Een paard paard laten zijn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 21:49

Grin mijn bruinbonte wil effen bruin zijn :') 't smerigste paard op de pensionstal maar ze ligt blijkbaar graag met haar witte stuk in de verse poep. Jammer joh. Vind niets heerlijker om haar helemaal te poetsen, haar naar buiten te gooien in de miezer en dan te zien hoe ze zich heerlijk grommend gaat rollen in de blub <3
Hopelijk kan ze later ooit naar iets waar ze lekker 24/7 buiten kan.
Onder het zadel mag ze ook zelf nadenken waar ze haar voeten zet, of we over of langs iets gaan, als we maar veilig aankomen waar ik wil zijn. Kijken mag en wordt beloond, liever dat ze geïnteresseerd even uitgebreid kijkt ipv aan de kletter.

Ik koop voor haar wel enigszins selectief in het neongeel 0:) Wel ontsproten vanuit het feit dat ze vorig jaar november is gekomen en dat we 's avonds (nog steeds) veel met haar aan de hand wandelen, gewoon veiligheid.
Laatst bijgewerkt door Hoppit op 05-07-16 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Re: Een paard paard laten zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 21:52

Hier ook zoveel mogelijk, tot voor kort stonden ze zelfs op een natuurgebied maar nu aan huis ook nooit opgesloten op stal. Ze hoeven niet schoon als er geen tuig op kan schuren en mogen zo veel mogelijk mee denken ookal heb ik het laatste woord.

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 22:11

Hier wordt paardlief niet geschoren en krijgt, als ze het niet koud heeft uiteraard, ook geen deken op in de winter.
Staat zoveel mogelijk buiten. Maantjes lekker lang, vetlokjes niet afgeknipt. Hoeft ook niet spik en span te zijn bij het werken, alleen op de cruciale plekken.
Moet wel zeggen dat ik matchende dekjes en peesjes toch wel leuk vind :o

Wat ik persoonlijk echt over de top vind zijn gekleurde hoefijzers. Van die fel roze ijzers eronder geslagen. Bah.

jordal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 22:49

Ik denk dat mijn paard best wel paard mag zijn. Hij staat wel onder een vliegendeken van Rambo vanwege de jeuk en oh wat vond ik die deken lelijk toen hij nieuw uit de verpakking kwam. Ik was zo blij dat het ging regenen en hij heerlijk in de blubber ging liggen rollen, deken werd er een stuk mooier van.
Poetsen gebeurd meerdere keren oer week grondig, door de deken kan hij niet zelf zijn lijf lekker verzorgen door te rollen. En hij geniet enorm van het getut en gefriemel aan zijn lijf.
Hij staat 24/7 buiten met schuilstal.

Ik ben niet van de setjes, wil wel kwalitatief goed spul hebben dat goed past op hem. Hij heeft al 9 jaar hetzelfde halster en touw. Zijn dekens gaan jaren mee. Afgelopen jaar heeft hij 2 nieuwe dekjes gekregen omdat de andere toch wel echt versleten waren. Was nog een hele zoektocht om simpele zwarte dekjes met goede pasvorm te vinden.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 23:12

Toen paardlief in ons bezit kwam stonden wij wel op een manege waarbij ze geen paard paard mochten zijn. toen wist ik eerlijk gezegd nog niet veel beter (+ ik had mijn moeder die alles besloot).
Nu staat ze op een super plek met veel naar buiten, alleen als het nodig is op stal. Wel een deken op in de winter als het nodig is. Manen wel bijna altijd ingevlochten (lange manen in losse vlechten), maar verder maakt het mij allemaal niet uit. spic en span leer je wel af met een witte :')

Leuke shabrakjes ben ik dan wel weer van, heb ook een flinke verzameling thuis liggen. Maar matchende peesbeschermers en eigen kleding hoeft van mij dan weer niet ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 23:16

Mijn paarden zijn echt paard! Enige wat ik soms wel doe is de staarten wassen maar dat is meer voor het beeld :D voor heel zeldzaam een keer foto's ofzo.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 23:24

