Gezocht ponykamp voor 10 jarige zoon.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liberty

Re: Gezocht ponykamp voor 10 jarige zoon.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:34

Ik denk dat ons kamp af valt, al waren wij zeer geschikt alleen is het van maandag tot vrijdag. Max 20 kinderen dit jaar, alle dagen je eigen pony. Alles wordt ingedeeld naar nivo van de ruiter. Neem anders een kijkje op onze website, www.sintels.nl in Breda.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:40

Mag ik vragen waarom Les Chevaux af valt? Die voldoet juist aan al je eisen.
Ik kom er zelf sinds ik 6 ben, altijd ponykampen gehad.
Vanaf mijn 16e ben ik er huisjes gaan huren.
En heb een aantal jaar terug de kampen als kampleiding meegedraaid.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:48

Ik weet niet direct een kamp wat aan je eisen voldoet, maar zou je zoon Western ook leuk vinden?
In mijn ervaring kreeg ik altijd meer jongens mee op Western kamp dan alle andere paardrij-gerelateerde kampen die ik heb begeleid. Dat kan leuk zijn qua maatjes voor spelletjes :)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 11:46

Western weet ik niet of mijn zoon dat leuk vind. Hij vind zelf springen erg leuk. Maar als je iets weet misschien hij dat leuk.

Les chevaux valt af, puur om dat ze vaak paarden hebben die ze klaarstomen voor de kampen. En er geen professionele begeleiding is. Ken het daar al heel wat jaren. Vandaar :)

Ik ben misschien te kritisch, maar vind het ook belangrijk hoe de pony's en paarden het hebben. Tuigage van daar vind ik echt not done :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:25

Apart, dan denk ik dat je toch echt verkeerd geinformeerd bent. Helaas!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:25

Op de eerder genoemde manege (de tutenburg) word er ook zeker een keer gesprongen. Instructrices zijn allemaal Orun gediplomeerd. En de rest van de begeleiding is ook 18+. Ook is de manege eigenaresse altijd in de buurt en betrokken bij het kamp. Komen ook altijd wat jongens.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 20:12

testebeest schreef:
Western weet ik niet of mijn zoon dat leuk vind. Hij vind zelf springen erg leuk. Maar als je iets weet misschien hij dat leuk.

Les chevaux valt af, puur om dat ze vaak paarden hebben die ze klaarstomen voor de kampen. En er geen professionele begeleiding is. Ken het daar al heel wat jaren. Vandaar :)

Ik ben misschien te kritisch, maar vind het ook belangrijk hoe de pony's en paarden het hebben. Tuigage van daar vind ik echt not done :o

Les Chevaux heeft sinds 1999 andere eigenaren. Sindsdien is het geen handelsstal meer. De paarden die er nu staan, staan er doorgaans al jaren (itt vroeger toen er idd elk jaar veel nieuwe klaargestoomde paarden waren).

Eepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 21:55

Volgens mij is hij eerder al genoemd, maar 'Natuurlijk met je paard' in Dirksland is een aanrader!

MartinJJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:16

Hi,

http://www.de-boschhoeve.nl/ponykamp-brabant/

6-14 jaar, 'eigen' pony voor de week.
Groepen

Deelnemers aan de ponykampen worden bij het paardrijden ingedeeld in groepen, op basis van leeftijd en rijervaring. De kinderen rijden dus zoveel mogelijk op hun eigen niveau.

We hebben slaapkamers met 4 tot 10 bedden waar de kinderen naar leeftijd worden ingedeeld.

Paardrijden

Er wordt ongeveer 3 uur per dag gereden: dressuur, springen en buitenritten in de schitterende omgeving. Bij het paardrijden wordt vanzelfsprekend rekening gehouden met het niveau van de ruiters. We besteden veel aandacht aan de keuze van de juiste pony voor iedere deelnemer en er is voor iedereen een eigen pony of paard beschikbaar!

Wil je graag je eigen pony meenemen op ponykamp? Dat kan als de pony verkeerssmak is en je er de hele week zelf op kan rijden. De kosten hiervan zijn €45,- per week voor een pony en € 60,- per week voor een paard. Er is van alles mogelijk op ponykamp Brabant.

Programma

De ponykampen worden intensief begeleid door ervaren ponykampbegeleiders, die de kinderen met veel enthousiasme de leukste week van hun leven zullen bezorgen!

Naast het paardrijden organiseren we allerlei activiteiten, zoals: ponygames, een huifkartocht met pannenkoeken bakken, zwemmen, ‘pimp je pony’ poetswedstrijd, voltige, menles, spooktocht, kampvuur, bonte avond, theorie over kennis van paarden en er is voldoende tijd voor de verzorging van het ‘eigen’ paard. Ook hebben we een speciale paardenzwemvijver waarin met de paarden gezwommen kan worden. Kortom geen tijd om je te vervelen op ponykamp Brabant!

