Waar wordt jij nou moe van in paardenland?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:53

Aan paddocks en vierkante meter-weitjes waar dan 5 of 6 paarden opgepropt worden onder het motto '' de mijne staan altijd buiten '' ... reken maar eens de plaats per paard uit :')
Aan inloopstallen die veels te klein zijn naargelang het aantal paarden onder het motto '' maar ze staan er toch bijna nooit in '' ... idem als hierboven :')
Aan verkeerd zittend tuig en touwhalsters en co die blijkbaar de nieuwe hype zijn, maar waar 90% van de gebruikers niet weet hoe het fatsoenlijk moet :')

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:53

Nergens van :D
Ik Let op mijn eigen beestje en hoe ik het doe wil niet zeggen dat het de enige manier is van goed paarden houden maar het is mijn manier.
Doet een ander het anders? Volstrekt logisch want die persoon is mij niet :D
Gelukkig denken wij op onze stal allemaal zo en is ruzies, misgunnen etc totaal niet aan de orde :n

En ook buiten onze eigen stal om doet ieder het op zijn eigen manier goed :j
Voor mij dus geen reden om mij ergens moe van te worden.
Laatst bijgewerkt door moyra op 12-07-16 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Kleijer1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:55

-dat het bijna onmogelijk is al je op later leeftijd een opleiding in de paardenhouderij wilt doen je niet tot de opleiding word toegelaten omdat je te oud bent.
- er bijna geen leerbedrijven zijn die een bbl leerling aan nemen ook al wil alleen maar reiskosten vergoeding
- dat als je geen eigen paard hebt je geen instucteursopleiding kan doen
- dat het voor gewone mensen bijna onmogelijk is om iets met paarden te willen doen

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:56

WendyLotte schreef:
Mensen die het altijd beter weten en zich overal mee bemoeien en zich irriteren aan andere ??!! O:)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Zoiets ja!

Ben blij dat ik de paardjes aan huis heb en niet op pension. Want ik pas daar niet tussen.
Ik doe het op mijn manier. En niet zoals andere mensen willen dat ik het doe.
Zoveel gezeik gehad in begin met james hoe ik met hem om ging.
En nu hij dood is kwam ik er pas achter hoe mensen ons eigenlijk bewonderde.... terwijl ik me altijd het buitenbeentje heb gevoeld met james.
Ja wij deden het anders. Ik kon geen dressuur. Maar had vooral lol met de knol.
En dat werd stilletjes bewonderd, maar nooit gezegd.
Voelde me op de vereging ook niet thuis en ben gestopt.
En nu james dood is hoor ik hoe geweldig we wel niet waren.
Zeg dat dan eerder!

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:00

Wat ben ik blij dat ik mijn paarden aan huis heb, want als ik ergens niet tegen kan, is het afgunst en achter het gat geroddel...
En ja, dat het gros van de paarden in Belgie en Nederland geen paardwaardig bestaan gegund is, als in voldoende beweging, met soortgenoten in een kudde en voldoende, maar dan ook niet te rijk, voedsel...

_Femkeeex

Re: Waar wordt jij nou moe van in paardenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:04

Mensen die beweren dat een paard blij en tevreden is als hij een paar uurtjes per week in de wei mag staan.

meerkoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:09

Het gezeik van de buurman dat me kudde te groot is,en dat een oud paard in zijn ogen mager is.
Ze heeft weinig bespiering en het is nu eenmaal een paard van 21 jaar en gruwelijk nerveus.
Verder die jaloezie en afgunst.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:10

Ik ben heel blij dat mijn paarden thuis staan.