Mijn shettie is echt pony mag dat ook
Lekker in de bagger rollen doet ze graag. Gelukkig is ze zwart. Ze loopt 12 uur buiten en gaat snachts naar binnen. Ze staat in pension. Verder ben ik er elke dag maar ze word niet elke dag gepoetst.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:23

Shenavallie schreef:
Na de vele topics over het 'perfecte uiterlijk', het kleuren, veelvuldig wassen en modieus kleden van paarden, leek het me wel wat om eens een topic te openen voor mensen die hun paard gewoon paard laten zijn. Die niet meedoen aan de hype om een paard te vermenselijken, maar het gewoon in zijn/haar waarde laat.
Zijn er nog meer bokkers die hun paard echt paard laten zijn? Dus lekker het land op, zoveel als maar kan (liefst 24/7, maar dat is regio afhankelijk), alleen datgene poetsen wat nodig is om zonder schuren het tuig op te doen, de manen, sokken, windharen, snorharen en staart op de natuurlijke wijze laten groeien (omdat het een functie heeft), tevreden zijn met een sjabrak dat niet bij het halster of rijbroek 'matcht', enzovoorts. Ben erg benieuwd! :D
En foto's zijn altijd welkom! :j

Leuk topic!

Mijn paard krijgt wel de kans om echt paard te zijn! Lange manen, lange voorpluk, lange dikke staart, en zijn sokken zitten er ook op. Ik haal er meestal even een borsteltje overheen als ik ga rijden. Anders eigenlijk niet eens (hangt ook van de tijd af). Zijn manen zitten wel losjes ingevlochten, anders komt het in zijn mond. Voorpluk hangt gewoon los.

Verder staat hij 24/7 buiten met soortgenoten, onbeperkt ruwvoer, grote schuilstallen en veeeel ruimte :j zonder ijzers, zonder deken.

Qua kleuren combinatie, daar let ik alleen op als ik met hem ergens met de trailer heen ga, of als hij op de foto moet :D verder maakt me dat niets uit! Wassen doe ik ook alleen voor de foto. (uitzondering daar gelaten, als zijn staart heeel vies zou zijn en ik heb tijd over, dan zal ik het een extra keertje meepakken :P )

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:33

Volgens mij is een paard paard laten zijn nog veel meer dan niet scheren en buiten laten. Mijn paarden leven in familieverband, hun hele leven. Ik verkoop ze niet, ze sterven hier. Ze hebben uitdaging waardoor ze zichzelf ontwikkelen door materiaal, takken enz in hun land. Ze mogen hun omgeving op eigen wijze onderzoeken. De meesten zijn niet geconditioneerd om op te kunnen rijden. Ze ontmoeten mensen en daar mogen ze op reageren. Ze ontdekken geiten, varkentjes en veel andere dieren. Ze sluiten hun eigen vriendschappen en wonen in een zeer stabiele kudde.

AS1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:34

Het is dat ik geen eigen paard heb, anders was ik er zeker zo eentje haha! Ik heb 3 verzorgpaarden waarvan 1 (helaas) erg veel op stal staat, maar ik probeer hem wel zo vaak mogelijk buiten te laten komen, rij hem regelmatig bitloos, enz. Een andere staat in de winter overdag in een paddock met andere paarden en in de zomer lekker dag en nacht buiten op het land, ook wordt zijn vacht zo min mogelijk beïnvloed door ons! En de laatste staat heerlijk het hele jaar door buiten! Haar vachtje laten we ook lekker groeien zoals de natuur haar dat laat doen. Alleen is het wel zo, met het rare weer van afgelopen maanden heeft ze wel een paar daagjes een deken omgehad doordat haar wintervacht dan al bijna weg was, maar dat is dan ook alles! :) Zij wordt ook lekker bitloos gereden!

Ik moet alleen wel zeggen, dat ik wel erg van de leuke setjes en matchende spulletjes ben :P Maar dat vind ik niet zozeer iets te maken hebben met het paard paard laten zijn haha

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:37

Ik heb geen matchende kleding, dekjes en andere vrutjes. Heb daar niets mee. Ben ook al heel lang geen slanke den meer, dus dat matcht ook al niet :+

Paarden staan nu 24/7 buiten. Bontje op de wei met aanvullend gras en een draver maatje. En zwartje vanwege peesblessure op een deels verharde paddock met een ijsco maatje.

