Prijs paard leasen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: Prijs paard leasen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:45

@sjira: zoals ik het lees hielp ze TS soms uit de nood en heeft TS zelf haar paard aangeboden voor leasing...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:46

ierr schreef:
Verzorgers / leasers willen het liefst zo min mogelijk betalen (uit ervaring, uitzondering van een paar). Nu ligt het er ook wel aan wat voor paard je onder kont hebt, de verzorgers leren weer van jou paard en doen daar ervaring mee op, dus waarom zou je een verzorger 75 euro laten betalen en jij zelf de hoofdprijs betaalt voor stalling, hoefsmid enz.. Volgens mij snappen sommige verzorgers dat niet helemaal..

Of ze snappen het wel maar willen niet zoveel geld uitgeven aan hun hobby voor 3 dagen in de week.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:47

Ik zou zeker niet onder de prijs van een manegepaard gaan zitten. Ze heeft een fijn paard onder haar kont waarvoor ze geen medische kosten hoeft te betalen. Dus ze loopt geen risico op dat vlak. 120 / 125 is een net bedrag lijkt mij.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:50

Sjira heeft daar ten dele een punt (meisje ging immers al met het paard om voordat lease ter sprake kwam)..

Ik zou nooit voor die prijs ergens gaan leasen.. dan laat ik die 'hoofdprijs' wel aan mijn neus voorbijgaan. Al heeft een zadel gouden nagels erin en top ouders en bloedje mooi.. daartegen staat er ook een modderpaard bij een particulier lekker 24/7 in de wei die misschien wel net zo leuk loopt, waar je 50 euro voor betaald per maand als je in ruil daarvoor af en toe even bijspringt als dat nodig is.. Dat is meer mijn stijl..

mocht ik ooit besluiten om mijn pony te verleasen (Z dresuur, L springen, L samengesteld), hoef ik er ook geen hoofdprijs voor.. 50-75 euro per maand is zat, als ik er van op aan kan als diegene af en toe eens bijspringt als ik niet kan, of ik weg ben. Ik heb zelf voor mijn dier gekozen, ook gekozen waar ik m stal en gekozen welke spullen ik ervoor gekocht heb.. vind het dan niet reëel om die waardes door te berekenen aan iemand die hem dan zou leasen. Vind het zelf belangrijker dat er een goede klik is, dat mijn pony ook plezier heeft in de persoon, hij net wat extra aandacht heeft en dat iedereen profijt heeft.

ierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:53

Tigra_ schreef:
ierr schreef:
Verzorgers / leasers willen het liefst zo min mogelijk betalen (uit ervaring, uitzondering van een paar). Nu ligt het er ook wel aan wat voor paard je onder kont hebt, de verzorgers leren weer van jou paard en doen daar ervaring mee op, dus waarom zou je een verzorger 75 euro laten betalen en jij zelf de hoofdprijs betaalt voor stalling, hoefsmid enz.. Volgens mij snappen sommige verzorgers dat niet helemaal..

Of ze snappen het wel maar willen niet zoveel geld uitgeven aan hun hobby voor 3 dagen in de week.

Tjaaa, dan moeten ze een shetlander gaan verzorgen en/of een andere hobby zoeken :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:53

Ceffyl schreef:
Ik zou zeker niet onder de prijs van een manegepaard gaan zitten. Ze heeft een fijn paard onder haar kont waarvoor ze geen medische kosten hoeft te betalen. Dus ze loopt geen risico op dat vlak. 120 / 125 is een net bedrag lijkt mij.

Een manegepaard is manegepaard zodat de manege er aan kan verdienen.

Geen risico op dat vlak? paard hoeft maar een been een keer banketstaaf neer te zetten en weg te glijden en hij is kreupel. ook in de topsport, of moet ik zeggen, juist ook in de topsport komen blessures voor..

120/125 is een ok bedrag voor een paard op een luxe stalling waar je op kunt leren..
Maar daarmee doet ze dan dus flink onder voor die manege prijs, waarvan je zei dat ze daar niet onder hoefde te zitten.. dan zou TS dus 200 rustig mogen vragen.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:55

elenaMM77 schreef:
Sjira heeft daar ten dele een punt (meisje ging immers al met het paard om voordat lease ter sprake kwam)..

