Verzorgpony kiezen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:45

Ik snap eerlijk gezegd ook niet hoe mensen zo makkelijk overstappen. Kijken en helpen kan altijd. Feitelijk waren die andere 2 locaties waar ik en mijn vriendin vrij kort hebben gelopen meer de vps van mijn vriendin dan van mij. (Alhoewel 1 van de 2 mij wel als vaste verzorgster zag, had ik nog altijd mijn voorkeur voor mijn verzorgpaard.)

Ik ben maar 2x echt weggegaan bij verzorgpony's, en dit was beide keren vanwege een vervelende eigenaar, wat in 1 geval zelfs erg zacht is uitgedrukt. Als ik nu zou stoppen met mijn verzorgpaard en niet meer langs zou gaan bij de 2 kleine pony's waarin in volledige vrijheid van komen en gaan krijg (de eigenaar waardeerd het als ze wat extra aandacht krijgen en zijn enige vraag was of ik een beetje kon helpen met het aanleren van voetjes geven) zou zijn dat ik erg veel tijdgebrek heb (en waarschijnlijk naar de stad verhuisd ben). Dan nog zou ik maar 1 van mijn 2 dagen op willen geven en het liefst gewoon op diezelfde dag dan naar de kleine pony's gaan.

Maar misschien raak ik wel te snel gehecht, dat kan natuurlijk ook. :Y)

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 15:02

Ik vind eigenlijk kijken kan geen kwaad. Je kunt er altijd over denken.

Arabier

Re: Verzorgpony kiezen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:37

ik heb, terwijlik nog een vp had (waar ik alleen op mocht rijden) een shet gezocht om mee te grondwerken. ik heb ze nu allebei en hoop dat de eigenaar daar geen probemen mee heeft haha, ze weet t, ik zou zelf al vertrekken als ze zou zeggen 'je hebt lena toch, doe die andere pony weg of deze'

ik bedoel, het heeft geen invloed op de band met haar pony en zij bepaalt toch niet wat ik allemaal met pony's doe?! bovendien staat haar pony op nummer 1!!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:13

Shirley schreef:
Ik ben ook super vriendelijk en gezellig ;)
Maar als ik wist dat mijn verzorgster naar wat anders aan het uitkijken was, was het bij mij snel einde verhaal...

Ligt eraan wat er achter steekt. Als het voor erbij is en je met de verzorger 2 of 3 dagen afgesproken hebt en ze dit nakomen moet het kunnen maar als het echt als vervanging is zou ik daar als eigenaar inderdaad ook gelijk een punt achter zetten en op zoek gaan naar iemand die van plan is te blijven.
Ik zou niet willen dat iemand mijn paard alleen maar nodig heeft omdat er op dat moment niets beters is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:20

Ze moet blijkbaar kiezen...dat houdt dus automatisch in dat er eentje afvalt, dus niet voor erbij :n

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:30

sat_nath schreef:
Ik vind eigenlijk kijken kan geen kwaad. Je kunt er altijd over denken.

Maar toch, als je bij een ander kijkt zegt dat ook dat je je huidige vzpony niet echt heel leuk vindt en dat als je wat beters vindt je vertrokken bent. Ik zou dat als eigenaar niet tof vinden.
Ik steek veel tijd en energie in iemand en mijn paard hecht zich, misschien wel voor niks.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:20

Dat bedoel ik.
Beetje vergelijkbaar met uitgaan met een andere jongen terwijl je al verkering hebt ;)
Gewoon, alleen maar om te kijken of hij misschien toch leuker is :D

Denk dat je het andersom ook niet leuk zou vinden als de eigenaresse andere meiden op proef liet komen terwijl ze jou al heeft...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 06:18

Shirley schreef:
Denk dat je het andersom ook niet leuk zou vinden als de eigenaresse andere meiden op proef liet komen terwijl ze jou al heeft...