De schaar komt eraan te pas ivm:
- afknippen staarten aan de onderkant. Ik wil die staarten niet in de kleigrond hebben hangen of dat ze erop gaan staan
- de onderkant van het hoofd van zwartje. Bij hem lijkt het te gaan broeien, waardoor hij enorme jeuk krijgt (en ik regelmatig een bonk paardenkop tegen me aan en hij weer een knal of een brul krijgt. Voor beiden niet leuk, dus dan maar uitscheren.

De waterslang en shampoo komt eraan te pas als de staast van bontje weer eens onder de mest of de klei zit of als de pootjes heel erg veel kloeten klei bevatten (overigens dan zonder shampoo, maar alleen water). Overigens gaat hier wel antiklit in staart en manen. Die wil ik wel mooi lang en los houden.

Zwartje heeft 10 jaar zonder deken gestaan (want tja, dat heeft een paard niet nodig als ie 24/7 hooi/gras kan kanen). Maar hij viel me elke keer teveel in met regen / wind / kou en nu (nadat ik van stal ben verhuisd) ben ik dus zo'n frusty eigenaar die het weerbericht in de gaten houdt of regendek op of af moet. En verdomd, die knol heeft ineens meer energie (hij redde het dus niet op gras / hooi / ++ alleen). Bontje redt zich prima, dus die gebruikt haar dikke kont en nog dikkere start maar om de wind op te vangen (die zou best wat Mogen afvallen)

Als ijzers niet nodig zijn, dan komen ze er niet onder. Hebben ze ze nodig, dan doen we dat.

Borstelen doe ik amper als ik niets met ze doe.

En de mooiste was paar weken terug van mijn man. Ik had na het werk bij warm weer zwartje afgespoeld met water en hem daarna heerlijk in de paddock laten kroketten., Dat is echt zijn ding. Manlief snapte er niets van. Beest net schoon, dan laat je ze toch niet weer vies worden :+

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:54

Hier ook eerder gemakzucht :')

Mijn paarden (heb er nu 7 + 2 ezels) staan de hele dag en nacht samen op de wei. Wij wonen natuurlijk ook in Frankrijk met genoeg ruimte om ze gewoon lekker te laten grazen met z'n allen.

Eigenlijk doe ik er helemaal niks aan :o Genoeg gras het hele jaar door, dus voer ze nooit bij, en een riviertje die door het land loopt dus water hoef ik ook niet te regelen. Genoeg schaduw van de bomen en de heggen.

Ik had verwacht dat ze wel iets afstandelijker zouden worden omdat ze altijd samen op de wei staan, en we niet elke dag met ze bezig zijn, maar niks is minder waar. Zo gauw ik of mijn vriend het land op gaan komen ze een voor een naar ons toe gerend <3

Het mooiste vind ik toch als ze allemaal lekker gek aan het doen zijn, het land rond rennen in galop, kont omhoog ...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:57

Volgens de openingspost zou mijn paard nu geen paard zijn. Hij wordt altijd keurig geknipt, geschoren, gewassen en hij staat ook niet dag en nacht buiten (gelukkig niet!). Maar als ik hem aantref op de wei zoals gister, lijkt het toch net een paard, inclusief grasvlekken en modder.

Er zit heus nog wel wat tussen die twee uitersten. Ik hou er van dat mijn beest en zijn spullen er keurig uitzien, ik vind dat ook wel een stukje respect naar je paard toe. Maar ik heb dan weer niets met allerlei setjes. Ik heb gewoon zwarte beenbeschermers, die alleen gebruikt worden waar nodig. Je paard op pimpen als een glitterende kerstboom vind ik vreselijk.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:01

Ja , hier nog eentje!! Ik heb zo een heerlijke ragebol in de weide lopen!
Toen ik haar kocht was het een probleem beest volgens de verkoper,En kocht ik haar omdat ik zonde van haar maakte.
Achteraf blijkt ze daar dus dood ongelukkig geweest te zijn en is er hier niets aan de hand...behalve een sterk en eigenwijs karakter. En daarom past ze hier dus zo goed...... :D
Duimendik modder onder haar buik, haar manen een klomp met klei gelukkig heeft ze haar kleur mee!
Mocht ik een gekke bui hebben en haar poetsen, dan moet je eens zien hoe snel ze weer vies is (ze gaat er zelfs voor in de modder en plassen rollen :+
Afbeelding

