Slecht resultaat...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Re: Slecht resultaat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 21:47

Serieus "geef je paard eten" wat is dat voor iets vreemds lijkt me niet dat t paard er zo uit zag dat die niks kreeg
Vind z'n jurering wel echt triest eerlijk gezegd
Commentaar op staatjes is leuk en vaak heel bruikbaar vraag ook altijd aan m'n lesklanten wat het commentaar was en dan kijk ik zelf hoe ik t commentaar vind of dat commentaar is waar ik het mee eens ben 99% van de tijd wel en besteden we er al tijd aan maar sommige dingen zijn voor mij als instructeur ook een puntje om aan te werken met de ruiter :j

Maar als ik t zo hoor ben ik blij dat ik geen in België startende ruiters heb
Zie hier in de regio wel veel Belgen dan weet ik nu waarom

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 08:39

Gentlegiant schreef:
Serieus "geef je paard eten" wat is dat voor iets vreemds lijkt me niet dat t paard er zo uit zag dat die niks kreeg
Vind z'n jurering wel echt triest eerlijk gezegd
Commentaar op staatjes is leuk en vaak heel bruikbaar vraag ook altijd aan m'n lesklanten wat het commentaar was en dan kijk ik zelf hoe ik t commentaar vind of dat commentaar is waar ik het mee eens ben 99% van de tijd wel en besteden we er al tijd aan maar sommige dingen zijn voor mij als instructeur ook een puntje om aan te werken met de ruiter :j

Maar als ik t zo hoor ben ik blij dat ik geen in België startende ruiters heb
Zie hier in de regio wel veel Belgen dan weet ik nu waarom

Inderdaad.. In Nederland krijg ik ook standaard commentaar vanaf een 5 (ik denk dat ik misschien ooit een 4 had maar nooit lager). Soms ook bij een 6. En ik ben het altijd eens met het commentaar. Maar als ik nu de wedstrijd van afgelopen week in België pak; bijna alleen 3en en 4en en als commentaar dat ik niet gegalopeerd had op de rechterhand.. 'Ja? En al die andere dan?'. En oke ik had niet gegalopeerd, maar ik heb hem netjes opgevangen uit de verkeerde galop, nog een keer geprobeerd en toen de volte maar netjes afgemaakt. In Nederland krijg ik daar nog een 4 voor en misschien een 6 voor de volte, hier kreeg ik gelijk 3 keer een 3 dacht ik..

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 12:52

Maar dat zou ik ook geven hoor als jury....
Geen galop is geen galop. Je springt verkeerd aan, je vangt het wel op en maakt het goed maar toch is de oefening fout. De oefening zegt cirkel in rechtergalop dus krijg je ook geen punten voor de cirkel op zich.

Voor jezelf moet je dan wel het goede gevoel hebben dat je je paard hebt kunnen opvangen en dat je alsnog een goede galop getoond hebt. Jammer genoeg was het kwaad geschied.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 17:14

Laibadji schreef:
Maar dat zou ik ook geven hoor als jury....
Geen galop is geen galop. Je springt verkeerd aan, je vangt het wel op en maakt het goed maar toch is de oefening fout. De oefening zegt cirkel in rechtergalop dus krijg je ook geen punten voor de cirkel op zich.

Voor jezelf moet je dan wel het goede gevoel hebben dat je je paard hebt kunnen opvangen en dat je alsnog een goede galop getoond hebt. Jammer genoeg was het kwaad geschied.

Klopt oefening niet getoond is zwz -2 punten
Dus als je een 6 zou krijgen voor je volte in galop en je galoppeert niet krijg je -2 en houd je dus een 4 over
Alleen niet alle jury leden schrijven er dan -2 achter maar maken van die 6 direct een 4