Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
verootjoo schreef:Selka schreef:Wat zou een probleem kunnen zijn? Als iemand als hobby schilderen heeft en daar nieuwe spullen (van zijn/haar eigen geld) voor koopt vraagt die persoon toch ook niet om toestemming?
Ik heb mijn vriend gewoon verteld dat wij een paard erbij hebben.. * Diepe zucht *.. en dat was hetNu vindt ie het hartstikke leuk maar hij heeft wel iets met paarden.
Schilderspullen zijn wel even wat anders dan een extra paard. Die uitgave is eenmalig, aan een paard zitten nog veel meer kosten die van invloed op beide partners zijn.
Ik zou het echt waarderen als mn man ineens zou zeggen; schat, ik heb een nieuwe auto gekocht, is mijn geld en mijn hobby![]()
Over zulke bedragen overleggen wij gewoon en dan zien we of het past in het budget. Mocht een van de partners het echt niet willen, gebeurt het gewoon nietje kan niet alles hebben in het leven. En bovendien heeft TS al twee paarden.
hahahaSelka schreef:verootjoo schreef:
Schilderspullen zijn wel even wat anders dan een extra paard. Die uitgave is eenmalig, aan een paard zitten nog veel meer kosten die van invloed op beide partners zijn.
Ik zou het echt waarderen als mn man ineens zou zeggen; schat, ik heb een nieuwe auto gekocht, is mijn geld en mijn hobby![]()
Over zulke bedragen overleggen wij gewoon en dan zien we of het past in het budget. Mocht een van de partners het echt niet willen, gebeurt het gewoon nietje kan niet alles hebben in het leven. En bovendien heeft TS al twee paarden.
Precies mijn punt dushahaha
Overleggen kan altijd. Of je iets doet met de uitkomst is een tweede.
nogal essentieel. Ik waardeer het dus niet
Selka schreef:verootjoo schreef:
Precies mijn punt dushahaha
Overleggen kan altijd. Of je iets doet met de uitkomst is een tweede.
en is niet zomaar lukraak eentje. Zie genoeg veulens van andere vrienden en kennissen voorbij komen en ook bij dezelfde vrouw half broertjes/zusjes die leuk zijn maar dat ook alles is zegmaar :p
Shirley schreef:"Lieverd....zou jij erg schrikken als ik vertelde dat ik een kind van een ander heb...in het buitenland?"
Geef hem even de tijd om wit weg te trekken![]()
En dan: "Ook als het een veulen is?"
Dan, overmand door opluchting, kan hij alleen nog maar blij zijn
kohtje schreef:Waarom nog een paard er bij? Je gaat alleen voor het uiterlijk want je kent haar alleen van een foto.
Monmaster schreef:Paarden houden doe je niet alleen, zeker niet als je ze bij huis hebt. Dan heb ik het niet alleen over alle kosten, maar ook de werkzaamheden en de verplichtingen die erbij horen... Zou het zeker bespreken.
Neem hem mee naar het veulen, wie weet vindt hij haar zelf leuk.... Zo werkt het bij ons..
Brainless schreef:Monmaster schreef:Paarden houden doe je niet alleen, zeker niet als je ze bij huis hebt. Dan heb ik het niet alleen over alle kosten, maar ook de werkzaamheden en de verplichtingen die erbij horen... Zou het zeker bespreken.
Neem hem mee naar het veulen, wie weet vindt hij haar zelf leuk.... Zo werkt het bij ons..
Veulen staat in Tsjechië....
laura1987 schreef:Eerlijk gezegd zou ik in mijn handjes klappen als ik al 2 eigen paarden zou hebben.
Je kan ook gewoon dankbaar zijn voor wat je hebt ipv meer willen.
Zelf zou ik het niet doen. Dit omdat jullie allebei geen vast contract hebben en in de toekomst een huis willen kopen.
Een huis kost veel meer dan alleen de aanschaf prijs en je krijgt niet voor alles in je huis een hypotheek. Zo moet je behang etc toch zelf betalen.
Ik zou als ik jou was nu gewoon keihard gaan sparen voor het toekomstige huis en genieten van je 2 paardjes.
Financieel kan het nu wel lukken, maar wat als je partner of jij ineens werkloos wordt omdat er geen vast contract gegeven wordt?
Er van uit gaan dat je een vast contract krijg zou ik niet doen. Zelf geloof ik het pas als ik getekend heb en zelfs dan kan er nog van alles gebeuren waardoor je zonder werk komt te zitten.

" )
oh en niet vergeten :gefeliciteerd