Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wat mij betreft heb ik dus geluk gehad met de leeftijd, maar moet zeggen dat hij wel een beetje een uitzondering is qua conditie en gezondheid. Zo heb je natuurlijk ook paarden die op hun 15e al oud en versleten zijn.. piezze schreef:Paard van 1500 is verdacht goedkoop. Is er iets mee of is het een pony?
Martie schreef:Wat ook prettig kan zijn: maak filmopnames van het paard in beweging, zowel met voorrijden als met je dochter (of iemand anders van jullie) erop. Kan je later in alle rust nog eens bekijken, soms zie je dan meer dan eerst. In elk geval helpt het bij een rustige afweging. Nooit in een impuls meteen ja zeggen.
Het kan heel goed zijn dan het een prima paard is en ook geschikt voor jullie maar neem er de tijd voor. Ga je ook nog ergens anders kijken, al is het maar ter vergelijking?
Succes met jullie zoektocht! RoyceMack schreef:Hmm, die leeftijd zou mij persoonlijk wel wat tegenstaan, omdat ik meer ben van wat jongere dieren waar je nog echt mee 'op kunt groeien' en samen kunt leren.
Oudere paarden zijn perfecte leermeesters dus ik weet niet wat jouw eigen (rij)ervaring is.
Als hij verder gezond is en nooit kreupel heeft gestaan is dat natuurlijk ook heel wat waard. (vraag je wel af hoe betrouwbaar de verkoper is)
Het gaat denk ik vooral om de klik, als die er is, komt de rest vanzelf. Als je recreatief wilt rijden is leeftijd denk ik geen probleem.
Gewoon een algemene vraag, vind je het niet eng dat je misschien nog maar een paar jaren hebt om te genieten samen? Ik weet dat een dier oud kan worden, maar gewoon het idee.