En weetje dat maakt mijn ragebol nu zo leuk!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 17:51

Mijne zijn paard in de paddock. Mogen daar de hele dag paard wezen zijn, maar baasje houdt wel van matchen met kleuren touw en halster. Verder staat 1 s nachts onder de deken in verband met knutten s ochtends vroeg en in de schemer.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:03

Voor mij heeft een paard paard laten zijn heel weinig met uiterlijk te maken. Okee, die van mij staan 24/7/365 (en dit jaar zelfs 24/7/366) buiten, ik poets ze zelden of nooit en het enige wat ik bijknip is de manenboog van mijn merrie en de staarten (beide om praktische redenen). Ze hebben degelijke spullen, mijn merrie meestal in het rood en mijn ruin meestal in het lila.

Maar mijn merrie is veel te braaf en sub-assertief terwijl mijn ruin juist nooit braaf zal worden en het met hem de kunst is om hem toch zijn kwaliteiten in het voordeel van de samenwerking in te laten zetten.

Het beste in je paard naar boven halen, dat is wat ik doe. En daaronder versta ik niet dat ze fysieke prestaties moeten leveren. Ik versta daaronder dat ze hun persoonlijkheid kunnen ontwikkelen in een fysiek en mentaal geschikte omgeving. Zodat ze van daaruit een bijdrage kunnen gaan leveren als ik wat met ze wil doen. En wanneer ik wat met ze onderneem is het enige wat ik van ze verwacht dat ze aangeven wat ze ergens van vinden. Niks zo erg als een afgestompt paard.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:12

hier staat alles 24/ 7 buiten. Mijn 2 trekpaarden staan samen met een derde trekpaard en hebben de ruime schuilstal + plateau van 5*10 + paddock van 5*40 ter beschikking. er is 1.5 hectare land waar ze zo lang mogelijk op blijven. enkel in erg natte maanden krijgen ze geen weide.
Verder onbeperkt hooi in slowfeeders. weinig krachtvoer. Worden boomloos gereden. Wel met bit. Geen ijzers.
in de zomer wel vliegendekens. in de winter krijgt mijn 20 jarige ook deken op ivm vermageren.

mijn 2 jarige anda staat in minikudde van drie met schuilstal, plateau en paddock. weidegang zo lang mogelijk. onbeperkt hooi, wel een deken ivm redelijk winderige locatie en vrij open stal.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:36

Mijn paard mag zeker paard zijn. Ik zal hem nooit wekelijks wassen en knotten maken bij hem. Maar natuurlijk heb ik hem wel gekocht met een bepaald doel: samen van het leven genieten en lekker kilometers maken door de bossen, over heides en stranden. Mocht hij ergens goed in zijn, endurance/cross/dressuur, dan zal ik zeker mijn best doen m daarin uit te blinken met hem en samen plezier te hebben en verder te komen.
Ook al heeft dat als gevolg dat meneer dan knotten moet, en ik een te strak wit blouse. So be it.
Daarna mag ie weer de blubber in, of de vijver.. wat hij wil.
Zoiezo mag hij nu lekker opgroeien tussen de hengsten in de weide, waar ik wel wekelijks kom en zijn staart inspuit met hertshoornolie tegen het afkauwen. Dat is vorige jaar zomer gebeurt en ik kon wel janken. Zo'n mooie, dikke volle staart. Verder wordt paardlief gewoon bekapt om de zoveel tijd en krijgt hij gewoon de dingen die hij nodig heeft om ook op stal te mogen staan, zn entingen en kuren. In de winter staat hij met een ander paard in een grote stal, komt hij helaas minder buiten omdat hij hengst is.
Ik ga dan lekker met hem de bak in en aankomende winter gaan we beginnen met wat grondwerk.
Ik vind matchende setjes, aparte dekjes en gave, barok harachnament erg mooi, dus ja, mocht dat niet zijn stijl zijn.. dan heeft ie pech. Hoofdstel hangt al klaar. :)

Nee paard moet je paard laten, maar ik vind dat je dat vooral doet door dier veel buiten te laten, niet teveel in stal of opgesloten(ook al zijn er ook paarden die liever op stal staan dan buiten in de regen) en daarnaast vooral lekker genieten samen in de natuur.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 17:02

Ik heb mijn paard pas een maand, dus ik weet nog niet zo goed hoe hij zich 'ontwikkeld' door de seizoenen maar ik ga zeker proberen hem zo natuurlijk mogelijk te houden!

