Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ierr schreef:Verzorgers / leasers willen het liefst zo min mogelijk betalen (uit ervaring, uitzondering van een paar). Nu ligt het er ook wel aan wat voor paard je onder kont hebt, de verzorgers leren weer van jou paard en doen daar ervaring mee op, dus waarom zou je een verzorger 75 euro laten betalen en jij zelf de hoofdprijs betaalt voor stalling, hoefsmid enz.. Volgens mij snappen sommige verzorgers dat niet helemaal..
Tigra_ schreef:ierr schreef:Verzorgers / leasers willen het liefst zo min mogelijk betalen (uit ervaring, uitzondering van een paar). Nu ligt het er ook wel aan wat voor paard je onder kont hebt, de verzorgers leren weer van jou paard en doen daar ervaring mee op, dus waarom zou je een verzorger 75 euro laten betalen en jij zelf de hoofdprijs betaalt voor stalling, hoefsmid enz.. Volgens mij snappen sommige verzorgers dat niet helemaal..
Of ze snappen het wel maar willen niet zoveel geld uitgeven aan hun hobby voor 3 dagen in de week.
Ceffyl schreef:Ik zou zeker niet onder de prijs van een manegepaard gaan zitten. Ze heeft een fijn paard onder haar kont waarvoor ze geen medische kosten hoeft te betalen. Dus ze loopt geen risico op dat vlak. 120 / 125 is een net bedrag lijkt mij.
elenaMM77 schreef:Sjira heeft daar ten dele een punt (meisje ging immers al met het paard om voordat lease ter sprake kwam)..
Ik zou nooit voor die prijs ergens gaan leasen.. dan laat ik die 'hoofdprijs' wel aan mijn neus voorbijgaan. Al heeft een zadel gouden nagels erin en top ouders en bloedje mooi.. daartegen staat er ook een modderpaard bij een particulier lekker 24/7 in de wei die misschien wel net zo leuk loopt, waar je 50 euro voor betaald per maand als je in ruil daarvoor af en toe even bijspringt als dat nodig is.. Dat is meer mijn stijl..
mocht ik ooit besluiten om mijn pony te verleasen (Z dresuur, L springen, L samengesteld), hoef ik er ook geen hoofdprijs voor.. 50-75 euro per maand is zat, als ik er van op aan kan als diegene af en toe eens bijspringt als ik niet kan, of ik weg ben. Ik heb zelf voor mijn dier gekozen, ook gekozen waar ik m stal en gekozen welke spullen ik ervoor gekocht heb.. vind het dan niet reëel om die waardes door te berekenen aan iemand die hem dan zou leasen. Vind het zelf belangrijker dat er een goede klik is, dat mijn pony ook plezier heeft in de persoon, hij net wat extra aandacht heeft en dat iedereen profijt heeft.

dus ik vind 200 euro per maand ook belachelijk veel geld voor 3 dagen in week. Het paard is nu M. "Gewoon" een basispaard dus. Daar kun je ook veel van leren, maar dat vind ik de 200 euro persoonlijk niet waard. ierr schreef:Tigra_ schreef:Of ze snappen het wel maar willen niet zoveel geld uitgeven aan hun hobby voor 3 dagen in de week.
Tjaaa, dan moeten ze een shetlander gaan verzorgen en/of een andere hobby zoeken