Beginners in je les, je zou het maar hebben :p

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xniieeenke

Re: Beginners in je les, je zou het maar hebben :p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 13:58

Shirley Dat kan ik ook zeker doen, maar het zou fijn zijn als daar aandacht aan besteedt werd, vragen kan altijd maar als het algemene niveau laag is heb ik er geen lol meer aan, het is voor mij een combi van bijleren en de lol van het samen rijden met je lesgenoten. Er is echt niks mis met de manege, oprecht niet, alleen de instructrice heeft geen 1000 ogen en als die een poepje schept wanneer meneer de herrieschopper iets doet, kunnen we de instructrice denk ik niet veel kwalijk nemen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:20

Nou...heel eerlijk?
Ik vind van wel :o

De instructrice staat daar om jullie les te geven en jullie veiligheid en plezier te waarborgen, niet om tussendoor de bak te reinigen.
Dat doet ze maar na de les of laat het tussendoor doen door een stalhulpje.

Ze heeft inderdaad maar twee ogen en die horen dus de hele tijd op haar leerlingen gericht te zijn, daarmee zal ze het al druk genoeg hebben bij meer dan zes paarden!

Mariska14015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 15:18

Ik rijd Western en dit is bij ons eigenlijk wel de normale gang van zaken. Rijden nu in de vakantie met ongeveer 10 mensen in een niet al te grote bak. We rijden altijd kriskras door en elkaar. Nu zitten er ook af en toe puppy's bij: meisjes van 7 die net 5 longelessen en 1 groepsleden erop hebben zitten. Om heel eerlijk te zijn, is het bij ons nooit gevaarlijk. Goed opletten en rekening mee houden. In principe hoeft het niet zo heel veel uit te maken met wie je zit. Ben het wel eens met het feit dat je eigenlijk wel iets moet leren, dus misschien kan de instructrice verschillende dingen tegelijkertijd laten doen. Kleine kids op hoefslag jullie op het midden... Het moet natuurlijk van twee kanten komen. Succes iig!!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 15:54

Aangeven bij je instructeur zou ik zeker doen. Anders kun je weer opmerkingen verwachten van: "waarom heb je dit niet aangegeven dan?" Ongeacht of je denkt dat het niet zal lukken, raad ik je aan om het wel te doen.
Helaas weet ik ook hoe vervelend het kan zijn als er iemand of meerdere mensen in je les zitten die een lager niveau rijden. Dat bepaald vaak wel de inhoud van je les en leert er minder door.
Wat betreft dat geschreeuw, daar zal ik mijn bek wel voor open trekken, dat is gewoon niet fijn rijden, en gok dat dat wel indruk zal maken.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 18:16

xniieeenke schreef:
A3a1 Dankjewel! Vind ik idd ook, maar ik zit qua leeftijd niet denderend veel van ze af :o .

:o
Ja begreep ik uit een latere reactie.

Dan zou ik eens gaan praten en vragen of er een les is, waar je beter past en jij het gevoel hebt dat je weer genoeg leert.
De sfeer is per groep heel wisselend en als er nu mensen zijn die stuk gezelligheid en ouwehoeren belangrijker vinden, moet dat ook kunnen. Maar voor jou is dat duidelijk niet genoeg.

Eliabbenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:54

Aaargh, zo vervelend altijd die beginners! Naja,we zijn het zelf ook ooit geweest ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:06

Ben eigenlijk wel heel benieuwd om welke manege het gaat... Kom ook uit Drenthe en ben om dezelfde reden weggegaan bij een manege, die stond er redelijk om bekend dit soort dingen te doen. Omdat er gewoon weinig gevorderden waren, drukten ze overal maar wat beginners bij in.
Heel irritant, want zelf, als gevorderde, kon je iedere keer 'terug', was je met je groepje lekker aan het springen op 1 meter, kon je de week erna lager gaan omdat er een beginner bij zat...

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:17

ik herken dit probleem wel, ik zou gewoon zeggen dat je naar een andere les wlt met alleen gevorderden.

_Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:42

Heb ik ook in de les. Een heel aardig maar verstandelijk gehandicapt meisje dat niet altijd luistert (gallopperen terwijl we moeten draven, flink afsnijden, schreeuwen, en ze is zelfs een keer in galop over drafbalkjes gegaan -:(- ) Verschrikkelijk ongemakkelijk om het te gaan zeggen, maar een groep lager zou beter zijn... dilemma :x

Nachtschade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 00:48

Ik vind het wel wat gehaast om meteen die ruiters het leven zuur te maken, maar ik ken het probleem. Ik ken dus ook hoe ontzettend frustrerend het is, zeker als je er iets van zegt en dat niet helpt. Mijn oplossing was uiteindelijk om gewoon hetzelfde terug te doen; keihard afsnijden. Sneu voor het paard, maar je moet toch wat. En als ze dan iets zeggen, zelf ook beginnen van je moet zelf uitkijken en je rijstijl aanpassen.

Gelukkig was bij mij het probleem tijdelijk, maar in jouw situatie lijkt het met slim om eerst erover te praten met de instructrice, en als dat écht niet helpt kijken naar andere lestijden. Klagen mederuiters hier niet ook om?