Darco (Sandreo) aka Draco... training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 21:29

Michelle77 schreef:
Thanx voor je tip!

Dat doe ik ook veel idd, staat nu alleen niet op de film.

Omdat ik ook af en toe wat proef gericht onderdelen mee wil pakken :) en op dit moment toevallig iemand er was om te filmen (lees in de bak stond met longeerzweep voor wanneer hij stil ging staan voor zijn bakkabouters.... _O-. En dan niet om hem op zijn lazer te geven, maar wel om mij evt te helpen als hij blokkeert)

Hahaha, af en toe beetje stout :D Wees gerust, bij zn vader hebben ze ook vaak genoeg met een longeerzweep erachter gestaan :+

Michelle77

Re: Darco (Sandreo) aka Draco... training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 21:40

Hij doet de naam idd eer aan haha

Hij is eigenlijk heel erg braaf, maar een echt watje. Kan niet met m naar buiten zonder dat iemand voor hem loopt, fietst of rijdt... En dan blijft ie er stijf achter...

Nu ziet ie opeens mega spoken in zn eigen bak, niet naar voren te krijgen dan. Laatste keren wel blijven lopen en de volte steeds maar vergroten/verleggen naar de enge kant. Op de rechterhand vooral, linksom veeeel minder. Vaag paard.

Maar zolang hij blijft lopen, niet stopt en zn benen braaf aan de grond houdt komt het wel goed haha

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 10:29

Michelle77 schreef:
Thanx voor je tip!

Dat doe ik ook veel idd, staat nu alleen niet op de film.

Omdat ik ook af en toe wat proef gericht onderdelen mee wil pakken :) en op dit moment toevallig iemand er was om te filmen (lees in de bak stond met longeerzweep voor wanneer hij stil ging staan voor zijn bakkabouters.... _O-. En dan niet om hem op zijn lazer te geven, maar wel om mij evt te helpen als hij blokkeert)

Mooi paard! Misschien een beter plan om aan jullie vertrouwensband te werken,en niet aan proefgerichte onderdelen te willen werken als er nog een hulp nodig is met longeerzweep ? Vind dat je hem over zijn tempo rijdt,en er ook teveel aan zit,hij houdt ook enorm vast in zijn lendenen,wat dan weer erger word doordat zijn neus continu achter de loodlijn is.Wat voor trainer heeft hem gereden om hem eea af te leren? Ik kan me zó voorstellen dat hij nl. geen verzet vertoonde,maar gewoon rugpijn had,en nu nog steeds heeft.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 14:16

Sorry?

Ik werk dagelijks aan een vertrouwensband, daar kun je vanaf een paar foto's niet over oordelen. Dmv grondwerk etc Dier loopt overal achter me aan, stap, draf etc.

Maar als hij ineens een week lang niet de eigen baan, waar hij altijd loopt door durft vanuit het niets, stil gaat staan en omhoog komt is er vrij weinig dat ik kan doen. Als ik afstap loopt ie als e hondje mee en hij is enorm slim dus kom ik nooit meer rond. Het enige dat er EVENTUEEL met de zweep gedaan zou worden, is heel zachtjes tegen zn kont als hij stopt. Hij mag uitwijken, afsnijden maar wel voorwaarts blijven.

Hij is recent door fysio helemaal behandeld en ok bevonden, zadel is pas etc.

Over zijn tempo rijden is een valkuil van mijzelf, omdat hij erg terughoudend is geweest, werkte dat fijner, maar vergeet nu nog weleens dat het nu wel kan om goed tempo te rijden. Maar als hij steeds stopt, kies ik er liever even voor om wat vlotter te rijden en hem bezig te houden dan netjes te rijden en niet aan rijden toe te komen.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:48

Wat een knapperd! Rijden ziet er fijn uit!

Heb dan wel geen Sandreo, maar het gedrag wat je omschrijft herken ik zo goed bij mijn paard. Kreeg hem ook niet vooruit en bij spanning/veel druk blokkeerde hij volledig en kreeg ik hem ook alleen maar vooruit dmv iemand die er met een longerzweep achter ging.
Ben ook helemaal terug gegaan naar de basis en door middel van vertrouwen, respect en rust (en alle druk eraf) gaat het nu ook weer fijner en loopt hij weer. Fijn dat dit bij jou ook geholpen heeft!
Het iets over tempo rijden wordt vanzelf weer beter als je er nog meer op kunt vertrouwen dat hij wel blijft lopen. :)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 16:52

Dank je wel rianne!
Het gekke is dat ik hem op wedstrijd tot nu wel aan het lopen kan houden. Maar hij moet echt leren dat stoppen geen optie is, dat hij afsnijdt of naar binnen valt mag.

