Ik heb nog 2 examens te gaan en de paarden staan nu alweer 24/7 buiten dus verplichting om te gaan is er gelukkig niet. Zorg overdragen is dus niet nodig en ik vind het moeilijk om een ander met mijn paard te zien omdat ik hem alles zelf heb geleerd. Ken hem door en door en toen ik laatst een ander op hem zetten ging hij steigeren uit protest omdat diegene hem aan het werk zetten .. Heeft hij bij mij nog nooit gedaan en altijd keurig gewerkt en zich gedragen. Vandaar dat ik het idee van een verzorger ook niet fijn vind.
Ik wil niet in detail gaan op wat ik nou allemaal precies heb geroepen maar het eerste is toch wel een snol. En dat ik haar confronteerde met haar woorden die ze over mij sprak in een whatsapp groep waar ik uit stapte maar mijn moeder nog in zat. Ik heb soms geen filter op mijn mond maar ben in het afgelopen halfjaar een stuk volwassener geworden in mijn woorkeuze. Ik ken het moment dat ik over mijn grenzen lijk te gaan en kan mijzelf dan van de situatie verwijderen gelukkig. Maar het maakt me niet blijer met wat er gebeurd is.
Ik ben al heel erg blij dat het geen egoistische keuze zal zijn mocht ik het doen. Mijn moeder zegt dat we ons niet weg moeten laten jagen maar schrok van mijn reactie dat ik zei dat ik mijn geluk niet wou laten verpesten. Wat dus wel gebeurd.
Ik kan met de betreffende personen namelijk niet in dezelfde bak rijden, met het idee dat als ik het wel doe er roddels ontstaan. Zo heeft namelijk afgelopen jaar een oud stalgenootje op mijn school verspreid dat ik agressief ben, niet kan rijden en mijn paard mishandel. Niet leuk om daar achter te moeten komen helaas..
Ik wil na de examens sws nog een keer extra op de stal kijken zodat ik zeker weet dat de plek wat voor mij is. Ik ga dan ook wat kritischer vragen hoe de gang van zaken daar is en wat de regels er zijn. Ik wil een plek waar ik voor zo lang als het mag kan blijven, ik hou niet van veranderingen dus ben graag zeker!
Naar de dokter gaan weet ik niet, ik ben naar mijn idee nog niet zo ver. Het is stress denk ik. Maar blijft het langer hangen dan ga ik zeker!