Paardrijden als je met de auto rijdt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Junia

Re: Paardrijden als je met de auto rijdt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:17

Haha als kind met de fiets deed ik dit expres als een soort spelletje, maar ik betrap me er inderdaad in de auto wel eens op dat sommige dingen in mijn lijf zijn geslopen. Als ik een beetje uitzwenk in de bocht probeer ik dit per ongeluk met mijn been op te lossen en inderdaad ga ik voor een drempel wel eens ongemerkt in de verlichte zit. Een heel enkele keer zeg ik zelfs "braaf" als een bijzondere maneuvre lukt, of als mijn auto niet stilvalt op een moeilijk stuk weg. Daarna besef ik me dan ineens wat ik deed en moet ik wel even lachen om mezelf :D

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 07:33

En iedere rotonde is een grote volte? :D

Ik deed het op mijn fiets ook altijd. In-uitje (drempels) waren erg leuk :+

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 07:46

Laibadji schreef:
Is dit nu een grapje of echt? :o Want met mijn ene paard heb ik echt nog veel werk aan stelling en buigen en mijn auto tja dat is hopeloos wat stelling en buiging betreft maar het is wel een heel braaf paard verruimen en verkorten zonder veel moeite! :D

Volgens mij verruimde je ijzeren Ros niet, maar versnelde hij :D

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 07:58

Heel herkenbaar :D

Nog een tic van mij in de auto: Ik vind het "zielig" om ineens plankgas te geven; je moet eerst zachtjes je "hulp" geven en als hij dan nog niet genoeg reageert mag je meer gas geven :+

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 08:29

Santos_05 Daar heb je gelijk in. Verdorie toch ook deze hulp niet goed gegeven! :+
Maar hij staat dan toch goed voorwaarts aan het been. :D

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 08:41

xAntoinettex schreef:
Vooral als een auto voor me niet hard genoeg gaat, zit ik met m'n tong te klikken (als je snapt wat ik bedoel) :+

Hier betrapte ik mezelf van de week ook op. Schijnbaar doe ik het vaker. :')

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 08:51

Inderdaad in verlichte zit over een drempel oid heen.

Een vriendin van mij kreeg jaren terug van onze instructrice de opdracht om met touwtjes aan het stuur te fietsen en zo te sturen. Zo kon ze oefenen met druk op beide teugels. We hebben weken zo rond gefietst :D

En vroeger ook zo vaak 'zonder handen' fietsen en dan sturen met je zit.
Laatst bijgewerkt door LesleyxLinn op 03-06-16 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 08:59

xAntoinettex schreef:
Vooral als een auto voor me niet hard genoeg gaat, zit ik met m'n tong te klikken (als je snapt wat ik bedoel) :+

Dat doe ik zelfs in de supermarkt als iemand voor me niet snel genoeg is. Als ze dan netjes doorlopen ben ik ook nog in staat om 'braaf' te mompelen (en dan dat iemand anders dat allemaal ziet, zo'n gezicht dan ook _O- ).

Maar goed, daarom was mijn rijinstructeur dus lichtelijk teleurgesteld dat ik in één keer mijn rij-examen had gehaald. Hij had er zo'n schik mee, dat geklak, dat ho en easy geroep, of die gekke tics met benen en zitten :') .
Zelfs als bijrijder kan ik het niet laten om zithulpen te geven als we de bocht om gaan, of, als er ineens geremd moet worden dat ik dan imaginaire teugels omhoog trek.

Doe het nog steeds, ook op de fiets. Knal rustig tegen de muur op, al 'whoa!' roepend, voordat ik weer door heb dat een fiets iets minder op stemhulpen reageert dan een goed getrainde Quarter (moah, goed getraind >;) , vzpaard was voornamelijk erg op 'whoa', stilstaan vond ze een briljante oefening). En uiteraard in verlichte zit over drempels. Maar dat is ook gewoon beter voor mijn rug, prachtexcuus :D .
Maar die keer dat mijn fiets er vandoor ging (ketting vloog eraf en dan heb je op een terugtrapremfiets weinig meer in te brengen qua snelheid, vooral als je de brug af gaat := ) was ik wel blij met mijn paardengekte. Heb 'm op de volte gezet en zo de snelheid eruit gekregen voordat we met een noodvaart als spookrijders de rondweg op zouden vliegen.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:03

Uhm... nee :')

Als kind inderdaad wel. Enige wat ik nu wel eens heb is dat ik 'hooo' ga zeggen als ik rem en/of de weg afloopt en ik daardoor sneller ga dan ik wil. :D

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:10

Haha, dat wijken doe ik ook :):):)
En ik probeer bij het lopen ook steeds een 'juiste afstand' tot de volgende lijn in de beton te lopen...
wat dus niet gaat natuurlijk maar goed...