Ik zou nooit voor die prijs ergens gaan leasen.. dan laat ik die 'hoofdprijs' wel aan mijn neus voorbijgaan. Al heeft een zadel gouden nagels erin en top ouders en bloedje mooi.. daartegen staat er ook een modderpaard bij een particulier lekker 24/7 in de wei die misschien wel net zo leuk loopt, waar je 50 euro voor betaald per maand als je in ruil daarvoor af en toe even bijspringt als dat nodig is.. Dat is meer mijn stijl..

mocht ik ooit besluiten om mijn pony te verleasen (Z dresuur, L springen, L samengesteld), hoef ik er ook geen hoofdprijs voor.. 50-75 euro per maand is zat, als ik er van op aan kan als diegene af en toe eens bijspringt als ik niet kan, of ik weg ben. Ik heb zelf voor mijn dier gekozen, ook gekozen waar ik m stal en gekozen welke spullen ik ervoor gekocht heb.. vind het dan niet reëel om die waardes door te berekenen aan iemand die hem dan zou leasen. Vind het zelf belangrijker dat er een goede klik is, dat mijn pony ook plezier heeft in de persoon, hij net wat extra aandacht heeft en dat iedereen profijt heeft.

exact! waarom moeten sommige mensen altijd proberen een ander uit te melken?

Op het moment dat je 200 euro betaald.

Dan zou ik sowieso 0 uren in de verzorging stoppen en puur alleen rijden en dan verwacht ik ook dat paard kant en klaar staat, zadel erop en gaan. Immers anders ga ik ook kosten in rekening brengen voor de verzorging a x euro per uur...

Wees blij dat iemand anders zich ook om je paard bekommert lekker tut liefde volle aandacht..maar nee dat moet dan ineens allemaal gratis.

Houd het reeel dan heb je zomaar kans op een jaren lange vriendschap!.

Ik zou er zelf graag een leuke meid bij hebben (ben paardloos) die paar x per week paard zou doen en zou rijden en daar hoef ik bijna niets voor te hebben.
De reden dat ik dan altijd een klein bedrag zou vragen is om zo wel serieuze mensen te trekken.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:56

Ik zou ook rond de 75 euro gaan zitten.
Ik heb 4 paarden verzorgd en daar kreeg ik zelfs nog voor betaald :P

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:59

Mijn vriendin leasde mijn pony voor 150. Ze mocht elke dag rijden , longeren en tuttelen en had elke maandag clubles waarbij ik meeging en mijn ouders ons brachten. Ze stonden toen op pension

Nu leasd ze mijn andere pony gratis. Ze staan thuis , ze heeft hier priveles , ze mag doen met de pony wat ze wil en wanneer ze wil. Het is dat ik show heb volgende week dat ik 1x in de week haar meeneem te oefenen , en ze is een week naar de hengst geweest. Verder mag ze altijd rijden :)

Ik vind 200 best veel voor 3 dagen. Als ze nou elke dag kwam , met les en ook wedstrijden , oke dan vind ik 150 reeel

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:03

Sorry hoor maar 200 euro voor 3 dagen vind ik belachelijk veel. Jij wilt je paard toch voldoende beweging laten geven? Dan vind ik dat bedrag absurd hoog.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:07

Als je dan toch iets zou willen, is het dan geen idee haar 1x per week (of om de week) te laten lessen op haar kosten. Zij leert dan beter rijden en word gecontroleerd daar in wat jouw paard weer ten goede komt. Mijn idee een betere constructie als maar te betalen voor het rijden, het scheelt jou tenslotte ook tijd en energie.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:09

purny schreef:
Sorry hoor maar 200 euro voor 3 dagen vind ik belachelijk veel. Jij wilt je paard toch voldoende beweging laten geven? Dan vind ik dat bedrag absurd hoog.

Het was een advies van de stalhouder he
Heeft ze zelf niet bedacht

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:11

Hier heb je voor uit m'n hoofd 250 Pm een paard voor jezelf. Incl bekappen/ontwormen/enten.
Overige da kosten zijn 50/50 en eventuele ijzers betaal je zelf.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:14

Voor ongeveer 250 euro per maand heb ik hier mijn eigen paard. Dat is dan niet enkel stalling ;) dus ik vind 200 euro per maand ook belachelijk veel geld voor 3 dagen in week. Het paard is nu M. "Gewoon" een basispaard dus. Daar kun je ook veel van leren, maar dat vind ik de 200 euro persoonlijk niet waard.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:18

ierr schreef:
Tigra_ schreef:

Tjaaa, dan moeten ze een shetlander gaan verzorgen en/of een andere hobby zoeken :+

Of gewoon een paard waar je 50/75 euro betaald. Genoeg mensen die dat voldoende vinden. En ook met dat bedrag kun je best een leuk paard vinden waarmee je ergens komt op wedstrijd.