Het is een ex-racepaard (TB) die gewend is geschoren te worden. Ik ga hem echter niet scheren. Dus ik weet niet wat zijn vacht gaat doen deze winter. Het liefst heb ik hem dekenloos... We gaan het proberen, maar als een deken moet, dan moet het! Het regent hier een half jaar lang praktisch elke dag, dus denk dat hij wel blij zal zijn met een dekentje :o . Maar eerst zonder proberen, voor hetzelfde geldt maalt hij er niet om...

Ook gaat hij binnenkort 24/7 naar buiten, maar of zijn hoeven dat aan kunnen weet ik niet. Met al die regen in de winter ontstaat er behoorlijk wat modder natuurlijk! Ook afwachten en uitproberen dus. Er is gelukkig een stal beschikbaar, en rondom de wei staan héél véél bomen die hem ook tegen het weer beschermen.

Hetzelfde geldt voor zijn hoeven, ik wil hem het liefste zonder ijzers, maar zijn ras staat erom bekend hele slechte hoeven te hebben. In overleg met de hoefsmid hebben we nu eerst de achterste ijzers eraf gehaald, om te wennen.

En helaas pindakaas: ik houd van matchy matchy :D kleurtjes vind ik vreselijk, bij mij moet alles zwart of donkerbruin zijn :j Behalve mijn eigen kleding, dat boeit mij niet zo :+

Poetsen doe ik heel snel, maar zijn hoeven krijgen wel een kwast erover (met Effol hoefgroei) omdat ze zo poreus zijn. En we gaan NH grondwerk doen, buitenritten maken en beetje dressuur om de basis erin te houden (hij is niet echt correct opgeleid). En hij heeft vroeger Cross Country gedaan. Als ik met hem een keertje een hindernisje neem en hij blijkt dat (nog steeds) leuk te vinden, dan zal ik hem dat niet onthouden! Wie weet komt er dan wel een keer een wedstrijd aan te pas :)

Kortom: zo natuurlijk mogelijk, maar alleen zo ver dat het voor hem ook nog leuk is!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 17:10

Een paard dagen- of wekenlang in de regen laten staan is helemaal niets natuurlijks aan. Wij, de mens, hebben het paard naar dit klimaat gehaald. Het paard is geëvolueerd op de steppen en in de woestijnen. Als je 'm dan in zompig Noordwest-Europa neerzet is het natuurlijk wel zo attent om ervoor te zorgen dat hij daar dan zo min mogelijk last van heeft.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 17:26

lol leuk topic

ik heb een kruizing arabier (pappa schijnt een volbloed te zijn die races gelopen heeft), mama een kwpn
in het paspoort staat, vader onbekend, moeder onbekend.. Dus ook niets om met te pronken

Meneer heeft Z dressuur gelopen, L gesprongen, L samengesteld.
Jehh.. dus ik heb een sportpony?

Nah.. Meneer staat 24/7 in het land, lekker met een schuilstal en een merrie als weidemaatje.
Heeft zichzelf nog even gemangeld in de trailer tijdens onze verhuizing (nu zou je toch denken dat hij trailers wel gewend is, maar meneer was zo 'ontspannen' dat hij dacht een plukje hooi te kunnen pakken onder de stang door).. dus met een jaap boven z'n oog, een flinke kale plek op zijn achterbeen, een kleine ontvelling aan z'n lip en z'n ruggegraat die eruit ziet alsof hij met een kaasschaaf behandeld is (haar lag letterlijk op z'n kont, maar niets open), staat hij nu dus 'mooi te wezen'.

Dus, een leuke leerpony, daar zal ik vast wel de wedstrijden mee ingaan dan? netjes in kleding met zo'n plastronnetje en leren rijlaarzen?

