Perse in de weide?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:30

mijn pony moet voor haar gemoedsrust naar buiten weer of niet, het beestje wordt echt claustrofobisch van een stal dag en kei vervelend en bijna gevaarlijk ze kan het gewoon niet aan mentaal dan!
maar hier thuis op de boerderij als gezins pony is ze echt een lief dier voor groot en klein!

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:11

Silverheart schreef:
callum schreef:
Een paard moet ook zijn benen kunnen strekken in vrijheid. En als je gaat kijken staan die dieren dus zeker 20 uur in hun box. Dat is erg lang. En in mijn ogen paard onwaardig

Plus 2 uur rijden :)
Alsnog bedankt voor je mening.

Op een manege lopen de paarden wel in lessen, maar daar kunnen ze niet even lekker paard zijn. Heb je wel eens van een depressief paard gehoord? Dat zijn vaak manege paarden die 2 uur lopen en weer op stal gegooid worden, dag in dag uit en daardoor helemaal in zichzelf kruipen. Het is goed om een paard fris te houden door het lekker even zijn zin te laten gaan in een paddock of wei. En dan heb ik het niet over 1 uurtje, maar echt minimaal 2 of 3 per dag, het liefst nog meer.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:51

dit kan je iets ergs noemen, ik noem het dierenmishndleing

Silverheart

Re: Perse in de weide?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 17:05

Jongens, jullie weten wel dat ik er niks aan kan doen he?
Ik vind het ook heel lief dat jullie tips geven, maar ik akn er toch niks aan veranderen...
Ik snap nu wel dat het niet kan.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:12

Ik vind het goed te lezen dat TS zich afvraagt of deze situatie wel of niet goed is. Veel mensen sluiten hun ogen liever voor slecht paardenwelzijn, of denken vooral aan hun eigen luxe, of vaker nog: denken dat een paard het gelukkigst is op stal, lekker warm en droog op een eigen plekje. Veel mensen weten domweg niet dat een paard met soortgenoten vrije beweging nodig heeft, omdat dat op maneges niet geleerd wordt.

Meningen mogen verschillen, maar ik vind het goed dat er in ieder geval vragen over gesteld worden

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:13

Ik vind inderdaad dat sommige wel heel fel reageren :n

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:21

Silverheart schreef:
Ik vind het ook heel lief dat jullie tips geven, maar ik akn er toch niks aan veranderen...

Jij vraagt of het erg is.Ja dus het is erg en nu?
Wilde je alleen weten of het erg is en verder niks?of zoek je argumenten en artikele om bijv je ouders te overtuigen?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:27

Silverheart schreef:

Tip, zoek een andere manege ;)
Als deze manege geen inkomsten genereert zal deze dan ook moeten sluiten en komen de dieren hopelijk beter terecht
144 is natuurlijk ook een optie al wordt er veel te veel nog toegestaan (vind ik)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:31

Als ik het goed begrijp rijdt ze hier niet standaard maar eens per jaar als evenement tussen deze maneges.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:39

Ts rijdt zelf niet op deze manege. Een keer per jaar hebben ze blijkbaar een manege-wissel, waarbij ze eens op een andere manege kijken.
Over deze andere manege gaat het.

Ik vind het juist goed dat Ts zich dit afvraagt en er over nadenkt!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:41

Inderdaad heel knap dat je je inleest TS :) je mag voor het welzijn van (jouw) paarden gerust alles in twijfel trekken.

Ze kan er nu weinig aan doen, maar in de toekomst is dat er weer eentje bij die bewust zo'n maneges niet steunt en weet wat ze haar eigen dieren moet kunnen bieden zodra ze op eigen benen staat.

+:)+

Silverheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 20:28

SinneJ schreef:
Inderdaad heel knap dat je je inleest TS :) je mag voor het welzijn van (jouw) paarden gerust alles in twijfel trekken.

Ze kan er nu weinig aan doen, maar in de toekomst is dat er weer eentje bij die bewust zo'n maneges niet steunt en weet wat ze haar eigen dieren moet kunnen bieden zodra ze op eigen benen staat.

+:)+

Dankjewel!
Ik vind het fijn dat sommige mensen nog normaal kunnen reageren...
Heel veel mensen reageren nu normaal, maar sommige reacties...

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:53

Op de manege waar ik reed kwamen de paarden ook vrijwel niet buiten. Is ook eigenlijk de hoofdrede dat ik daar gestopt ben. Ts, je kunt het natuurlijk altijd melden bij 144, al zal het hoogstwaarschijnlijk weinig zin hebben. Mijn tip aan jou is in ieder geval om hier niet aan mee te werken. Jij gaat daar namelijk heen, wat bij die manege voor inkomsten zorgt. Zo lang er inkomsten zijn gaan ze door waar ze mee bezig zijn en zal de situatie voor de paarden dus niet verbeteren. Nu is het natuurlijk niet zo dat de manege gelijk failliet gaat als jij daar niet heen gaat, maar ze missen wel die extra inkomsten.