Blijft toch een kwestie van vraag en aanbod. Denk dat voor TS vooral van belang is of ze deze meid graag wil aanhouden of niet. Als ze graag wil dat ze blijft zou ik eerst eens vragen wat ze zou willen geven. Anders heb je volgens mij best kans dat ze hard schrikt als je met 200 euro komt.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 15-07-16 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:20

Ik ben zelf bijrijder, gratis. Ik mag alles met het paard (lessen, springen, bosrit, wedstrijd etc.), mag zo vaak gaan als ik wil. Mensen zijn super blij met de extra verzorging, aandacht en beweging die ik geef. Paard knapt er duidelijk van op. Ik vind €200,- een belachelijke prijs, ongeacht het niveau van het paard en kwaliteit van spullen. Ik snap nooit dat er van die hoge prijzen gevraagd worden. Wees blij dat je paard extra aandacht, verzorging en beweging krijgt. Als je dan een bedrag per maand vraagt voor als er iets kapot gaat, oké. Maar dan vind ik €50,- pm echt een max!

Ja, ik snap ook de andere kant: wij als verzorgers/bijrijders moeten blij zijn dat we de kans krijgen. Maar als eigenaar houd je (als goed is) meer tijd over, dus die heeft er ook baat bij.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:25

Ik verplaats dit topic van TAO naar VP.

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:25

Voor 200 per maand heb ik een eigen paard.. Daar heb ik dan alles bij in. Voer, smid, stro. Vind het veels te veel geld. Vroeger heb ik altijd verzorg pony's gehad en dat was eigenlijk altijd gratis met de afspraak op eigen kosten goede les te nemen of voor een heel klein bedrag rond de 30.euro. jij hebt er ook profijt van dat je paard een goede conditie heeft als je hem straks naar de Z wil rijden. En je hebt er meer vrije tijd door. Win win situatie voor beiden als je er sociaal uit komt

Muffin01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:51

Ik heb zelf verschillende lease/verzorgpaarden gehad.

Het eerste paardje was wat ouder en een draver, er was geen bak ter beschikking alleen een kleine wei.(wel een stal natuurlijk) Toch was het bos nog op geen 200 meter afstand en had ik het paardje 7 dagen in de week tot beschikking. Natuurlijk reed ik niet zoveel op hem. Het paardje stond om de hoek, tussen de middag ging ik hem vaak voeren en mestte af en toe de wei een beetje uit. Verder gaven we het paard 1x per dag wat muesli die we zelf betaalde. Alles was btw inclusief goed tuig. Hiervoor betaalde we 50 euro per maand.

Het andere was ook een draver van een jaar of 8, Er was een stal en buiten bak ter bechikking en een bos in de buurt. Ik was de enige die op het paard reed en kwam er ongeveer 2 a 3 keer in de week. Ook was er een bos in de buurt. De eigenaresse ging mee op buiten rit en gaf zo nodig les. dit koste ook 50 euro per maand.

Op mijn 'oude' manege kon je een paard leasen voor 200 euro per maand. Dan had je het paard 6 dagen in de week ter beschikking en had je 2 binnenbakken en 2 buitenbakken.

Voor 3 dagen in de week vind ik 200 euro wel erg veel. Je moet ook een beetje kijken naar de fataliteiten van de stal. Als het een binnen en buiten bak heeft zou ik max 120 euro per maand meer dan genoeg vinden.

Sommige mensen rekenen echt de totale kosten van een paard. Aangezien het alleen om leasen gaat en niet om halve stal ed. is 200 euro echt te veel. Het meisje heeft neem ik aan totaal geen zeggenschap over het paard!

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 16:03

Volgens mij draait elk topic wat gaat over leasen/verzorgen op hetzelfde uit.

Mensen die een paard verzorgen vinden vaak elk bedrag al te hoog en vinden dat ze de eigenaar alleen maar uit de brand helpen en dat ze daarom niets hoeven te betalen en vanuit de eigenaar vaak andersom gezien.

Ik denk altijd maar zo.. als iemand op jouw paard mag rijden en jou spullen mag gebruiken dan mag daar best iets tegenover staan.. op een manege moet je immers ook betalen voor het gebruik van een paard en betaal je echt niet alleen voor instructie.

