Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

testebeest schreef:Western weet ik niet of mijn zoon dat leuk vind. Hij vind zelf springen erg leuk. Maar als je iets weet misschien hij dat leuk.
Les chevaux valt af, puur om dat ze vaak paarden hebben die ze klaarstomen voor de kampen. En er geen professionele begeleiding is. Ken het daar al heel wat jaren. Vandaar
Ik ben misschien te kritisch, maar vind het ook belangrijk hoe de pony's en paarden het hebben. Tuigage van daar vind ik echt not done

testebeest schreef:Western weet ik niet of mijn zoon dat leuk vind. Hij vind zelf springen erg leuk. Maar als je iets weet misschien hij dat leuk.
Les chevaux valt af, puur om dat ze vaak paarden hebben die ze klaarstomen voor de kampen. En er geen professionele begeleiding is. Ken het daar al heel wat jaren. Vandaar
Ik ben misschien te kritisch, maar vind het ook belangrijk hoe de pony's en paarden het hebben. Tuigage van daar vind ik echt not done
MartinJJ schreef:Hi,
http://www.de-boschhoeve.nl/ponykamp-brabant/
6-14 jaar, 'eigen' pony voor de week.
Groepen
Deelnemers aan de ponykampen worden bij het paardrijden ingedeeld in groepen, op basis van leeftijd en rijervaring. De kinderen rijden dus zoveel mogelijk op hun eigen niveau.
We hebben slaapkamers met 4 tot 10 bedden waar de kinderen naar leeftijd worden ingedeeld.
Paardrijden
Er wordt ongeveer 3 uur per dag gereden: dressuur, springen en buitenritten in de schitterende omgeving. Bij het paardrijden wordt vanzelfsprekend rekening gehouden met het niveau van de ruiters. We besteden veel aandacht aan de keuze van de juiste pony voor iedere deelnemer en er is voor iedereen een eigen pony of paard beschikbaar!
Wil je graag je eigen pony meenemen op ponykamp? Dat kan als de pony verkeerssmak is en je er de hele week zelf op kan rijden. De kosten hiervan zijn €45,- per week voor een pony en € 60,- per week voor een paard. Er is van alles mogelijk op ponykamp Brabant.
Programma
De ponykampen worden intensief begeleid door ervaren ponykampbegeleiders, die de kinderen met veel enthousiasme de leukste week van hun leven zullen bezorgen!
Naast het paardrijden organiseren we allerlei activiteiten, zoals: ponygames, een huifkartocht met pannenkoeken bakken, zwemmen, ‘pimp je pony’ poetswedstrijd, voltige, menles, spooktocht, kampvuur, bonte avond, theorie over kennis van paarden en er is voldoende tijd voor de verzorging van het ‘eigen’ paard. Ook hebben we een speciale paardenzwemvijver waarin met de paarden gezwommen kan worden. Kortom geen tijd om je te vervelen op ponykamp Brabant!
spatter schreef:Kijk hier eens http://www.ervarenmetpaarden.nl/
Geen ervaring met ponykampen daar maar de eigenaar is een leuke vent en er kan veel en volgens mij ook kampen met jongere kinderen.