Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
XxFyrstaxX schreef:liekec schreef:Let wel dat de kosten per maand veel hoger gaan uitvallen, in jouw geval zal ik rekenen op 250 euro per maand. Je moet om de twee maanden de hoefsmid laten komen, verder heb je nog inentingen en ontworming (ook rond de 3 a 4 keer per maand). Ook komt er nog een zadelmaker bij voor opvullen en je normale tuig wat ook eens in de zoveel tijd wordt vervangen (kapot gaan of iets anders willen).
TS heeft aangegeven dat ze dit weet. Haar vraag was om tips te geven hoe ze haar ouders net dat laatste duwtje geeft.

sat_nath schreef:Oke @liekec met deze tip kan ik wat!![]()
Super bedankt!
Het is een grote haflinger ruin van 14 die echt mooi is! Hij was ook niet zo duur €2100 inc. tuig
Als je geduld hebt en kritisch blijft komt de juiste pony wel op je pad. Majabeestje schreef:Wat is de reden dat je nog geen eigen pony mag? Wat houd je ouders tegen? Is het toch het financiële stuk of heb jij nog niet laten zien dat je veel naar je verzorgpony gaat (op de fiets)?
Ik denk dat de enige manier is rustig afwachten, wel af en toe met je ouders in gesprek blijven maar niet zeuren.
Laat zien dat je de verantwoordelijkheid aankan en stel je daarin volwassen op. Meer kan je echt niet doen denk ik. En als deze pony niet door kan gaan dan komt er wel weer een volgende droomponyAls je geduld hebt en kritisch blijft komt de juiste pony wel op je pad.

)
mijn vader is zelf dierenarts en al zijn schapen en de honden en de katten van familie behandeld hij gratis en hij zij dat als ik ooit een pony krijg hij die van mij ook gratis zou behandelen. Ook komt hij vaak mij ophalen van rijles (puur omdat ik het wil zodat hij kan zien dat ik dol ben op paarden) pas was mijn pa wat eerder mij op komen halen zodat hij nog ff naar de les kon kijken. mijn pony was aan het steigeren omdat er een andere pony hem beet. daarna ging hij bokken en met afzadelen ook nog eens bijten strappen en steigeren ik was rustig gebleven en mijn vader keek toe. in de auto op de terug weg zij hij dat hij trots was! nu is hij mijn moeder aan het inlichten wat het allemaal kost maar dat is volgens mij pa niet zo'n probleem hij heeft tenslotten schapen eenden vissen 2 honden etc. alleen mijn ma denkt dat ik er snel klaar me ben! daarom mag t dus niet
MAAAARRRRR....
femkeDH schreef:Ben je echt 22?Mijn ouders zijn ook niet over te halen!
mijn vader heeft zelf 50 schapen een aquarium die hij helemaal opnieuw aan het inrichten is ook heeft hij een vijver laten bouwen waar nu eenden rondzwemmen van zo'n 300,-per stuk!
en dan word aan mij verteld dat het niet mag!mijn vader is zelf dierenarts en al zijn schapen en de honden en de katten van familie behandeld hij gratis en hij zij dat als ik ooit een pony krijg hij die van mij ook gratis zou behandelen. Ook komt hij vaak mij ophalen van rijles (puur omdat ik het wil zodat hij kan zien dat ik dol ben op paarden) pas was mijn pa wat eerder mij op komen halen zodat hij nog ff naar de les kon kijken. mijn pony was aan het steigeren omdat er een andere pony hem beet. daarna ging hij bokken en met afzadelen ook nog eens bijten strappen en steigeren ik was rustig gebleven en mijn vader keek toe. in de auto op de terug weg zij hij dat hij trots was! nu is hij mijn moeder aan het inlichten wat het allemaal kost maar dat is volgens mij pa niet zo'n probleem hij heeft tenslotten schapen eenden vissen 2 honden etc. alleen mijn ma denkt dat ik er snel klaar me ben! daarom mag t dus niet
MAAAARRRRR....
Door mijn pa kreeg ik bijna een pony omdat ik liet zien dat ik goed met een vervelende en ongecontroleerde situatie kan omgaan. miss helpt dat?? laten zien dat je niet bang bent en dat je er alles voor over hebt is bij mij dus bijna gelukt!!!!