Pony bereden door onbekend meisje.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:07

Daarom hoef ik geen kinderen aan de weide, kan hier zo woest om worden -:(-

Gelukkig duld de kleinste geen ruiters en zijn de andere te groot om tuigloos te bestijgen.. In het hoge Penny seizoen ligt er van mij zelfs geen halster aan de wei.

Aangifte doen van inbraak op priveterrein ect is ook het eerste wat ik zou doen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:08

Kunnen je ouders ook niet gewoon bij het gesprek zijn ? Lijkt me wel zo fijn om back-up te hebben, zeker tov boze ouders ( ook al lijken ze geen gelijk te hebben als ik je verhaal zo lees ).

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:09

Tjee, wat ben ik nu blij dat de onze achter het huis staan :=

Dat die moeder haar kind verdedigd ook nog!!
Hebben ze er niet vaker op gezeten dan? Als ze dit beweerd?

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:10

Ja , wat Maris zegt, of het zou in ieder geval fijn zijn dat je er een volwassene bij hebt die niet emotioneel wordt.

Dionnetjuuh

Rechtsbijstand, politie, dierenarts, alles uit de kast halen! Wat een achterlijke *%*$%$% om op een pony van 2 JAAR te gaan zitten. Alsof er een volwassen man lekker op de rug van een 6 jarige gaat zitten. Geef dat voorbeeld maar als ze denken dat ze recht hebben op schadevergoeding. Dahaaagg!
Oh, ze kwamen trouwens op privé terrein zonder toestemming en zonder toezicht.

Van de zotte, echt, wauw. Met stomheid geslagen. Ik.. echt, zo verbaast! Geen woorden voor, bah.

dblijham

Zeker aangifte doen en eisen dat alle schade aan je twentertje vergoed wordt.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:11

Succes vanavond TS, fijn dat er een vriendin is om je te helpen.

Lanolynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 19:14

Mijn ouders zijn helaas op vakantie, maar heb ze wel gelijk gebeld. Mijn vriendin is agente, met haar erbij komt het wel goed denk ik. Die ouders komen rond 8u, en de dierenarts komt over een halfuurtje, hoop echt niet dat mn pony iets mankeert:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:15

Ben nog wel benieuwd hoe je erachter bent gekomen dat ze haar been gebroken heeft.
En hoe ze hebben aangekondigd dat ze langs willen komen vanavond.

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:17

Jeetje ik ben zelf ook 13 maar hoe haal je t in je **************** hoofd om t gaan doen. Misschien kunt u zeggen dat de ouders de schade vergoeding van die pony moet betalen. En ze waren op uw eigen terrein _O- dus ze breken als het waren in (want ze waren er zonder enige toestemming van u) :oo Veel suc6 nog :') :j

saffiralove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:18

Wat achterlijk van die meiden! Ze komen op jóuw terrein, bij jóuw pony en dan nog zo tekeer gaan _-:(

Succes inderdaad! :(:) Is je pony verder oké?
Laatst bijgewerkt door saffiralove1 op 19-05-16 19:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:19

@KBK
Ts had de ouders gebeld staat in de op. Gebroken been weet ik niet, maar laatst was een vriendin van mij verongelukt en die voelde het zelf al aan. Ook zag je een bobbel zitten, maar dat is natuurlijk niet altijd het geval :o

Wel heel erg vervelend ts! Ik las ook al het andere topic van iemand waarbij de manen afgeknipt waren. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat iemand dat zomaar zou doen! Ik ben zelf ook 14 jaar, maar zou het absoluut niet kunnen bedenken! Heel veel succes nog!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:20

What the fiets! :wow:
Hopelijk is de DA er nog als de ouders komen, dan kan de rekening gelijk daar heen en kan de DA wellicht ook uitleggen wat de gevolgen voor jouw pony kunnen zijn.

Verder zou ik idd aangifte doen, kijk even op Internet want tegenwoordig moet je meestal een afspraak maken om aangifte te doen.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:21

KoudbloedKim schreef:
En hoe ze hebben aangekondigd dat ze langs willen komen vanavond.

Lanolynn schreef:
Dus haar ouders gebeld

Bellend, waarschijnlijk? ;)

Wat rot joh TS! Fijn dat je een vriendin hebt die er bij wil zijn, bij een voor jou emotioneel onderwerp kan je zo maar het een en ander aan info "missen", en met een extra persoon erbij praat dat wel zo fijn :j
Sterkte met je mini, hopen dat 'ie er niks aan overgehouden heeft.. :(:)

marijedublin

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:23

Jeetje!! M'n mond valt open van verbazing!
Dit kan echt niet zeg, hoe halen ze dit allemaal in hun hoofd..