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:10

testebeest schreef:

Kritisch zijn is alleen maar goed :)
Op de eekwal word ook springles gegeven, aangepast aan het niveau van je les, en goed begeleid.
De paarden hebben het er ook erg goed, echt een aanrader :j

Silkee1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 18:10

Kijk eens bij Manege 'Stal de Eik'. Doordat we beginnende ruiters nog aan de longe houden voor een goede houding bouwt de ruiter direct vertrouwen op. De lessen worden afgestemd op niveau, ook gaan we een heleboel leuke spellen met en zonder paard doen. Kijk voor meer informatie op http://www.eik.nl of kom eens langs om de sfeer te proeven!

LiesAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 18:32

Erve Meenderinkboer in Markelo heeft denk ik ook alles wat je zoekt. Als je iets zoekt, dat kleiner is van opzet dan zou ik Hippago in Elim willen aanraden.

Heidi95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:12

Klein oever kan ik aanraden! Hier kwam ik zelf toen ik klein was en ben er nu begeleiding.
2x per dag les, 2 keer in de week op buitenrit, en springlessen. Verder zijn er de hele dag activiteiten met en zonder paarden buiten de lessen om waar de kinderen vrijwillig aan mee kunnen doen. Ook is er een zwembad.

Freki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:21

Equixantos misschien?

Je bent twee keer per dag bezig met de (eigen of van daar) paardjes via het Emiel-Voest-systeem. Groepen zijn klein met max acht personen in een week, en met leeftijdsgenoten. T gaat echt om het plezier beleven met je paard en niet om maar rond te hobbelen!

Ik ga er dit jaar voor de negende keer op kamp, dus zeker een aanrader :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:33

Rijmaaran heeft kleine groepen, hele week vaste pony en deskundige begeleiding. Paarden hebben het daar goed en ze gaan iedere dsg op buitenrit en daarnaast nog andere activiteiten.

Kleinoever is ook een leuk kamp maar wel een stuk massaler en geen vaste rij pony voor zover ik weet.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 11:57

Dank allemaal heb er al een stel bekeken en de rest doe ik dit weekend en ik wil proberen deze week een keuze te gaan maken. Ook waar ik wil ga kijken etc.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:16

Paard Centraal in Dalfsen is een grote aanrader. Je doet 2x per dag iets met paarden volgens het Emiel Voest freestyle systeem, maar het belangrijkste is dat je plezier hebt mét je paard, ipv (wat ik vind) op de meeste ponykampen rijd je heel veel, maar betwijfel ik of de paarden er blij mee zijn.
Verder zijn het kleine groepen, max 8 in een kamp, en meestal lessen van max 3 personen. De begeleiding is heel kundig, maar tegelijketijd is het zó gezellig!
Ze hebben zelf 1 pony die wordt ingezet voor de ponykampen, verder worden er eigen pony's meegenomen of huren ze het van bijv een stoeterij. Dit zijn dus absoluut niet de afgetrapte manegepaarden die braaf hun rondje lopen. Afgelopen jaar had ik bijv een projectpaard die een soort 'depressie' had toen hij daar kwam. We hebben toen het rijden uit kunnen bouwen van 10min stappen naar 20min stappen en draven.

Verder wordt de begeleiding goed aangepast aan de ruiter en is er veel persoonlijke aandacht. Ook doe je veel grondwerk wat meehelpt aan de band met je paard. Ik was ook best onzeker toen ik daar kwam, maar door hun coaching en begeleiding heeft mijn zelfvertrouwen echt een boost gekregen!
Voor meer info kan je kijken op hun website of even bellen!

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:28

In Noord Brabant vlak bij Eindhoven, het plaatse Eersel zit een goeie Manege die ponykampen organiseert en begeleid. Hier komen van verschillende regio's vaak kinderen na toe zowel jongens als meiden. De kampen worden door opgeleide instructeurs begeleid en de groepen zijn ook nooit zo heel groot.

Er is een speciale slaap plaats voor de kamp kinderen op de accommodatie zelf. Ook voorzien van toiletten en douches. Het bos ligt er pal langs steekt bij de Manege de weg over en je bent al bijna in het bos. Bij dit kamp krijgen kinderen de week van ma tot za een eigen paardje toe gewezen. Past het niet kwa klik kan er geswitcht worden. Ze oefenen elke dag naast het rijden voor een carroussel aan het einde van het kamp die de ouders kunnen zien. Er is afwisseling in poetswedstrijd tot bos ritten en ook spellen met pony's tot spellen zonder pony. Ook word er gesprongen en gaan ze vaak zwemmen. Voor meer info mag je me altijd pb sturen.

Edit; was de naam vergeten PCK-Eersel

squirrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:37

Het Lamoen in Markelo
http://www.hetlamoen.nl/pagina.cfm?pag_ ... 65911FEDEE

Doelstelling:
'Onze doelstelling is dat iedereen zich goed en veilig voelt bij ons. Daarom werken wij met kleine groepen van maximaal vijftien kinderen en uitstekende begeleiders.'