Wat ik vervelend vind in de paardenwereld:
Paarden op te kleine landjes/paddockjes en paarden het grootste gedeelte van de dag (nacht) op stal staan. En dan klagen dat je paard te veel energie heeft...
En ruwe omgang met paarden (geschop, getrek, scherpe bitten, scherpe sporen dat soort dingen)

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:10

Mensen die niet openstaan voor andere manieren/ideeën/kennis en geen respect hebben voor elkaar of voor hun paarden. :wave:

Én mensen die zich niet aan de rijbaanregels houden...

meerkoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:16

Als je goed bedoeld advies geeft,waarom een pony zich zo verzet met rijden,en dan ineens de volle laag krijgt,pony verzet zich omdat de singel in de oksel schuurt,het bit te strak zit.
En als ze bokt dat ze wordt geslagen door die kinderen. _-:(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:16

Paarden die zonder goede reden op stal staan. :+

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:25

Dat al die kleine postzegelweides 1 paard hebben per wei... Haal al die rot draadjes er tussen uit en gooi meerdere paarden bij elkaar op een groot stuk! Je ziet steeds meer paarden alleen staan op een stukje.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:27

Mensen die paarden kopen voor hun status!!!

Het misgunnen van alles en iedereen.

Mensen die echt alleen maar over paarden en niets anders dan paarden kunnen praten. Ook als je lekker een avondje een terrasje pakt of bij elkaar op visite bent. Heel irritant!

Mensen die praten tegen hun paard alsof het hun baby is. Met zo'n piepstemmetje.

Mensen die de watertonnen nooit bijvullen.

Als er een grote schoonmaak gehouden wordt wat dan weken van tevoren gepland staat, zijn altijd diezelfde mensen nooit te bereiken en steken geen vinger uit.

Ow ik kan zo nog wel een poosje doorgaan.
Ik ben ook echt niet perfect maar als we nou met z'n allen ervoor zorgen dat de sfeer oke blijft door je aan bepaalde regels en normen en waarden te houden, kan het echt heel leuk en gezellig zijn op stal hoor

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:28

ikke schreef:
DreamGuide schreef:
Ik erger me tegenwoordig (eindelijk) niet meer aan paarden'mensen'. Als mensen willen zeuren dan doen ze dat maar, niet langer mijn probleem, ik ben lekker met mijn beestje bezig.

Ik erger me alleen wel aan dat gedoe van mensen die paarden behandelen als kristallen beestjes. Even eerlijk jongens, ze smelten niet in een regenbuitje, en of ik nou deze muesli of die muesli geef maakt ook niet zo'n enorm verschil.

Ja maar als al die klagende betweterige mensen daarmee op zouden houden, dan heb ik niemand meer om op de kast, in de hoogste boom of toch op z'n minst over de zeik te jagen.

Willen jullie wel even van mijn grootste hobby in paardenland (in ieder geval op Bokt) afblijven!

}:) }:)

zeikerd O:)

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:31

Maureen_M schreef:
Mag ik nog eentje toevoegen?

De irritante 10 jarige penny's die het beter weten want dat hebben ze op internet gelezen... :') of "onze manege doet het zo dus zo moet het ook"

:j :') of dat hun jou penny s gaan noemen :')
En nog eentje: wat er in de paard en wereld gebeurt door de YouTube kanalen gaan mensen dat doen _-:( zoals ik elke week op mijn manege zie: (stiekem uiteraard)
- longeren met hoofd stel en dan mee sleuren en slaan
- over takken heen springen waarbij de ene met een zweep er naast staat om tikken voor de sprongen geven
- paarden vastzetten met het hoofd stel
- touw of teugels over de grond slepen als ze met een paard lopen
- touwtjes knopen als een halster
- op het paard zitten in de stal
- als een paard in de hoek staat ( drinken/slapen) gaan slaan met de zweep omdat ze moeten komen
- manen of staart trekken
En nog veel meer... Ook vrijheidsdressuur word gedaan met slaan enzo... Alle goede dingen worden door de pennys op een negatieve manier gedaan. Echt jammer... Als er bijvoorbeeld net een nieuwe aflevering is van Paardenpraattv over vliegenspray maken loopt daar iedereen mee :evaw:

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:42

Stallen, ze kunnen nog zo mooi zijn maar ik zie een gevangenis (isloleer) cel.