Een van de eerdere reacties dat als je een paard tegen een wat hoger bedrag least dat je dan verwacht dat hij al opgezadeld staat en klaar om te rijden, vind ik wat ver gaan. Als je klant bent bij een manege dan poets je toch ook even netjes je paard voor je erop gaat en ruim je daarna toch ook je spullen netjes op en laat je het paard verzorgd achter? En ik neem aan dat je daar dan geen factuurtje voor stuurt naar de manege voor de tijd die je daarmee bezig bent geweest?

Het houden van paarden kost ontzettend veel geld en als je dan van iemand op zijn kostbare bezit mag rijden en je niet zelf het risico hebt van een eigen paard hebben, mag daar toch best een vergoeding tegenover staan? Ongeacht of het je nu wel of niet goed uitkomt dat je dan wat meer tijd over houdt voor andere dingen omdat je die paar keer je paard zelf niet hoeft/kan rijden..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 16:08

Iedereen gaat hier uit van dat ze wel ergens goedkoop kunnen stallen met een eigen pony of paard...
Dat zal best, maar niet met dezelfde voorzieningen en volledige verzorging als op een volpension manege of stalling met binnenbak.

Als het stalgeld al 330 euro is en je deelt je paard met iemand door er 3 vaste dagen iemand anders op te laten, dan mag je gerust die ander de helft van je stalgeld vragen. Of ze dat er voor over hebben is weer wat anders. Maar diegene krijgt een goed paard onder de kont waar ze alle mee mag maar 0,0 risico mee loopt. Passend tuig wat onderhouden en vervangen wordt als dat nodig is en dus geen extra kosten buiten lessen en wedstrijden om.

Ik heb zelf in februari een nieuw paard gekocht en dit paard kon ik eerst al geen goed passend zadel voor vinden en na het paard kreupel uit de box te hebben gehaald op een ochtend heeft ze inmiddels al zo''n 900 euro aan dierenartskosten gehad en staat ze al 3 maanden op rust en met wat geluk kan ik over weer drie maanden weer normaal rijden mits het opbouwen goed gaat. Nou, dan ben je maar wat blij als bijrijder dat je in zo'n geval niet die kosten hoeft te dragen en zelf kan kiezen of je wilt stoppen of niet...

Dus als het geen kwestie is van hulp nodig hebben, maar je paard met iemand delen zodat diegene verder kan komen en jij wat uit de kosten bent, dan kun je gerust kijken wat jij zelf redelijk vind, en dan is het graag of niet. 150 euro per maand zou maar een kleine meerprijs zijn ten opzichte van manegepaard leasen, en nog niet eens 50% van je stalgeld. Voor 150 euro kun je niet een eigen paard hebben op een pensionstal met binnenbak (of je betaald nog overal extra voor) En vergeet ook de aanschaf niet.

Er zijn zat manegeruiters die een manegepaard leasen voor een flink bedrag, dus waarom zou je daar onder gaan zitten?
Bij bekende sportstallen betalen mensen gerust het hele stalgeld plus nog extra leasekosten voor het paard. En ook als je een paard least die je elders mag stallen, of een paard in bruikleen krijgt betaal je over het algemeen de totale stallingskosten en in geval van lease nog een huurbedrag voor het paard.

Dat dit meisje zo'n bedrag wellicht niet kan betalen is een ander verhaal. En dan is het maar net in hoeverre je haar tegemoet wilt komen omdat ze ook voor je paard zorgt op momenten dat je zelf ziek of op vakantie bent.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 16:09

ik betaal 75,00 voor 3 tot 5 dagen...
dat vind ik wel een nette prijs

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 16:12

Voor 200 een eigen paard hebben gaat dus niet op he hier. Stalling kost haar al 330, waarbij hoefsmid en da nog bijkomen. Dus reken maar op een kleine 400 in de maand dat ts heeft aan kosten aan het paard!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 16:13

Ik leasde hier (achterhoek) een goed manegepaard (waar ik z2 mee heb gereden) voor ong 160 per maand. Daar kwam de helft van da/smid nog bij. En dan liep ze ook nog dagelijks in de manegelessen.

Ik zou gaan voor 125/150 pm !

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 16:15

+ bij een eigen paard draag je álle kosten zelf (+ ook de aanschaf), bij een leasepaard over het algemeen niet