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:19

Ik noem alleen rotonde voltes en dat zorgt idd voor veel rare blikken :+
Met remmen idd m'n gewicht na achter plaatsen enz maar geloof dat ik het met rijden toch wel anders doe

Verder geen idee misschien onbewust

En ja op de fiets vroeger maar dat was meer n spel m'n zusje was altijd zo enthousiast die gaf been en schopte gewoon echt vet hard tegen de kettingkast aan "hij gaat niet harder!"
Tot de ketting kast d'r af donderde en zowat de hele fiets uit elkaar viel ding was nog geen half jaar oud
Mam boos natuurlijk
Toen ging ze maar op straat had ze zichzelf ijzers onder gebonden en allemaal van die onzin

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:22

LesleyxLinn schreef:
Inderdaad in verlichte zit over een drempel oid heen.

Een vriendin van mij kreeg jaren terug van onze instructrice de opdracht om met touwtjes aan het stuur te fietsen en zo te sturen. Zo kon ze oefenen met druk op beide teugels. We hebben weken zo rond gefietst :D

En vroeger ook zo vaak 'zonder handen' fietsen en dan sturen met je zit.

Schuldig! En niet omdat t moest maar omdat we t leuk vonden
Veel vriendinnen deden t op een gegeven moment maar d'r zijn toen echt n paar levensgevaarlijke ongelukken gebeurt met die "teugels"

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:30

Ik zeg altijd in de auto hoooo beesie.

Toen ik nog aan het lessen was wel commentaar op gekregen "hij stopt zo echt niet hoor , tis geen paard"

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:49

hahah ben je goed autodidactisch bezig!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:00

Maar die keer dat mijn fiets er vandoor ging (ketting vloog eraf en dan heb je op een terugtrapremfiets weinig meer in te brengen qua snelheid, vooral als je de brug af gaat := ) was ik wel blij met mijn paardengekte. Heb 'm op de volte gezet en zo de snelheid eruit gekregen voordat we met een noodvaart als spookrijders de rondweg op zouden vliegen.[/quote]

Dan is het ook nog nuttig!

Ik zit ook op de fiets in verlichte zit over drempels.
Ook klik ik soms tegen mijn fiets en vaker tegen de heftruck (op het werk) ook ho tegen de heftruck.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 14:16

Leuk om lezen dat ik toch niet alleen ben met mijn rare kantje! :=

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:21

In de auto wil ik met name rotondes netjes rijden. Binnenbeen of zo gebruik ik hierbij niet. En inderdaad je gewicht naar achter verplaatsen met remmen.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:24

Ik had dat altijd op de scooter := maar op de scooter kun je ook nog eens heel goed sturen met je zit en als je dan over een heuvel rijd, alsof t een hindernis is :=

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:25

:\ ben ik de enige die het een beetje kritisch vind dat je hiermee bezig bent onder het autorijden?

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 14:33

Neon schreef:
:\ ben ik de enige die het een beetje kritisch vind dat je hiermee bezig bent onder het autorijden?

Natuurlijk mag je kritisch zijn maar kan je dan ook verduidelijken?

Bij mezelf vind ik het gewoon hilarisch dat ik hier mee bezig ben tijdens het auto rijden. Ik had niet verwacht dat het zo diep ging kruipen maar ja het gaat misschien wel wat ver in de passie. Ben mij daar ook bewust van. Vandaar deze post omdat het mij plots daagde van 'hey wat doe je nu?!' :(:)

ejikas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:39

ik doe het altijd op de fiets :')

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:40

Laibadji schreef:
Neon schreef:

Natuurlijk mag je kritisch zijn maar kan je dan ook verduidelijken?

Bij mezelf vind ik het gewoon hilarisch dat ik hier mee bezig ben tijdens het auto rijden. Ik had niet verwacht dat het zo diep ging kruipen maar ja het gaat misschien wel wat ver in de passie. Ben mij daar ook bewust van. Vandaar deze post omdat het mij plots daagde van 'hey wat doe je nu?!' :(:)

natuurlijk kan ik dat verduidelijken :)
Ik vind het een beetje kritisch omdat je als je aan het auto rijden bent... je eigenlijk met het verkeer bezig dient te zijn... en niet in gedachte met binnenteugels, piafpasjes, stellling, buiging etc... bezig dient te zijn.

Iedereen raakt wel eens afgeleid als hij of zij rijdt... maar om nou serieus indien je aan het rijden bent er dressuur oefeningen van te maken vind ik toch een beetje not done... een ongeluk zit in een klein hoekje, en hoe je het ook went of keert, je dressuuroefeningen zijn echt een afleiding van het verkeer...

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 15:09

Zo erg zal het nou ook weer niet zijn, in de zin van hele dressuurproeven op de weg uitvoeren :=

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 15:33

Bij mij is het JUIST als ik geconcentreerd bezig ben dat de paardrij acties erin sluipen.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 16:31

Het is wel niet in doe mate dat ik niet op het verkeer let. Het paardrijden gebeurt eerder onbewust. Ik viel dan spierspanning of ik beweeg mijn been een beetje... Ik woon ook op het platteland dus niet heel druk. Het valt op dat ik in Brussel dit niet doe.