Wat organiseren voor leskinderen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jess_Ashlinn

Re: Wat organiseren voor leskinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 16:43

Een schrik/obstakel training dan? Met diverse ''enge'' dingen erin?

Of een pony ''keuringsklaar'' maken, dat ze in 2 tallen bijv. samen een pony zo mooi mogelijk moeten maken, en er dan een ronde mee aan de hand showen?

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 16:44

Mini cross. Paar lage boomstammetjes, misschien wat los stro met een balk erop. Houtblokken laag opstapelen. Potjes met bloemetjes langs elkaar zetten en erover heen. Met SGW Castenray hebben ze ieder jaar een mogelijkheid voor kinderen om een crosstraining te krijgen van een eventer. Altijd zeer enthousiaste kinderen.

6 kamp organiseren zonder pony's.
Speur/spooktochten, samenwerkings-oefeningen
Quizen over paarden maar hoeft niet perse

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 16:49

ok vond het erg leuk om in een les waar ik moest voorrijden voor de kleintjes een spel te doen met pylonen. dan hadden we tennisballen, die legden we op de pylonen, en dan moest je die tijdens het rijden er af pakken. of dan stopten we onze zweepjes in de pylonen, door dat gat. dan moest je je zweep zo snel mogelijk weer ophalen.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 17:06

Jess_Ashlinn schreef:
Een schrik/obstakel training dan? Met diverse ''enge'' dingen erin?

Of een pony ''keuringsklaar'' maken, dat ze in 2 tallen bijv. samen een pony zo mooi mogelijk moeten maken, en er dan een ronde mee aan de hand showen?

Schrik/obstakel training is ook erg leuk inderdaad! :)

Moonlight17 schreef:
Mini cross. Paar lage boomstammetjes, misschien wat los stro met een balk erop. Houtblokken laag opstapelen. Potjes met bloemetjes langs elkaar zetten en erover heen. Met SGW Castenray hebben ze ieder jaar een mogelijkheid voor kinderen om een crosstraining te krijgen van een eventer. Altijd zeer enthousiaste kinderen.

6 kamp organiseren zonder pony's.
Speur/spooktochten, samenwerkings-oefeningen
Quizen over paarden maar hoeft niet perse

Alweer een top idee! De cross ga ik ook zeker uitvoeren, maar dat word een idee voor volgend jaar. De meeste leerlingen wie ik op dit moment lesgeef zijn nog heel erg jong of net begonnen.
Quiz onthoud ik als oplossing voor een les met heel slecht weer :+

Jeika schreef:
ok vond het erg leuk om in een les waar ik moest voorrijden voor de kleintjes een spel te doen met pylonen. dan hadden we tennisballen, die legden we op de pylonen, en dan moest je die tijdens het rijden er af pakken. of dan stopten we onze zweepjes in de pylonen, door dat gat. dan moest je je zweep zo snel mogelijk weer ophalen.

Zweepjes prikken en opvissen uit een pion is inderdaad een erg leuk spelletje! Haha zijn mijn kleintjes ook gek op. En gekleurde balletjes in de juiste bijpassende emmer gooien :D

Iemand tips en adviezen hoe vaak ik een extra activiteit/training/wedstrijd zal organiseren naast de lessen?

Jess_Ashlinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 17:44

Persoonlijk zou ik niet vaker dan 1x per maand zoiets extra's organiseren. Ik zou eerst een keer doen, en kijken of het aanslaat, en aan de hand daarvan kijken of je elke maand, elke 2 maand oid wat doet :).

Klinkt in ieder geval erg leuk :D.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:28

en dan denk ik in de vakanties wat vaker. dan zijn veel kinderen vrij en vervelen zich misschien een beetje. dan heb je ook alle tijd! (denk ik :o)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:52

dit lijkt me ook geweldig om ooit te doen, veder is het misschien leuk om gewoon ponydagen te organiseren? gewoon een dag met de pony's bezig zijn. of ruiterweekendjes voor de iets oudere, gezellig blijven slapen.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:25

Valtraining is misschien ook leuk, is zeker ook met jongere kinderen verstandig om te oefenen.

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:33

Bitloos? Vrijheidsdressuur? Clinics(western/vrijheidsdressuur/dressuur/sgw/grondwerk)? Grondwerken? Schriktraining? informatie middag oid over verschillende rassen/bitten/optomingen/neusriemen/zadels etc? Buitenritten? Wedstrijdjes?

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 14:18

Bedankt voor alle ideeën!

Wij hebben volgend weekend een spelparcours met een aantal van jullie ideeën hierin verwerkt :)
Later dit jaar is er een dressuur & springwedstrijd (verkleed) en een kennismakingsles Horsemanship. Volgend jaar zal ik weer meer en nieuwe dingen organiseren. Al jullie tips en ideeën staan genoteerd, hier ga ik zeker nog wat meedoen. Thanks!

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:55

Diploma rijden :))
Bijvoorbeeld voor stap, draf, galop.
Volte, gebroken lijn, slangevolte, van hand veranderen en slalommen om de pionnen.

postbode spel
Onder iedere letter een emmer plaatsen.
Ondertussen heb jij een stapel kaartjes met de bakletters erop.
En die moeten ze rond gaan brengen en in de juiste emmer gooien.

Ringsteken
In iedere hoek kan je een staander neerzetten met daarop een pion.
Aan die pion kan je zelf een ring bevestigen met bijvoorbeeld 2 magneetjes. 1 magneet vast aan de pion en 1 aan de ring. Zo kunnen de kinderen met het ringsteken ze zonder weerstand meeprikken, en kan jij ze voor de volgende ronde weer vastklikken.

pony voetbal
Zet aan beide kanten van de bak 2 pionnen neer, grote bal in het midden en de lol kan beginnen ;)

verkleed wedstrijd
spiegel parcours

Wil je nog meer O:)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:30

Wat leuk dat je meteen ideeën hebt uitgevoerd :D
Laat je nog even weten hoe ze het vonden?

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 13:00

Wij hadden vorig weekend een zeer geslaagd Spel&behendigheidsparcours. De kids waren allemaal zeer enthousiast en vonden het super leuk! In leeftijd varierend van 5 t/m 20jaar had iedereen plezier en op zijn manier een uitdaging, een zeer geslaagde middag dus :)

Enkele onderdelen van het spelparcours:
Afbeelding Afbeelding
Hoefijzer gooien & Sliertengordijn -> bukken

Afbeelding Afbeelding
Spekhappen & Eendje vissen

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:07

Dat ziet er echt super leuk uit :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:11

Bij ons op stal wordt er soms een fotoshoot georganiseerd, er komt een fotograaf die van iedereen foto's maakt voor wie dat leuk vind.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 18:30

Lienie_F schreef:
Dat ziet er echt super leuk uit :D

Dankjewel! Het was ook echt super leuk :D

eclair98 schreef:
Bij ons op stal wordt er soms een fotoshoot georganiseerd, er komt een fotograaf die van iedereen foto's maakt voor wie dat leuk vind.

Dit gaan wij ook deze vakantie nog doen, op initiatief van enkele enthousiaste meiden :j

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 18:46

Balkendans vond ik ook altijd superleuk om te doen! Stoelendans met paarden en balken, paard moet met zijn voorbenen over de balk staan :)