Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Yvank_ schreef:Maureen95 schreef:Dankje voor je antwoord! Ik wil in ongeveer een jaar tijd naar het M. Ik neem aan dat dat reeël is toch? Ik zie sommige mensen ook wel eens in een half jaar naar het M gaan
En dan is mijn andere vraag of ik zomaar naar een handelsstal kan gaan om te vragen of ik verschillende rasssn uit kan proberen. Naar mijn mening lijkt mij dat raar
Ellepel dat lijkt me wel een goeie! Maar kan zoiets op de boktmarkt?
Je wilt van niets naar M?
Nou ik denk niet dat dat super reel is. Of jij moet al hoger gereden hebben ene en talentvol jong dier kopen zelf of een paard kopen die alles al kent. Want in een jaar naar de M is voor de meeste niet super reeel als je zelf ook nog geen ervaring hebt.
Joolien schreef:Ik zou zeggen, vergeet je opleiding. Ga wat anders doen en koop een paard die jij leuk vind. Opleiding heb je niks aan, en als je je diploma wil halen, ga dan orun doen.
Maureen95 schreef:Wat ik zeg maar zoek is een paard met een fijne galop. Doordat ik zelf erg moeite heb met mijn bekken tr kantelen vind ik het fijn als het paard een galop heeft die goed is uit te zitten.
De rassen die jullie voorstellen ga ik maar eens bekijken
Ik zit nu op mijn mobiel maar ben zo bij mn laptop. Dan reageer ik ook even op de rest!
Geryon schreef:Zeker vanwege het L springen een warmbloed kopen.
Ik denk niet dat het voor iemand zonder wedstrijdniveau realistisch is om in een jaar M te rijden, zeker met een paard die je het zelf moet leren.
waar toch anders gereden wordt. En wilt dan binnen een jaar M dressuur en L springen worden. Je moet in de B beginnen he
Dan moet je echt heel veel van je westernopleiding gaan vergeten. Een ontzettend getalenteerd paard hebben, heeeeeeeel veel lessen en veel wedstrijden gaan rijden om dat te halen.
Ik weet waarover ik praat.
Maar dat staat nu wel onderaan mijn lijstje

Op de meeste paarden kan ik prima zitten. Maar ik heb echt leren rijden op een dikke fjord die scheef galoppeerde. Ik heb dus aangeleerd dat ik zo moet blijven zitten. Heel star dus. Holly (mijn vorige paard) had dit ook een beetje maar dat heb ik aardig recht kunnen rijden. 
Ik heb altijd meer naar de dressuur geneigd. Daarom ben ik later ook (het zadel paste niet) met een stock saddle op haar gaan rijden en dressuurmatiger met haar gaan rijden omdat ze het gewoon erg moeilijk vond om te buigen. Ik weet dat dit ook via western kan. Maar ik heb altijd de neiging gehad om meer naar de dressuur te trekken. En holly vond dat gewoon helemaal niks. Dus dat is ook een van de redenen dat ik haar heb verkocht
shaddiefan schreef:Je hoeft niet persee een raszuiver paard te hebben? Een kennis van mij heet Deurne gedaan met een tuigerkruising die liep uiteindelijk ook M en kon ook een L parcourtje springen. Ik zou gewoon een paard zoeken wat je aanspreekt en enige aanleg heeft voor de sport
Btw je hebt ook quarters van rond de 1, 60

Ik heb haar er toen mee zien rijden en ik snapte al niet meer waarom ik er op was gegaan 
Maar ik zou het het liefst in 1 jaar willen bereiken.
Zou ik zelf ook wel willen omdat ik zelf ook 182 hoog ben haha dieseltje09 schreef:En dan heb ik het nu over de dressuur, je moet er ook nog bij gaan springen! En de B springen door met stijlpunten is een crime! Trek daar maar gerust ruim half jaar voor uit en dan moet je paard dus wel volledig B parcours klaar zijn en je héél geregeld op concours gaan.(elke 2 weken weg, 1 winst in de B is voor veel al een hele prestatie namelijk)