Pony valt ineens om??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Knorretjee

Re: Pony valt ineens om??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 18:11

Andere plek is er al!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:16

De wantoestanden met je ouders bespreken en hier een keer de dierenpolitie een kijkje laten nemen :n

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 09:55

de dierenbescherming bellen en daar wegwezen, zo help je dat paard.

en ik zag een reactie dat een paard door moest lopen met schurft hoeveel pijn het ook deed, bel de dierenbescherming nu, of geef even de naam van de manege dan doe ik het, dit is sirrieus dierenmishandeling |(

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:01

- evenwichtsprobleem
- narcolepsie
- ernstige maagzweren waardoor het paard pijn krijgt als hij gaat liggen / rollen, daardoor kan hij niet liggend slapen, daardoor ook geen REM-slaap en dus groot slaaptekort. Uiteindelijk vallen ze dan om.

Hoe dan ook: dierenpolitie / dierenbescherming bellen of door iemand laten bellen als je het zelf niet wil doen. Foto's als bewijs kunnen wel handig zijn (van een pony met schurft bijvoorbeeld, of hele slechte hoeven of erg ondervoed).

PonysEver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:58

Dit is gewoon belachelijk..... als ik houd was zou ik sowieso de dierenpolitie/bescherming vallen en aanklagen hierover tot is gewoon mishandeling!! Dit maakt me zooooooo boos -:(- niet naar jouw gericht hoor TS

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 19:41

Die pony die omviel werd vandaag super hard geslagen ;( De hoefsmid wou er hoefijzers onder zetten maar de Pony vondt het best spannend en de hoefsmid verliefde zijn geduld en begon hem te slaan met een tang :n

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:55

Knorretjee schreef:
Die pony die omviel werd vandaag super hard geslagen ;( De hoefsmid wou er hoefijzers onder zetten maar de Pony vondt het best spannend en de hoefsmid verliefde zijn geduld en begon hem te slaan met een tang :n

Nou, die hoefsmid kon bij mij meteen vertrekken. Pony die bang is en spannend vindt mag je nooit straffen.

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:59

Knorretjee schreef:

Dierenbescherming bellen?!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:00

Heb je nu al stappen ondernomen?

Hier steeds komen vertellen hoe zielig ze zijn, hebben die arme diertjes niks aan, hè?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:01

Waarom krijgt een manegepony van 2,5 jaar in godsnaam hoefijzers?

En zijn er geen andere mensen die dit geen kunnen vinden? Geen volwassen mensen die zeggen dat een pony van 2,5 niet gereden mag worden?

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 20:02

Shirley schreef:

Hier steeds komen vertellen hoe zielig ze zijn, hebben die arme diertjes niks aan, hè?

Ja maar ik lees in veel topics dat de dierenbescherming niets doet...

Storm schreef:

En zijn er geen andere mensen die dit geen kunnen vinden? Geen volwassen mensen die zeggen dat een pony van 2,5 niet gereden mag worden?

2,5 hartstikke normaal hoor... Alle eigen paarden worden op die leeftijd ingereden. Het leuke is nog dat volwassenen hem ook inrijden

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:06

Niets doen helpt ook niets TS. Ik zou persoonlijk ook al weigeren zo'n jong dier op te zadelen, zijn ze helemaal gek :n

Gewoon de dierambu bellen, daar kom je op dit moment het verst mee

2,5 normaal ? := wie heeft je dat aangepraat? Paarden zijn met 4 jaar nog niet eens uitgegroeid, laat staan dat ze rond 2,5 jaar worden ingereden :n
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 24-07-16 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:10

Knorretjee schreef:
Shirley schreef:

Ja maar ik lees in veel topics dat de dierenbescherming niets doet...

Storm schreef:

2,5 hartstikke normaal hoor... Alle eigen paarden worden op die leeftijd ingereden. Het leuke is nog dat volwassenen hem ook inrijden

2,5 jaar normaal?! Ik vind dat 5 jaar een betere leeftijd is, dan zijn ze meestal uitgegroeid.. Als jij dit normaal noemt moet je ff gaan kijken wat voor schade dit kan aanrichten aan de rug van je paard...

En trouwens, alsnog de dierenambulance bellen, al heeft het volgens jou toch geen zin.. Wie niet waagt wie niet wint?!

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:11

Zou snel de dierenpolitie bellen!
Dan kan je een melding doen en gaan ze er kijken. Nummer is 144.
Laatst bijgewerkt door FjeLOVER op 24-07-16 20:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:12

Zoals ik het nu lees klinkt dit als een faint reactie op teveel druk

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:26

Dierenbescherming doet meestal niet veel... Ik stond met mijn eigen pony ook op een manege wat echt niet kon, ben daar trouwens snel weg geweest maar ze krijgen het zelfs voor mekaar een extra ster te hebben :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:33

Dierenambulance kan hier niks mee, die zijn voor het vervoer van dieren en eerste hulp waar nodig. dierenpolitie kan je bellen, al denk ik dat de NVWA misschien meer kan omdat dit een bedrijf is, je moet dan wel goede punten hebben waar ze op kunnen controleren.

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 20:34

Xmirlamd dat was sarcastisch over dat normaal vinden

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 20:34

dees_daan schreef:
Dierenambulance kan hier niks mee, die zijn voor het vervoer van dieren en eerste hulp waar nodig. dierenpolitie kan je bellen, al denk ik dat de NVWA misschien meer kan omdat dit een bedrijf is, je moet dan wel goede punten hebben waar ze op kunnen controleren.

Bedrijf? Ons mam zegt dag het in het zwart gaat

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:54

...nou, als dat waar is, heeft de NVWA een extra punt.

En geef jullie mam in overweging dat deze tent vast ook geen gedegen verzekering zal hebben, mocht een pony iemand beschadigen.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:14

Meid, sorry dat ik het zeg maar ik snap niet dat je daar nu pas weg gaat. Je zegt wel dieren bescherming heeft geen zin, niks doen heeft wel zin zeker? Een dier van 2,5 zadel je ook gewoon even op? Het maakt niet uit hoe oud je bent, hoe die mensen je 'gehersenspoelt' hebben. Dat zadel je gewoon niet op. Vertik het om daar heen te gaan, bel de dierenbescherming net zo vaak tot ze het wel serieus genomen wordt.

Meid, denk na en ga daar nooit meer heen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:51

Wie heb je gebeld dan, Knorretje?

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 21:54

Shirley schreef:

nog niemand.... Met mensen die er verstand van hebben over gehad en die zeiden dat er niet zo heel veel aan te doen was en zeker niet door een meisje van 13....

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:55

Knorretjee schreef:
Shirley schreef:

nog niemand.... Met mensen die er verstand van hebben over gehad en die zeiden dat er niet zo heel veel aan te doen was en zeker niet door een meisje van 13....

Er is dan wel weinig aan te doen, maar meld het in iedergeval. Dan weet de dierenbescherming er van en zullen ze bij meerdere meldingen dus sneller overgaan tot actie.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:59

Een meisje van dertien niet, maar de dierenpolitie wel!
Vraag je moeder dan te bellen, die ziet toch ook dat jij je zorgen maakt?
Desnoods laat je haar dit topic lezen?
Dan hoort ze ook van andere mensen dat hetgeen daar gebeurt echt niet door de beugel kan!