Wel of geen paard kopen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:02

Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Volgens mij heb je alles netjes op een rij.

Weetje bokt is best leuk maar af en toe... mensen verzinnen 101 redenen waarom je beter geen paard kan kopen. Natuurlijk kunnen er onvoorziene dingen gebeuren maar goed dat we niet in de toekomst kunnen kijken. Verkopen kan ook altijd nog dus zou je willen gaan samen wonen en gaat dat niet met een paard dan zijn er nog opties(goedkopere stalling, verkoop, lease). En dat is met alles zo. Je moet ook niet achter alles iets gaan zoeken.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:07

Wat me vooral opvalt is dat je er nu van uit gaat dat je ouders veel van jouw kosten nog opvangen. Dat is natuurlijk heel lief maar naar mijn mening zit je langzaamaan toch in een fase van je leven dat dat echt op gaat houden en je dus je eigen boontjes moet kunnen doppen. Ik zou er dus vanuit gaan dat je alles zelf moet betalen en dan nog eens gaan rekenen of het nog steeds haalbaar is.

amiraanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:13

Geld is volgens de meesten niet het grootste probleem. Tijd, dat heb je vaak te kort. Je studie, werk, vriend. Denk ook eens na over welke middagen je naar je paard kunt. Lukt het jou om 4/5 dagen in de week naar je paard te gaan? Ga ook niet uit van je ouders kunnen betalen. Het is jou paard, voor het zelfde geld zeggen ze "zoek het uit, jou paard."

anjali

Re: Wel of geen paard kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:29

Als je een vriend hebt die er tegen is dan kan het wel zijn dat je,als je met hem zou trouwen,nooit meer een paard krijgt. Dus het kan best zijn dat dit nu je kans is. Overigens,veeartskosten kunnen wel ongelooflijk de pan gaan uitrijzen hoor.Als je pech ermee hebt!

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:37

Ik vind het al netjes dat je zo hebt nagedacht over een eigen paard.
Je hebt een leasepaard gehad, tijdje geld apart gehouden... Ik denk als je het dan echt graag wilt je er gewoon voor moet gaan :)
Ik heb vanaf mijn 17e altijd eigen pony's gehad (ben nu 34) en het is door alle scholen, banen, relaties en zelfs werken in het buitenland heen altijd goed gekomen hoor.
De eerste jaren schoten mijn ouders inderdaad weleens bij, later kon ik het prima zelf opvangen.
En nee, ik heb geen overdreven goed betaalde baan. Persoonlijk heb ik het ook nooit zo'n zware verantwoording gevonden.