Geluk voor mij of mijn paard, mag ik egoistisch zijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 17:50

Ik heb nog 2 examens te gaan en de paarden staan nu alweer 24/7 buiten dus verplichting om te gaan is er gelukkig niet. Zorg overdragen is dus niet nodig en ik vind het moeilijk om een ander met mijn paard te zien omdat ik hem alles zelf heb geleerd. Ken hem door en door en toen ik laatst een ander op hem zetten ging hij steigeren uit protest omdat diegene hem aan het werk zetten .. Heeft hij bij mij nog nooit gedaan en altijd keurig gewerkt en zich gedragen. Vandaar dat ik het idee van een verzorger ook niet fijn vind.

Ik wil niet in detail gaan op wat ik nou allemaal precies heb geroepen maar het eerste is toch wel een snol. En dat ik haar confronteerde met haar woorden die ze over mij sprak in een whatsapp groep waar ik uit stapte maar mijn moeder nog in zat. Ik heb soms geen filter op mijn mond maar ben in het afgelopen halfjaar een stuk volwassener geworden in mijn woorkeuze. Ik ken het moment dat ik over mijn grenzen lijk te gaan en kan mijzelf dan van de situatie verwijderen gelukkig. Maar het maakt me niet blijer met wat er gebeurd is.

Ik ben al heel erg blij dat het geen egoistische keuze zal zijn mocht ik het doen. Mijn moeder zegt dat we ons niet weg moeten laten jagen maar schrok van mijn reactie dat ik zei dat ik mijn geluk niet wou laten verpesten. Wat dus wel gebeurd.
Ik kan met de betreffende personen namelijk niet in dezelfde bak rijden, met het idee dat als ik het wel doe er roddels ontstaan. Zo heeft namelijk afgelopen jaar een oud stalgenootje op mijn school verspreid dat ik agressief ben, niet kan rijden en mijn paard mishandel. Niet leuk om daar achter te moeten komen helaas..
Ik wil na de examens sws nog een keer extra op de stal kijken zodat ik zeker weet dat de plek wat voor mij is. Ik ga dan ook wat kritischer vragen hoe de gang van zaken daar is en wat de regels er zijn. Ik wil een plek waar ik voor zo lang als het mag kan blijven, ik hou niet van veranderingen dus ben graag zeker!

Naar de dokter gaan weet ik niet, ik ben naar mijn idee nog niet zo ver. Het is stress denk ik. Maar blijft het langer hangen dan ga ik zeker!

DianXX

Re: Geluk voor mij of mijn paard, mag ik egoistisch zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:54

Heb je haar daar ook naar gevraagd? Waaruit maakt zij op dat jij je paard mishandeld? Laat haar maar nadenken. Personen die dat soort dingen doen die zijn zelf vaak niet zo zelfverzekerd. Je moet ook lekker kak hebben aan wat anderen denken, of gaan zeggen. Mensen mogen best vragen naar dingen die ik doe, of waarom ik iets doe. Ik leg het ze met alle geduld uit, geen probleem. Hoeven ze ook geen eigen conclusies te trekken.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 19:50

Heb ik haar idd naar gevraagd en zij ontkende het eerst. Uiteindelijk zei ze dat zij mij te fel vond tegen mijn paard. Wat zij alleen niet doorhad was dat het contract tussen ons groot was. Zij liet heel erg over haar heen lopen door de pony en wikkelde overal doekjes omheen. Ik ben daarmee meer van actie met mijn paard, voorwaards oplossen en vooral geen extreeem zachte aanpak met opvoeding. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden! Wij hadden allebei jonge paarden en onze technieken liepen gewoon uit elkaar. Inmiddels is zij van stal en hebben ook wij geen contact meer

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 22:42

Even een update. Vandaag niks met paardlief gedaan nadat ik klaar was met mijn examens vanwege groomen bij wedstrijd maar morgen gaan vriendin en ik naar het bos.
Daar heb ik wel weer zin in, zeker nadat ik vanavond wel een gezellige avond had met onze leuke stalgenoten. Alleen toen we weer ons eigen stalterein opkwamen was er dus een vrouw waarmee ik niet kan opschieten, helaas. Gezellige sfeer was voor mij direct over en zegt me toch ergens dat ik nog eens moet kijken bij de andere stal..
Ik wil me alleen niet weg laten jagen.. Dus misschien moet ik wel nog eens met de desbetreffende mensen in gesprek gaan met de stalhouder erbij. Niet allemaal tegelijk want dan gaan ze misschien allemaal in 1x tegen me te keer maar toch..

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:45

Dat je van stal wilt wisselen vind ik niet 'je weg laten jagen'. Dat is gewoon opzoek gaan naar een plekje waar je je wel prettig voelt. Alleen, je bent dus met een groepje heel gezellig maar omdat er 1 vrouw op hetzelfde terrein is waar je niet mee kan opschieten is de sfeer voor jou verpest. Dan laat je dat toch zelf gebeuren? Dan ben je daar zelf te veel mee bezig. Jij laat je sfeer verpesten, je bent gezellig met de meiden en hoeft dus niet met die vrouw te maken te hebben. Dan hoef je niet je sfeer te laten verpesten doordat zij op hetzelfde terrein is.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 22:07

Helaas is het er niet 1 maar zijn het 3 vrouwen. Zij hebben dezelfde opvattingen vaak en daarom bots ik met hun, maar ik ben niet de enige daarin.
Verder heb/had ik ruzie met een vriendin, ook stalgenoot, die heeft staan liegen en bedriegen en messen in mn rug stak terwijl ik er naar keek. Maar vanavond hebben wij een eerste stap gemaakt naar elkaar tolleren. We hebben gepraat. Niet veel en over kleine dingen maar het is al heel wat.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 09:42

Inmiddels een maand verstreken en er zijn vorderingen.
Ik sta nog steeds op dezelfde stal, maar ik heb uiteindelijk toch een gesprek gehad met de stalhouder. Er is veel uitgekomen. Misschien niet op het vlak met andere stalgenoten, maar wel op het vlak dat ik vooral aan mijzelf moet werken. Zij vertelde mij dat ze mij al maanden over mijzelf en alles om mij heen zag struikelen maar wachtte tot na mijn examens (waar ik overigens voor geslaagd ben, wonder boven wonder). Ik heb een negatieve kijk op de wereld, dat wist ik altijd al, maar zij is mij aan het helpen om dit deels te veranderen. Ik leer dankzij haar loslaten en verder te gaan, zonder er negatief op terug te kunnen blijven kijken en de controle krampachtig vast proberen te houden. Daarmee dus de beslissing om op stal te blijven en de problemen met de andere stalgenoten rustig op te lossen. Als ik van stal verplaats dan loop ik weg van de problemen zonder ze op te lossen. Later zullen deze problemen dan keihard terug komen, waar ik ook ben.
Mijn paard en ik krijgen langzaam aan weer plezier in het rijden. Af en toe een terug val, maar daarom doe ik eerst zelf even aan zelfreflectie voordat ik opstap. Zo weet ik of het die dag wel verstandig is.

Ik wou dit toch nog even laten weten, voor degene die het topic nog vaag volgde. Ook wil ik jullie bedanken voor de adviezen en de steun die ik kreeg bij de keuze die ik moest maken!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 07:40

Goed bezig dan. Hopelijk krijg je weet steeds meer plezier in het rijden en het op stal zijn.
Buien het paardenleven heb je hier dan misschien ook profijt van.