Paard kopen (tips?)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mischa

Re: Paard kopen (tips?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:41

Ik zou gewoon bij aankoop van het betreffende paard vragen wat ie gewend is. En misschien kun je bepaalde spullen ee wel bij krijgen. Dus het op voorhand kopen van dekens ect. lijkt me niet zo handig. Straks heb je ze een half jaar in de kast liggen, past het niet op je paard. Dat lijkt me echt zonde.
En gaandeweg komen er toch weer zaken op je pad waar je geen spullen voor heb. Stel je voor dat je ineens bitloos wil, of je wil je richten op grondwerk, ik noem maar wat. Dat komt dan allemaal wel. Maar ik kan je enthousiasme begrijpen hoor. Veel plezier met de voorpret, en straks met je eigen paard natuurlijk :j

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:45

Ik zou mij als ik jou was meer focussen op het paard. Dus hoe ga ik de zoektocht aanpakken, wie neem ik mee (met verstand ervan), welke dierenarts gaat keuren.

Zoals voorgangers al hebben gezegd, zadel door zadelmaker laten nakijken. Goedpassend is ontzettend belangrijk.

De rest is eigenlijk pas van belang als het paard er is. Want dan pas weet je de exacte maten.

Succes en veel plezier. Laat je goed adviseren

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 13:20

Dankjulliewel! Ik ga met mijn moeder en een collega van haar die dagelijks mee gaat met mensen om paarden te keuren, etc. Ik ga zeker vragen wat hij gewend is en of ik eventueel wat spullen kan overkopen. Dat van het zadel hou ik zeker in gedachten! Ik zal eerst vragen of ik het zadel kan overkopen en dan een zadelmaker er naar laten kijken of het zadel ook goed ligt.

Weet iemand misschien een goede zadelmaker in Zuid Holland?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:25

Van Rijs?

Iris_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:04

Haha toen ik mijn paard kocht, hoog zomer, had ik een halster, winterdeken haha, en een set borstels. Ik mocht de spullen van de vorige eigenaresse nog ff gebruiken totdat ik zelf spullen had. Was mijn eerste eigen paard. Heb nu dan een goed zadel met hoes, hoofdstel, borstels, eczeemdeken 2x, regendeken, winterdeken 2x, onderdeken, longeersingel, longeerlijn, logeerzweep, longeerhulp, 1 set peesbeschermers, 4 pads, een paar halsters (1 voor netjes en 1 voor zo) en een paar onzindingen, maar dat hou je toch denk ik.
Zo in de loop der jaren verzamel je toch steeds meer bij elkaar, hetzij nieuw of 2e hands

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:08

_mjwb schreef:
Dankjulliewel! Ik ga met mijn moeder en een collega van haar die dagelijks mee gaat met mensen om paarden te keuren, etc. Ik ga zeker vragen wat hij gewend is en of ik eventueel wat spullen kan overkopen. Dat van het zadel hou ik zeker in gedachten! Ik zal eerst vragen of ik het zadel kan overkopen en dan een zadelmaker er naar laten kijken of het zadel ook goed ligt.

Weet iemand misschien een goede zadelmaker in Zuid Holland?

Ik zou iig niet van Rijs laten komen, hele slechte ervaringen mee. Ik zou voor A3 zadelservice laten komen, daar ben ik echt over te spreken. Sowieso, mocht je het zadel over kunnen kopen doe dat alleen als jij er ook echt lekker in zit! Verder zou ik met spullen kopen wachten tot je paardje er is, dan weet je wat jij nog hebt en wat je er bij krijgt/koopt. :)

supertucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:34

Ik heb zelf alleen een zelfgemaakte fleecedeken en een vliegendeken.
Als je paard niet aan een deken gewend is of als je hem/haar niet scheert zal ik niet aan een deken beginnen ;)