Serieus, al jouw paarden zijn knappe binken.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nyckle schreef:Fijn dat je je paard net zo mishandeld als mijne, mijne heeft ook een te lage, te strakke neusriem om.Thanks! Denk dat het beeld wel iets vertekend bij die hoofdfoto aangezien ik er nog makkelijk een vinger tussen kan krijgen. Ga er even naar kijken en verstellen. Vind het sowieso niet heel mooi een lage neusriem, maar hij loopt er veel beter op.
Arme dieren, swifty kwaaltje?

Nyckle schreef:Thanks allemaal!![]()
Hij meet 1.62/1.63, gummybear. Ben zelf 1.95 dus hij zal niet groot onder mij tonen haha.
Dat weet ik inderdaad, mala. Maar die wedstrijden zijn hier nooit in de buurt helaas.
jullie krijgen vast goede resultaten in de wedstrijden
xyzutu2 schreef:Nyckle schreef:Thanks! Denk dat het beeld wel iets vertekend bij die hoofdfoto aangezien ik er nog makkelijk een vinger tussen kan krijgen. Ga er even naar kijken en verstellen. Vind het sowieso niet heel mooi een lage neusriem, maar hij loopt er veel beter op.
Grappig, je hoort wel vaker dat paarden de lage neusriem prettiger vinden. Waarschijnlijk omdat ze het bit wat beter opsluiten in de mondhoek, want dan glijdt het bit minder omhoog/omlaag over de lagen als je de teugels opneemt of weer loslaat. Plus dat de hoge neusriem van de gecombineerde neusriem over de buitenkant van de kiezen loopt en als een paard zijn mond dan iets opent wordt er automatisch een stukje wang tussen onder- en bovenkiezen geduwd. Als de lage neusriem goed zit dan loopt hij nergens over tanden en kiezen heen.
Er moeten trouwens 2 op elkaar gestapelde vingers bovenop het neusbeen onder de neusriem kunnen, dan zit hij correct.
Nyckle schreef:Thanks! Denk dat het beeld wel iets vertekend bij die hoofdfoto aangezien ik er nog makkelijk een vinger tussen kan krijgen. Ga er even naar kijken en verstellen. Vind het sowieso niet heel mooi een lage neusriem, maar hij loopt er veel beter op.
Ja zeker de schimmel is er ook nog Saskia! Rij nu het paard van een vriendin en breng die uit zodat ik straks eindelijk mn eigen kerels mee kan nemen op wedstrijd. Heb volgende maand nog een paar wedstrijden opgegeven en dan ben ik er denk ik wel doorheen.

en
toch wel het meest in de buurt komen.... naast een open mond van verbazing dan.