Nah.. we maken lekkere ritjes door de bossen, werken af en toe wat in de bak, maar met mijn faalangst zullen we wel nooit wedstrijden gaan rijden gok ik.. Oude rijbroek, tshirt erop dat als smerig is van het poetsen voor ik op mijn pony stap en een stel rubberen rijlaarzen die er tegen de tijd dat ik erop stap ook al niet meer zo best uitzien.. En gewoon een goedkope goed zittende cap.

Meneer krijgt alleen een regendeken op als het langdurig continue zou regenen en ik zou merken dat hij daardoor zijn schuilstal niet uitkomt (kans klein). Vliegendeken wel nodig, want hij heeft geen dikke vacht en een dunne huid, dus zeer snel vliegen en dazen voer anders. Een winterdeken aub zo laat mogelijk, want om die te kunnen verdragen moet hij een wintervacht ontwikkelen.. anders staat hij in het voorjaar met kale schouders.. Dus pas als het snachts tegen de vorst aangaat gaat er een deken op.. rest kan hij zichzelf wel warmhouden.

voer.. hij staat op gras met bijvoer hooi.. Hij krijgt een mix van muesli met daily plus bijgevoerd 2x per dag omdat hij anders net teveel invalt in de zomer en gewoon voor het lekker (hij komt er toch niet echt van aan).

scheren doe ik niet aan, wintervacht is al zo weinig bij hem..
WEinig manen en staart, dus ook daar pruts ik niet teveel aan..

en poetsen? ik heb een pony met smetvrees volgens mij.. vooral als hij met z'n vliegendeken op staat hoef ik er maar 1x overheen te niezen en hij is schoon.. Die mening deelt hij met mij, want ga m in de zomer uitgebreid staan poetsen en hij gaat stampij staan maken. schoon is schoon en geen getrut aan zijn lijf. heb het nog niet aangedurft om met elastiekjes aan te komen, volgens mij vreet hij mij dan op :') :')

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 17:47

Afbeelding

Tja met 24/7 buiten kom je dan dit wel eens tegen.
Zij staat samen met een ander, mogen beide heel veel, hoeven zeer weinig.
Zoals iemand eerder zo mooi omschreef, het is meer dan 24/7. Het is rekening houden met het karakter en van daaruit werken. Zij heeft geleerd haar grenzen te verleggen en wat we doen doen we samen.
Juist het unieke karakter van elk paard is leuk, heb sinds kort een jaarlingshet die heel anders is. Het uitvogelen hoe je er het beste mee kan omgaan, hoe je ze vertrouwen kan geven dat ze hun grenzen durven te verleggen. Dat vind ik het leukste.

Wassen hebben we in 12 jaar tijd 1x volledig gedaan, verder poetsen we wat nodig is. Goed passend en onderhouden tuig is prioritiet, schone voeten en mooie knotjes niet.
Hoewel ik er wel van kan genieten als ze er zo uitziet. Dan is het een plaatje. Bijpassende setjes heb ik niet maar kies wel altijd voor dezelfde kleuren, gewoon omdat ik die kleuren mooi vind.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 17:54

Hallo hallo :) Ik meld me even
Ik lease een IJslander die bij mij stat en verzorg er nog een paar. Ze staan 24/7 buiten in het bos. Behalve een eczeemdeken op mijn leasepaard en een zweetdeken na een ritje in de winter is mijn paard helemaal paard :) lekker rollen, schuren als ze willen, geen dekens, lekker lopen waar ze willen :) Alleen geen onbeperkte toegang voor het krachtvoer, dat vinden ze wel jammer... ;)

SandraBuunk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:20

Like !
Hier nog geen paardjes, nog een klein maandje geduld en dan ook hier lekker 24/7 naar buiten, de mogelijkheid om de stal op te wandelen om te schuilen tegen hitte, wind of andere weersomstandigheden. Een borstel om contact te behouden en een deken tegen de steekbeesten.. Verder vooral lekker kletsen :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:37

Ik ben dus gelukkig niet de enige!
Ik laat mijn paard en shetlanders ook zo natuurlijk mogelijk leven.