Grr ook iemand illegaal bezig geweest, twee paarden ziek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:20

Godsamme zeg, bij jou ook al?!

Goed dat je zo snel hebt gereageerd en actie hebt ondernomen. Ik duim dat geen van beiden er iets aan heeft overgehouden...

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:22

Jeetje.. wat een k*tlui die je beesten zoiets aandoen. . Ik kan daar met mijn verstand niet bij.

Hopelijk hebben je paarden geen blijvende schade. Ik duim voor ze.

Je hoort dit soort dingen toch steeds vaker..
Gaat de politie ook echt iets doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:26

Jeetje is het een invasie van debielen tegenwoordig? Het is het ene topic na het andere... Zitten jullie toevallig niet in elkaars buurt met een op hol geslagen penny?

Staat de toegangspoort of het hooihok of spullenhok wel op beeld? Dan heb je toch al iets, al geeft dat geen garantie op herkenbare beelden natuurlijk.

Die uitgesleten hoefslag doet me bijna denken dat daar een paard is gezet en het andere is weggehaald, waardoor de achterblijven is gaan ijsberen langs de draad. Met het verhaal van de poort los, allerhande draadjes fout geknoopt zou ik zelfs vrezen dat ze ermee op buitenrit zijn geweest... Misschien de buren een keer aanspreken of ze toevallig niks gezien hebben?
Daarbij, eer je een paard zo volpropt met brood en korrel dat ze er koliek van krijgen, dan moet dat toch een aardige hoeveelheid zijn geweest. Zoiets valt op, iemand die een hele emmer of zak(ken) brood staat te voeren. Dat is ook niet 1-2-3 opgegeten.

Veel sterkte alvast, ik hoop dat je de dader kan vatten!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 17:26

Zolang er niemand op heterdaad is betrapt of op film staat kunnen ze weinig doen behalve aangifte opnemen. Ik zou niet weten wat ze moesten doen. -O- er zijn wat extra maatregelen genomen maar voorkomen kun je niet, ze staan wel achter een huis maar je kunt er op drie manieren bijkomen. Cier als je via de wei van de buren gaat.

Gek genoeg is er altijd veel controle rondom. Er wonen veel mensen omheen die altijd de dieren die er staan in de gaten houden. Schapen van de buren, die van mij en de buurpaarden. Maar niemand inclusief stahouder heeft iets gezien of gemerkt, %)

Nee is geen ijsberen. Zijn sporen een kant op van oude tinker. En zijn reactie op weghalen van de ander is hoofd optillen ok denken en doorvreten of slapen enz. Omgekeerd kleine gaat rennen en duwt door de draad.

Kleine krijgt nooit iets anders dan ruwvoer en gras, die zit zo vol het blijft een tinker met een gevoelige buik. Ze zijn niet het terrein afgeweest dat is zeker. Anders vallen de sporen ook op.
Laatst bijgewerkt door karuna op 31-05-16 17:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Rey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:27

Wat zuur zeg, hopelijk gaat het snel beter met je paardjes en het zou natuurlijk al helemaal fijn zijn als je ook de 'dader(s)' vindt. Sterkte en succes!

MusicIsLife

Re: Grr ook iemand illegaal bezig geweest, twee paarden ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:30

Jeetje... :n ik hoop dat de dader(s) snel gepakt worden, zodat ze niet meer schade kunnen aanrichtten, helaas voor jou paardjes te laat :n maar hopelijk komen ze er toch weer goed bovenop, sterkte! Y;(

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:31

Wat vreselijk! Veel beterschap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:31

en er is niks gestolen?
wauw dat de politie daar voor komt.. doen ze hier echt niet :n
wel apart zeg. ben benieuwd wat er uit de beelden komt!

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:32

Jammer genoeg kan ik je niet helpen met FB, maar misschien dat een bekende die je kan helpen met wat zoekuurtjes. Hopelijk krijg je snel de dader(s) (want zo mag je ze wel noemen) te pakken en kan je ze wijzen op hun ramp verzorging...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 17:33

Niks meegenomen, valt ook niet veel te halen eigenlijk. Alle duurdere spullen liggen thuis ivm niet gebruiken. Ivm toch best veel gevallen van paardenmishandeling in de regio zijn ze er erg fel op. Ik was ook verbaasd. Belde niet spoed nummer voor overleg maar dat was meteen heel duidelijk wel sturen nu een auto.

Vind het echt sneu voor Connor die barst van de pijn in zijn been. Nam de pijnstilling ook heel graag op. Kreeg spuit met metacam niet terug van hem |(

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:34

Je zou na al die gevallen zowat Hart van Nederland bellen en vragen of ze er een item aan kunnen besteden.... dat de daders maar eens gaan beseffen wat ze aanrichten!