Je mag een pony uitkiezen aan het begin van de week en als het een goede combi blijkt, heb je heel de week dezelfde pony.
Vaak wordt er twee keer per dag gereden, of inderdaad 1 keer een spel en 1 keer een buitenrit.
De manege ligt naast een bos en elke dag ga je op buitenrit (soms een keer een les als dat beter lijkt).
Ponykamp is van maandags t/m vrijdags.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:51

MartinJJ schreef:
Hi,

http://www.de-boschhoeve.nl/ponykamp-brabant/

6-14 jaar, 'eigen' pony voor de week.
Groepen

Deelnemers aan de ponykampen worden bij het paardrijden ingedeeld in groepen, op basis van leeftijd en rijervaring. De kinderen rijden dus zoveel mogelijk op hun eigen niveau.

We hebben slaapkamers met 4 tot 10 bedden waar de kinderen naar leeftijd worden ingedeeld.

Paardrijden

Er wordt ongeveer 3 uur per dag gereden: dressuur, springen en buitenritten in de schitterende omgeving. Bij het paardrijden wordt vanzelfsprekend rekening gehouden met het niveau van de ruiters. We besteden veel aandacht aan de keuze van de juiste pony voor iedere deelnemer en er is voor iedereen een eigen pony of paard beschikbaar!

Wil je graag je eigen pony meenemen op ponykamp? Dat kan als de pony verkeerssmak is en je er de hele week zelf op kan rijden. De kosten hiervan zijn €45,- per week voor een pony en € 60,- per week voor een paard. Er is van alles mogelijk op ponykamp Brabant.

Programma

De ponykampen worden intensief begeleid door ervaren ponykampbegeleiders, die de kinderen met veel enthousiasme de leukste week van hun leven zullen bezorgen!

Naast het paardrijden organiseren we allerlei activiteiten, zoals: ponygames, een huifkartocht met pannenkoeken bakken, zwemmen, ‘pimp je pony’ poetswedstrijd, voltige, menles, spooktocht, kampvuur, bonte avond, theorie over kennis van paarden en er is voldoende tijd voor de verzorging van het ‘eigen’ paard. Ook hebben we een speciale paardenzwemvijver waarin met de paarden gezwommen kan worden. Kortom geen tijd om je te vervelen op ponykamp Brabant!

Aanrader deze, zelf 7 jaar op kamp geweest en altijd heel erg veel plezier gehad.

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:48

Misschien is stal 't reelaer ook iets? Een volle week van zondag tot zaterdag, waarin het ponykamp veel leuke dingen gaat doen van dressuurles, springles tot cross en een dagtocht. Niveau wordt aangepast aan de kinderen die op dat moment rijden (rijden vaak in twee groepen). Kijk anders is op de site www.reelaer.nl (pb naar mij mag ook)

Kidrauhl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:25

spatter schreef:
Kijk hier eens http://www.ervarenmetpaarden.nl/

Geen ervaring met ponykampen daar maar de eigenaar is een leuke vent en er kan veel en volgens mij ook kampen met jongere kinderen.

Ik ben hier een aantal jaar geleden op ponykamp geweest! Wel een grote groep, maar ik heb het er zo naar mijn zin gehad daar! Ook 1 pony voor de hele week, als de pony niet bij je past kun je dit aangeven en zoeken ze samen met je naar een ander beestje (heb ik zelf ook gehad). Je bent veel bezig met de paarden en je gaat ook een aantal keer naar het bos. Ja, erg gezellig vond ik het daar!

EvaaxGucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 07:40

In je topic zei je dat je Manege van loon kent, betekent dat die afvalt? Of is dat misschien wel een optie? :)

Manege van loon is met de jaren mee enorm veel verbeterd.
Ze organiseren er leuke ponykampen met begeleiders áltijd 18+.
Je rijd iedere dag in de les en rijd ook vaak buiten.
Buiten het rijden om doe je verschillende dingen om meer over paarden te weten te komen of bv vertrouwen te winnen. Je gaat voltigeren, ponyversier wedstrijd, ponyspelletjes(bv pony voetbal), soms schriktraining met je pony, ringsteken, met de huifkar op pad, enzovoort!
Ze zoeken aan het begin van de week een geschikte pony voor je, waar je dan de hele week op mag rijden.
De paarden en pony's zijn allemaal voorzien van een eigen zadel, hoofdstel, dekje en bontje.
Fijn op dit kamp is dat er vaak ervaren begeleiders bij zijn, er is veel duidelijkheid, elke avond wordt het programma van de volgende dag verteld en heb je problemen? Kun je altijd bij hen of iemand anders van de manege terecht.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 07:56

Ik raad het aan bij horsesolutions in nederhorst den berg
erg profesioneel en super leeuke paarden en ponys super braaf en word goed gekeken welke pony er bii wie past

Er zijn niet meer dan 7 kinderen per ponykamp

er word veel gedaan met de ponys lekker in de bak rijden of een buitenrit voltige en rijden met berbackpad en spelletjes met de ponys

www.horsesolutions.nl