Met druk rijden werkt bij hem niet. Accepteert hij niet. Juist door de band die we in deze korte tijd al hebben opgebouwd kan ik zo rijden met hem zoals nu. Zou er iemand anders opstappen, zou hij al heel anders zijn. Hij krijgt gelukkig steeds mee vertrouwen dat het goed is, dat hij het goed doet.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:02

Fijn paard! Komt vast goed met dat stoute :j.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 17:55

Weet ik zeker!

Wb vertrouwen...

Dit doe ik elke week een paar keer, na het rijden of longeren. Beetje samen "spelen".

De eerste keer dat ik wilde dat hij ging even snapte hij het niet, dus hij ging eerst harder stappen, om daarna in galop te springen en een grote volte om me heen te maken en voor mijn neus stoppen.

Als ik aan kom rijden met de auto, gaat van de 4paarden die er staan er 1 koppie omhoog, 1 koppie die me helemaal volgt ;)

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:00

Ziet er hartstikke goed uit Michelle. En wat is hij toch knap

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 20:38

Dank je wel :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:41

Blijft gewoon een stoer paard! En wat heb jij hem weer heerlijk aan het lopen :)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 19:23

dank je wel!

Zaterdag en vandaag op wedstrijd geweest en ben erg trots op 'm. Hij vond het mega spannend, maar is blijven lopen voor me en vandaag al stuk meer ontspannen dan zaterdag. We zijn zelfs alleen van de losrijbaan naar de ring gegaan zonder dat de eigenaar voor hem uit liep. Stoer he?

we zijn 2x 1 en een keer 2 geworden, met 3 punten erbij.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 07:21

Gefeliciteerd! En zeker stoer :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:21

Wat is hij toch gaaf michelle !

Je rijdt hem erg netjes en vriendelijk en ik denk ook dat je het juist goed aanpakt door iemand in het midden te zetten emt een longeerzweep. Als je dit niet meteen aanpakt, dan kent hij het grapje en ben je heel veel verder van huis.

Mijn Sandreo is hartstikke braaf, maar probeert ook af en toe eens of ze wel echt moet luisteren of niet om bepaalde dingen heen mag, pak ik dit niet aan, zal ze de volgende keer een paar meter meer pakken. Ontzettend lieve paarden, maar ze blijven je af en toe als ruiter gewoon erg alert houden ;)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:05

Ik mis de like knop :D wat een gaaf dier!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:14

Heb al meerdere topics over je paarden en rijden gevolgd en je bent een ruiter die weet waar ze mee bezig is dus komt helemaal goed, gewoon een paard met een stoer voorkomen en een klein hartje. Die willen het liefst vanuit je broekzak de wereld bekijken, herken het voorop lopen helemaal. Als je het rijden voor elkaar hebt, zodat hij snapt dat er gewoon niets met hem gebeurt dan lopen ze de sterren van de hemel. Kost tijd maar dan heb je ook wat.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 11:29

@renee, idd. Ik denk dat dat al gebeurd is... Op vrijdag haalde ik m uit het land en om voor mij onbekende reden was hij halverwege het erf ineens volledig over de zeik. Ook met poetsen etc poepen, plassen, enorm "ontluchten". In de bak ook met longeren zo maf. Daarna erop, geen pas verkeerd gezet, maar helemaal bang voor iets. Op een gegeven moment, achterin de bak kreeg ik m niet meer naar voren. Eigenaar moest komen om hem mee te nemen. Wel nog enigszins rond gereden, maar vraag niet hoe.
De keer erna rijden was hij heel relaxed, niets aan de hand, maar toch een paar keer willen stoppen. En dat is hij de dagen erna blijven doen. Het was hem tenslotte de week ervoor "gelukt"...

Heb al van meerdere vooraanstaande mensen bij een les/clinic gehoord dat hij eigenlijk te slim is dan dat goed voor hem is haha

Ga vanavond stukje naar buiten, mn man gaat mee op de fiets haha

Thanx Bigone! Mooie woorden. Het zal bij hem echt een kwestie van vertrouwen zijn, hij moet weten/leren dat ik niets vraag dat hij niet aankan, of hem ergens doorheen wil dwingen, of dat er iets met hem gebeurt. Gaat ook steeds beter!