Sterkte vanavond en ik duim dat alles goed is met je pony!

elinedeau95

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:25

Alweer zo'n topic waar je mond open valt van verbazing! Zeker omdat het steeds vaker voorkomt vrees je zelf ook wel steeds meer voor je paardjes. Hopelijk komt alles goed met je pony TS! Veel succes in deze rot situatie

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:26

Ook al werkt je vriendin bij de politie ik zou toch voor de ouders komen nog bellen naar de politie om te vragen wat je het beste kan doen. En niet zomaar het gesprek aan gaan.
Sterkte ermee want een vreemde mensen zijn er op de wereld zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:26

Ah oke, dan is dat later toegevoegd of heb ik er overheen gelezen. :j

Ik ben heel erg benieuwd hoe dit af gaat lopen.
Te belachelijk voor woorden en kan me je kwaadheid heel goed voorstellen!

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:29

Wat bizar! Zo te lezen hebben ze hun ouders ook wat op de mouw gespeld.. snap op zich dat je als moeder je kind gelooft en je schrikt natuurlijk als iemand belt dat je dochter gewond is, maar dan gelijk schadevergoedingen gaan eisen.. hoe het juridisch zit weet ik niet, maar lijkt mij heel raar als je zou moeten betalen, ze vernielen nota bene jou eigendom..

Fijn dat die vriendin erbij is en anders gewoon aangeven dat je wilt wachten tot je ouders thuis zijn. Als je minderjarig bent kunnen zij toch niks zonder hen erbij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:29

Ik zou meteen nog de politie bellen en ook vertellen dat de ouders vanavond langskomen en dat die rotmeiden en hun ouders geloven in een leugen die gevolgen heeft gehad voor JOUW pony. En of je aangifte kan doen, vaak moet je een afspraak maken. Maar dan is de politie al op de hoogte.

Bah wat een walgelijke creaturen, die meiden én hun ouders!
Laatst bijgewerkt door Karma op 19-05-16 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:30

Wat een ongelofelijke brutaliteit. Echt niet te geloven.

Leren kinderen tegenwoordig niet meer van andermans spullen en dieren af te blijven. Is alles wat buitenstaat gemeengoed ofzo?

echt zeker aangifte doen! kan dat tegenwoordig niet ook online?

Sterkte zo, probeer rustig te blijven dan kom je vele malen beter over!
Hopelijk houdt je pony niets over aan dit akkefietje.
Laatst bijgewerkt door Mariloulou op 19-05-16 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:30

Nou ja, nou breekt toch echt mijn klomp, wat een lef! -:(-
Inderdaad aangifte doen - dat zel je vriendin die je vanavond ondersteunt ook zeggen denk ik. Hopelijk is het met je pony allemaal goed. Eventueel kun je morgen ook zelf vast even je verzekering bellen met dit verhaal. Ik zie dat je in België woont, jullie hebben vast ook de mogelijkheid van iets als rechtsbijstand of een rechtswinkel? Daar kun je eventueel ook nog advies inwinnen.
Veel sterkte zometeen!

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:31

als ik zulke kinderen op mijn paard zie zonder mijn toestemming en donderen er af en houden een gebroken been of arm aan over is het hen eigen schuld dus ook hen eigen risico.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:33

lolotjeh schreef:
als ik zulke kinderen op mijn paard zie zonder mijn toestemming en donderen er af en houden een gebroken been of arm aan over is het hen eigen schuld dus ook hen eigen risico.

Ik denk dat iedereen dat hier vindt. De vraag is hoe dat juridisch gezien wordt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:33

Ik ben eigenlijk benieuwd wat de ouders vanavond nog komen doen? Een bezoekje zal alleen maar uitlopen in een flinke discussie; ouders willen vergoeding, jij uiteraard niet.

Ik zou ouders heel kort en heel duidelijk vertellen dat de kinderen absoluut zonder toestemming aan de pony zijn gekomen, dat jij de pony laat checken en dat eventuele schade bij op hen verhaald wordt.
Verder geen discussie aangaan, niet over je heen laten lopen, gaan 'ja maar'-en, etc etc.
Kort en duidelijk. Verder contact over vergoedingen etc doen ze maar via een advocaat oid.