en met een schuilstal & voordroog zonder rijbak?

Kleine toevoeging: Er komen rond de stad zo'n 20-25 km verderop wel steeds meer paddock paradijzen. Zover ik heb gehoord liggen de prijzen rond de 200 euro, maar dan zijn er wel zandpaden en wordt er droog hooi gevoerd en is er een buitenbak.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:51

Femek2902

Waar woon jij dan?
Ik vind dat echt spot goedkoop!!

ik betaal 225 per maand
dat is incl mesten ong 12kg voordroog p/d en van 9 tot 1800 buiten op de paddock met slowfeeder
krachtvoer zelf kopen
en in de zomermnd 24/7 op de wei

kom van een stal 245 all-in overdag 8.30 tot 1500u in kleine aparte paddock met slowfeeder en 9kilo hooi

hier in de omgeving [ Hellevoetsluis] liggen de prijzen overal boven 220 en dan staat je paard binnen en 2 a 3 x hooi

Femek2902

Re: Prijzen paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:18

Ik woon in Kampen. En de stad verderop is Zwolle.

Ja, de stallen waar je wel een binnenbak hebt hier in de buurt zijn erg goedkoop. Maar daar komt je paard dus niet los in de winter. Dus dat is echt geen optie meer in mijn ogen.

Het is inderdaad niet echt heel duur in deze omgeving. Maar daarom vraag ik me dus des te meer af wat een goede prijs is voor het Paddock Paradijs wat ik beschreef.
Aan de ene kant kan ik dus erg goedkoop staan met behoorlijk wat luxe voor mezelf, aan de andere kant is het in de omgeving vrij lastig om een echt paardvriendelijke plek te vinden. (in mijn ogen dan, en zover ik heb kunnen vinden :o )

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:37

Ik woon ook in de buurt van kampen en Zwolle en ervaar hetzelfde als femek. Heb uiteindelijk een hele fijne plek gevonden voor mijn paarden hier in de buurt. Goedkope plekken zijn er wel, paardvriendelijke plekken minder.

Ik zou persoonlijk wel 250 Euro voor een paddock paradise stalling willen betalen, als ik niet meer dan 1 paard hadden gehad. Vriendin staat op zo een soort stalling. Die betaald 350.

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 07:43

Ik betaal €350 voor mijn stal in Rotterdam. Paarden staan 24/7 buiten in kuddeverband. Het is niet echt een paddock paradise, het zijn 4 grote paddocks die geschakeld zijn. De paarden moeten wel zigzaggen om van begin tot eind te komen dus geen recht pad. Er staan 2 slowfeeders met onbeperkt biologisch hooi. De paddocks zijn super gedraineerd, bij extreme regenval (paar dagen achter elkaar) zijn er een paar modderige plekjes te vinden maar dat trekt snel weg.
In de zomermaanden is er max. 3 uur weidegang. Er is niet genoeg wei voor 24/7 maar we hebben gemerkt dat dat in combinatie met onbeperkt hooi is, voor de koudbloeden genoeg is.
Er zijn stallen voor wanneer het erg slecht weer is. Verder is er een rijbak, longeerbak, kantine met toilet en een spuit- en poetsplaats.

Als ik het vergelijk met stallen in de omgeving betaal ik veel maar dat zijn stallen die vnl luxe voor de ruiter bieden. Ik kijk regelmatig op marktplaats naar het aanbod maar 24/7 buiten is in deze omgeving schaars of het is vnl modder.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 08:51

Ik heb een Paddock Paradise onderin Zuid-Holland (in Dirksland), welke open staat voor klanten (en ik ben dus zeker selectief in wie er hier komt staan zoals er eerder hier besproken is).

De 'reguliere' pensionstallingsprijzen liggen rond de 200-250 euro per maand, met de nacht op stal en sommige pensionstallingen hele winter alleen paddock gang wanneer je het zelf doet, of zeer beperkt door staleigenaar.
Voerbeleid is heel verschillend, de ene stal werkt met voerbeurten en standaard te weinig ruwvoer, de andere stal geeft net als bij mij onbeperkt ruwvoer.

Ik heb open schuilstallen van 6m breed bij 3m diep, nieuw geplaatst in 2015. Per stal reken ik 3 paarden, hier aan vast zit 1 verharde paddock van 6 breed bij 10 meter diep. Omdat we op kleigrond zitten is dit noodzakelijk.
Bij een groep van 4, 5 paarden gaat een 2e box open zodat ze 2x een box hebben om te schuilen, en 2 paddocks van 6x10 dus dan 12x10 oppervlakte.

Aan het einde van een paddock start de track; welke dus nu met nat weer nog blubber is vanwege de kleigrond; en ik eerst de stallen en paddocks afgemaakt heb zodat we de winter zouden overleven ;)
Planning is de tracks zodanig verbeteren dat deze ook de hele winter droog of in ieder geval begaanbaar blijven. Nu blijven de paarden uit zichzelf meerendeel op de paddocks; daar is al het eten, en drinken, en houden droge voeten ;) Af en toe doen ze een rondje track in deze natte periode.
En uiteraard onbeperkt ruwvoer d.m.v. grote bakken met hooi in de winter, en in de zomer is er altijd een weide open; minstens overdag maar probeer 24/7.
Er is 7300 m² beschikbaar momenteel aan ruimte (excl de paddocks met stallen) voor het pension gedeelte. Mogelijk in de toekomst nog uit te breiden.

Verder heb ik nu: een kantine(chalet) met kacheltje, overdekte hal om te poetsen, een goede buitenrijbak en een 2e (wat minder goede) buitenrijbak. Goede locatie voor buitenrijden (natuurgebied achter ons en rondom fietspaden).
en toekomst; overdekte rijbak, aparte poetsplaatsen, verbeterde tracks.

De prijs probeer ik tot nu toe op 250 euro te houden.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 08:56

(Eerdere reacties niet gelezen.) Ik betaal in de randstad 225. Hiervoor krikg ik onbeperkt ruwvoer, kleine buitenbak en noodstallen in geval van ziekte. Niet veel duurder dan een 'normale' stalling in de omgeving.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 09:51

H et Westland is helemaal een drama. Genoeg maneges maar daar komt je paard nooit buiten. Hier en daar een klein doe het zelf stalletje, maar daar betaal je al 250 plus voor. En dat Is zonder iets van ruwvoer en strooisel. Dan komen de paarden zomers 4 uurtjes buiten. ...baalde er wel van, nu geen eigen paard meer.

fairhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 18:51

bij ons zijn enkele plekken vrij.
prijs op aanvraag.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 18:52

En waar is bij ons? Regio?