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:40

cissy schreef:
Je zou na al die gevallen zowat Hart van Nederland bellen en vragen of ze er een item aan kunnen besteden.... dat de daders maar eens gaan beseffen wat ze aanrichten!

ja inderdaad -O-

:(:) dikke knuffel voor jou Karuna :(:)

Britta31

Re: Grr ook iemand illegaal bezig geweest, twee paarden ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:41

Vergis je niet hoor.De oudjes zijn sterker dan je denkt.Beterschap met je mannen.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:43

cissy schreef:

Het grote nadeel is dat sommige van die doorgeslagen penny's hun eigen leugens geloven, of zijn opgelicht door iemand anders. (ja die paarden worden mishandeld, maar jij mag ze van mij wel verzorgen)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:47

cissy schreef:

Dat vind ik nog niet eens zo'n gek idee! Even de handen ineen slaan met de andere topicstarters hier op bokt met soortgelijke gevallen. Echt idioot dat mensen denken dat dit zomaar mag :n

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:52

Je zou gewoon je paarden niet meer alleen durven laten joh.

Zat er van de week ook al aan te denken om evt idd bv HvNL in te schakelen.

Hopelijk valt het nog mee met je paardjes :(:)

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:52

Jeetje , hoop dat je paarden snel weer opknappen :(:)

En hopelijk dat er wat te zien is op de camera.

Somboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:56

Heel erg om dit mee te moeten maken, ik hoop dan ook dat de schade zeker bij de oudste mee gaat vallen. Jammer toch dat ze diegene geen flinke trap hebben verkocht!

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:58

O nee |o niet nog zo'n topic :(
Ik snap niet hoe mensen het in hun hoofd kunnen halen zomaar met paarden van vreemden aan de gang te gaan.
Ik heb een prachtig paar stal schoenen met stalen neus, en ik zou ze met de grootst mogelijke zorg in het achterwerk van dat soort mensen planten! -:(- de brutaliteit van dat soort vraagt om dit soort reacties!
Ze hebben geen benul wat voor ellende en leed ze nu weer hebben veroorzaakt!
Ik kan hier alleen maar verdrietig van zijn als ik dit weer lees ;(
Laatst bijgewerkt door Ianrowan2009 op 31-05-16 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:59

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 18:00

Nadeel van de pers opzoeken is dat het anderen op ideeen kan brengen het ook te doen. Ben daar geen voorstander van. Tenzij oude tinker hier niet meer bovenop komt, in dat geval wordt jonge verkocht (moet al door omstandigheden helaas |( ) en dan zal ik wel de pers opzoeken. Tot die tijd houd ik me liever rustig om verdere ellende te voorkomen ook bij anderen.

Meldpunt is voor de sexueel getinte mishandelingen. Niet voor dit soort idioten. Ik vermoed dat er een paar "penny" meisjes de leuke tinkers als verzorgpaard hebben toegeeigend. Afgelopen tijd wel vaker het idee gehad dat er iets niet klopte. Inclusief houtentoegangshek dat open stond, dat is nu zo gedaan dat je dat niet zomaar open krijgt. Heb daar met stalhouder nog over gehad waarom dat zou zijn. En afgelopen tijd opvallend vaak de draad naar hogere gras los of bijna los. Ze krijgen strookbegrazing alleen dat gaat nu opeens na jaren probleemloos doen opvallend vaak de boel kapot of los. -O-

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:04

Jeetje zeg, verschrikkelijk dit!!!

Het lijkt wel of het tegenwoordig normaal is dat men zomaar aan jouw paarden komt.....

Wordt er zo boos om, want de eigenaren en de dieren zijn er de dupe van.

Sterkte en ik hoop met heel mijn hart dat de dader(s) gepakt kan worden en dat ze flink gestraft gaat worden en vooral dat ze alle schade en kosten vergoeden aan jou.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:08

-:(- Onbegrijpelijk

Hopelijk leveren de camera beelden wat op en kunnen jullie achterhalen wie het waren.

Hopelijk knappen ze beide snel weer op

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:11

pffff en topic nummer 3 alweer...
Blijkbaar is het dus heel gewoon voor die meiden om tegenwoordig zomaar andermans paarden te verpesten... Ik vind hartvanNl niet eens zo'n slecht idee.
Als ze goed de gevolgen van die acties neerzetten (je hebt alleen uit deze 3 topics al: meisje gebroken been, mini met rugschade, en paarden met koliek en hoefbevangenheid wat misschien zelfs gaat lijden tot inslapen)
Dit kan echt niet.
Arme diertjes.

ik hoop echt dat het goed komt met ze!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:14

IsabelHx schreef:
pffff en topic nummer 3 alweer...
Blijkbaar is het dus heel gewoon voor die meiden om tegenwoordig zomaar andermans paarden te verpesten... Ik vind hartvanNl niet eens zo'n slecht idee.
Als ze goed de gevolgen van die acties neerzetten (je hebt alleen uit deze 3 topics al: meisje gebroken been, mini met rugschade, en paarden met koliek en hoefbevangenheid wat misschien zelfs gaat lijden tot inslapen)
Dit kan echt niet.
Arme diertjes.

ik hoop echt dat het goed komt met ze!

En niet te vergeten, een paard met zadelafdruk op de rug.