Als de paarden er alleen wat uurtjes in de nacht in staan alla, maar ik ken er idioot veel die er nauwelijks uit komen acherum. :(:)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:50

De modeshow van de moeders die meekwamen met hun kinderen.Witte broeken,jasjes en sandaaltjes in de zomer.Maar wel kritiek op mijn kleding omdat het vies was.Muesli kwijl vlekken op de jas en oude schoenen enz.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:52

Niekj_Jente schreef:
- Dat alles veel te duur is (rijbroeken, hoofdstellen etc)
- Dat alles tegenwoordig een fel kleurtje moet hebben en blingbling etc
- Dat je amper een stal kan vinden waar de paarden veel buiten komen op GRAS
- Dat je op veel stallen geen onbeperkt ruwvoer kan/mag voeren
- Mensen die overal commentaar op hebben en het geroddel over elkaar, laat elkaar toch lekker zijn/haar ding doen en wat boeit het als mensen een lekker vieze broek aan hebben, net alsof de paarden dat wat uitmaakt

En vast nog wel veel meer

ten eerste dit en ten tweede, vieze rijbroeken horen erbij!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:56

Ik irriteer me mateloos aan de 'naturals' die zich constant en in elk gesprek (of topic) opdringen. Vooral de anti-ijzer brigade _-:( Niks tegen 'natuurlijk' (ieder zn ding) maar laat anderen het lekker traditioneel doen als zij zich daar goed bij voelen.

Ohja en al dat roze en glitter tegenwoordig. Paarden zijn geen kerstbomen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:58

Anne_mieke88 schreef:
Roddelende stalgenoten. Daar kan ik echt niet tegen. Niemand gunt een ander het licht in de ogen.
Jammer

Dit .... En mensen die aan de bakrand gaan staan kijken .... :=
Kan daar met mijn 31 jaar nog steeds nerveus van worden.
O en ruiters die hun paard aan de bakrand cq deuropening parkeren en
daar gezellig gaan staan kletsen, en de hoefslag bezet houden, terwijl
jij aan het rijden bent.

Dat was het wel geloof ik :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:00

Ik erger me aan de term grondwerk als er gewoon opvoeden of longeren bedoelt wordt.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:21

-Mensen die van mening zijn dat paarden van suiker zijn en denken dat ze smelten als ze in het land staan wanneer het regent.
-Mensen die vinden dat het zielig is om een paard gewoon te corrigeren, maar vervolgens wel uren lopen te zeuren als hun paard iemand gebeten/getrapt/etc heeft.
-Dat zo'n beetje iedereen in de paardenwereld tegenwoordig geobserveerd is door glitters en bling en dat het (vooral door mensen van mijn leeftijd) vreemd is om geen vierentwintig dekjes te hebben in allerlei verschillende kleuren.
-Dat veel mensen in ons leuke wereldje zelf niet tegen commentaar kunnen en niet naar anderen luisteren, maar tegelijkertijd wel commentaar leveren op alles en hun mening aan iedereen opdringen.

Verder vind ik het paardenwereldje wel leuk hoor :+

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:43

veel dingen zijn al gezegt, Maar waarom laten we het massaal dan gebeuren als we zo tegen bepaalde dingen zijn?
die uitgeknepen pension houders de postzegelweides of totaal geen gras,
de onderlinge haat en nijd,
Ook vooral de ik heb de meeste spullen en het "beste paard"
en kijk mijn kind eens wedstrijd!

meestal stond ik bij de boer alls zelf mogen en niets moet het paard en ik hebben echt top tijden gehad waar vooral het verhaal van chassy bij past! ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:44

De mensen met paarden.

En de hele santekraam er bij aan goeroe's waar naar geluisterd wordt zonder dat ze hun eigen boerenverstand gebruiken.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:13

-mensen die schreeuwen tegen hun paard tijdens het rijden
-mensen die vervolgens roepen dat ik zweverig ben als ik vriendelijk tegen mijn paard praat