Idd want dat is precies hetzelfde.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 07:12

Ik snap jullie wel hoor! ;)
Maar toch ik zit niet aan die ene eigenaresse van de shet vast. Ik zeg ook niet meteen dat ik die Belg ga verzorgen?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 07:59

sat_nath schreef:
Ik snap jullie wel hoor! ;)
Maar toch ik zit niet aan die ene eigenaresse van de shet vast. Ik zeg ook niet meteen dat ik die Belg ga verzorgen?

Nee hoor, je zit nergens aan vast.
Maar "die ene eigenaresse" ook niet ;)

Daarom zei ik al: als ze het zou weten, zou zij misschien de beslissing wel voor je nemen :j
Ze steekt nu tijd en moeite in iemand die het niet zo serieus neemt, krijg ik het idee.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 08:04

Ben ik dan de enige die t probleem niet zo ziet van t kijken naar een ander paard als diegene je vraagt?
Daar heeft de oude eigenaar toch helemaal niks te maken? Je hoeft toch niet meteen weg te gaan als je een ander leuk paard ziet?

In Nederland heb ik ook verzorgpaarden bij 2 verschillende eigenaren. 1 verzorgde ik al 3 jaar toen ik die andere erbij kreeg, en die nieuwe was de moeder van mn vorige verzorgpaard. Ik kende die eigenaar dus ook al.
De eigenaar van t paard dat ik al deed vond het niet zo leuk in het begin, en was bang dat ik dan minder tijd zou hebben voor haar paard. Maarja, ik kan het zelf het beste inschatten. En het is mijn eigen keuze. Als zij mij gedwongen zou hebben om een keuze te maken, is de keuze snel gemaakt. Niemand dwingt mij om zo'n keuze te maken ;) In beide paarden had/ heb ik erg veel plezier.
En eigenlijk, ik heb al genoeg paarden die ik zo kan rijden als ik wil. Heb er echt niet meer nodig! Maar toch kijk ik soms nog wel eens op boktmarkt naar de bijrijdpaarden. Geen idee waarom, gewoon nieuwsgierig wat er nog meer is I guess. Is dat dan ook zo verkeerd? :D

Wat ik me alleen wel afvraag.. Als je nog op een shet past, hoe ga je dan op een trekpaard passen? :P

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 10:24

@shirley ik neem alles heel serieus. Dit topic kan eigenlijk wel een slotje krijgen ik ben er namelijk al uit... Ik blijf gewoon bij de shet.

@elleen_ de shet is erg groot en ik ben 1.64 lang. Dus kan prima!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 11:53

Mooi!
Fijne pony's met fijne eigenaressen zijn namelijk best schaars, mag je zuinig op zijn!

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 11:59

Ik besefte dat ik niet zo snel weer zo iets leuks vind!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:17

Eileen_ schreef:
Ben ik dan de enige die t probleem niet zo ziet van t kijken naar een ander paard als diegene je vraagt?
Daar heeft de oude eigenaar toch helemaal niks te maken? Je hoeft toch niet meteen weg te gaan als je een ander leuk paard ziet?

volgendsmij zijn wij samen de enige, ik vind ook dat de eigenaar van die andere pony daar niks mee te maken heeft!

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:25

Nee ik ben het daar ook deels mee eens hoor. Alleen ik houd niet zo van het risico wat daaraan verbonden zit. Ik heb ook samen met andere meisjes pony's verzorgd en die waren heel erg van het rijden, ook ten kosten van de pony's die eigenlijk wat te klein waren. Dan was er 1 pony die volgens hen vaak vervelend was, maar als ik even rustig een stukje ging rijden met haar in m'n eentje was er niks aan de hand. Ze vroegen vaak veel te veel, en naar mijn ervaring zijn dit vaak ook de mensen die terwijl ze nog vps hebben iets anders zoeken en zo weer weg zijn als ze iets beters (= iets groters waar je van alles mee mag) hebben gevonden. Hoe vervelend het ook is, zijn dit ook de mensen die het beeld wat eigenaren van hun verzorgsters hebben aantasten mocht je naar iets extras aan het zoeken zijn.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:58

Precies, Maanoogje!

En het was niet voor erbij, het was in plaats van, Anemoon!

Gelukkig heeft de ts zelf ook op tijd ingezien dat ze het al goed getroffen had ;)