Help, mijn paard stinkt...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:03

mrie schreef:
Maar wil jij ergens blijven waar ze geen goed voer geven dan?? (Dat mag hoor, je paard gaat er niet dood van) Het is alleen een vraag die je jezelf moet stellen denk ik.

Nou mijn "kuil" is ook zo droog (en mooi grof) als hooi en echt geen slecht voer.
Suikergehalte is wel een stuk lager dan dat van hooi en dat is iets waar ik heel blij mee ben.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 08:17

mrie schreef:
Maar wil jij ergens blijven waar ze geen goed voer geven dan?? (Dat mag hoor, je paard gaat er niet dood van) Het is alleen een vraag die je jezelf moet stellen denk ik.

Dit is wel een beetje kort door de bocht. Mijn paard staat daar prima op stal. Dat zijn misschien op het kuil reageert, hoeft nog niet te beteken dat het slecht voer is of een slechte stal.
Dus nee, hiervoor verhuis ik niet van stal.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:36

Ipv jezelf douchen, zou je ook de vieze plekken van je paard af kunnen schrobben met een spons en emmertje water en wat shampoo of gewoon alleen water. Als t koud is beetje warm water. Daarna goed droog trekken (ook al ze de wei ingaat want nat wordt warm). en eventueel even zweetdekentje?

Ligt het echt puur aan het feit dat ze in dr eigen drollen gaat liggen? Getver..

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 12:23

RoyceMack schreef:
Ipv jezelf douchen, zou je ook de vieze plekken van je paard af kunnen schrobben met een spons en emmertje water en wat shampoo of gewoon alleen water. Als t koud is beetje warm water. Daarna goed droog trekken (ook al ze de wei ingaat want nat wordt warm). en eventueel even zweetdekentje?

Ligt het echt puur aan het feit dat ze in dr eigen drollen gaat liggen? Getver..

Ook dit helpt niet.. Ze is al vaak genoeg gewassen, maar als ze snachts weer in de stal gaat liggen, dan zit ze er alweer onder

CharIsabella

Re: Help, mijn paard stinkt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:39

ik herken dit ...Jay die stonk ook verschrikkelijk hoe dit kwam geen idee hoe vaak ik die wel niet gewassen had .. -O-
die kreeg kwaliteit hooi en ook voordroog mest was prima maar hij stonk gewoon .. ik moet zeggen dat hij best dichtbij de doel kerncentrale stond misschien zat er iets in de grond ... ofzo maar ik heb nooit een oplossing gevonden behalve mezelf voor de busrit naar huis een deo douche te geven :')

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:43

mrie schreef:

Vind je dit niet een belachelijke reactie?

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:47

Ik heb een pony gehad die zo rook, deze knapte na een probiotica kur heel erg op. Dat is iets wat je makkelijk kan proberen.

Anders wellicht je da eens vragen..

Lekker wassen met babyshampoo, en wellicht zo geurboompje aan het halster? (Geintje)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 16:42

Waar kan je een probiotica kuur halen?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 16:45

CharlotteJay schreef:
ik herken dit ...Jay die stonk ook verschrikkelijk hoe dit kwam geen idee hoe vaak ik die wel niet gewassen had .. -O-
die kreeg kwaliteit hooi en ook voordroog mest was prima maar hij stonk gewoon .. ik moet zeggen dat hij best dichtbij de doel kerncentrale stond misschien zat er iets in de grond ... ofzo maar ik heb nooit een oplossing gevonden behalve mezelf voor de busrit naar huis een deo douche te geven :')

En iedereen loopt je aan te kijken. :=

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 16:50

Oa bij de paardendrogist.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 16:51

Je kan het aan de veearts vragen of online bestellen

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 17:26

Top, dank jullie wel!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:34

Wij hadden 1 paard op stal die van z'n stro stal zon rommel maakte en ook zo stonk. Die is uiteindelijk op VLas gezet en gewoon goed gemest elke dag en toen was het veel minder.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 17:37

Ook al heeft ze haar stal heel erg netjes, dan nog stinkt ze. Zoals ik al had aangegeven mest ik dagelijks of om de twee dagen haar stal.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:39

Dan is er iets niet goed met haar. Een gezond paard met schone stal hoort niet te stinken. Misschien wat mest wegbrengen en laten onderzoeken?

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:45

welmoed__ schreef:
CharlotteJay schreef:

En iedereen loopt je aan te kijken. :=

dat interesseert me vrij weinig .. t is of dit of de paarden stank en ja ook ik ben wel eens expres met paarden stank naast een zeurkous gaan zitten :')

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:57

_Zsazsa_ schreef:
Dan is er iets niet goed met haar. Een gezond paard met schone stal hoort niet te stinken. Misschien wat mest wegbrengen en laten onderzoeken?

Mwah, dat valt mee hoor. Die van ons rook toen hij op vlas stond ook stukken minder dan nu met stro. Zelfde geldt als ik heb uitgemest voor mij. Toen hij een tijdje ergens logeerde waar hij 24/7 buiten stond, rook hij niet eens. Hij moest daar weg omdat het landje het gewoon niet meer aan kon. Was te klein en niet berekend op een dier van zijn grootte. In zijn geval ruik je de urine gewoon meer met stro dan met vlas. En zijn mestballen ruik ik niet, tot ze open gaan. Als hij er zelf in gaat liggen gaat hij er ook naar ruiken ja.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 18:06

Om inderdaad gelijk te nuanceren dat er dan iets niet goed met haar is, vind ik ook wat ver gaan.
Ik ga een aantal opties hier proberen, mocht zij daarna nog zo stinken, kan ik altijd nog eens bij een DA aan de bel trekken.

Puck2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 14:45

Maar is mest onderzoek geen goede optie dan?
Als het echt anders ruikt dan anders, zou ik me kunnen voorstellen dat er een infectie oid is.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 17:51

Die mogelijkheid heb ik ook staan ja.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:01

Maar wat verwacht je dat een da kan doen met mestonderzoek? Ik denk dat het al snel ophoudt bij een wormeitelling..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:29

De DA kan eventueel kijken naar wat eerder genoemd werd: leverproblematiek. Probiotica is een uitstekend idee.

Ook voor mensen geldt: wie een sterke, onaangename lichaamsgeur heeft, heeft baat bij kruiden die de lever ondersteunen, of bij zink.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:04

Maar ik vraag me af, hoe kan men dat zien in de mest? Leverproblematiek is makkelijker te diagnosticeren met bloedonderzoek lijkt me en zeker niet een gekke keuze als je paard zo overduidelijk anders ruikt dan andere paarden.