Grootste angst werd werkelijkheid.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:38

djinnie schreef:
HiFive5 schreef:
En wat als je weer, zoals de vorige keer, een financiële domper krijgt?

Want dat kan anderen nooit overkomen? Een financiële tegenslag?

Oke, niemand meer een paard/auto/huis/hond/kat/goudvis kopen, want mogelijkerwijs krijg je wellicht in de toekomst misschien wel een financiële tegenslag waardoor je het niet meer kunt betalen. Oh, en ook allemaal geen kinderen meer krijgen he, die kosten ook veel geld.

:+

Afijn. Ik zou zelf nooit crowdfunding gebruiken om een paard te kopen, maar heb er ook niets tegen. Succes, TS, hopelijk kun je je paardje snel weer thuis verwelkomen.

Helemaal mee eens. Zelfs als je een prima inkomen en een flinke spaarpot hebt kunnen er omstandigheden zijn waardoor de bodem in zicht komt. Crowdfunding zou ook niet mijn eerste keus zijn, maar als laatste redmiddel acceptabel. Mijn paarden zijn in principe onverkoopbaar, dat zou dan waarschijnlijk slager of euthanasie worden, ik kan me voorstellen dat ik dan ook mijn normen zou verleggen.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:40

Ben ik nou echt de enige die het zielig vind om een ander zijn geld daarvoor aan te spreken?
Leg je er bij neer of ga een lening aan.
Laatst bijgewerkt door HiFive5 op 11-05-16 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:43

Het staat je toch vrij om wel of niet geld te geven HiFive5? Je wordt toch tot niks verplicht?
Of ik het zelf zou doen is wat anders, maar ze doet toch niks verkeerd? Leven en laten leven zou ik zeggen. :)

En TS ik hoop voor je dat je haar terug krijgt. Dan heb je rust. :)
Laatst bijgewerkt door Coloured op 11-05-16 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:44

Mensen geven het toch zelf?! Als een vriendin van mij in deze situatie zou zitten en ik het geld zou kunnen missen, zou ik het haar van harte gunnen!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:44

Mallow schreef:
Linkje hier delen is helaas niet toegestaan op bokt, ik kan eventueel pb'en maar weet niet of dat wel mag?

Kentaro dat is wat we in eerste instantie hebben geprobeerd, ik ben als 'gewone' kijker gaan kijken maar toen kwam hij dus met deze prijs. Uiteindelijk dus wel het hele verhaal uitgelegd in de hoop dat dat de situatie zou veranderen maar helaas...

Kwii ik snap je vraag, had m ook al verwacht :) ik heb geld achter de hand voor eventuele dierenarts kosten,juist om die reden wil ik dat geld niet aanbreken. Daarnaast heb ik haar altijd verzekerd gehad, dat ben ik opnieuw van plan. Maandelijkse stallingskosten zijn niet het probleem maar die staan uiteraard niet in verhouding met de aanschafprijs :)

Lezen is echt een opgave voor een hoop niet?
Jeetje had toch wel andere reacties verwacht bij dit topic..

Ts; heel veel succes met je actie en hopelijk heb je haar snel thuis!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:51

HiFive5 schreef:
Een paard is net wel iets anders. Iedereen weet dat het houden van een paard geld kost en daarvoor dienen de spaarpotjes. Een paard en een huis hoef je niet te vergelijken want het ene heb je nodig , het andere niet.

Als ik een financiële tegenslag heb en mijn huis noet meer kan betalen, zit ik toch een diepe oliebol hoor. Dan zal ik toch een andere oplossing moeten bedenken. Beter geen huis meer kopen dus, maar een kamertje huren ergens. Of kinderen. Die heb je ook niet nodig. :+ Zijn ook erg duur en als je straks de studie/kleding/etc niet kunt betalen, wat dan? Hond kan door dierenartskosten ook erg duur worden. Ik las in een ander topic over een operatie van 3000 euro.

Dus met andere woorden, vooral niets kopen, zeker geen dieren, want we hebben geen glazen bol en je weet nooit wat er anders kan gebeuren.

TS schreef overigens dat het maandelijks onderhoud geen probleem is en ze een potje voor medische kosten heeft, maar die niet wil aanbreken voor de aanschaf.

Wat is het probleem van crowd funding hiervoor dan? Ze dwingt toch niemand om mee te betalen? En nee, ik doe dat ook niet. Heb zelf geen paard, omdat ik daar de financiën niet voor had en het nog steeds vreselijk veel geld vind maandelijks, dus betaal ook niet mee aan andermans paard. Maar die keuze heb je ook. ;)

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:56

djinnie schreef:
HiFive5 schreef:
Een paard is net wel iets anders. Iedereen weet dat het houden van een paard geld kost en daarvoor dienen de spaarpotjes. Een paard en een huis hoef je niet te vergelijken want het ene heb je nodig , het andere niet.

Als ik een financiële tegenslag heb en mijn huis noet meer kan betalen, zit ik toch een diepe oliebol hoor. Dan zal ik toch een andere oplossing moeten bedenken. Beter geen huis meer kopen dus, maar een kamertje huren ergens. Of kinderen. Die heb je ook niet nodig. :+ Zijn ook erg duur en als je straks de studie/kleding/etc niet kunt betalen, wat dan? Hond kan door dierenartskosten ook erg duur worden. Ik las in een ander topic over een operatie van 3000 euro.

Dus met andere woorden, vooral niets kopen, zeker geen dieren, want we hebben geen glazen bol en je weet nooit wat er anders kan gebeuren.

TS schreef overigens dat het maandelijks onderhoud geen probleem is en ze een potje voor medische kosten heeft, maar die niet wil aanbreken voor de aanschaf.

Wat is het probleem van crowd funding hiervoor dan? Ze dwingt toch niemand om mee te betalen? En nee, ik doe dat ook niet. Heb zelf geen paard, omdat ik daar de financiën niet voor had en het nog steeds vreselijk veel geld vind maandelijks, dus betaal ook niet mee aan andermans paard. Maar die keuze heb je ook. ;)
Het gaat me er niet om dàt ze het paard terug wilt, zij kan haar rekening zelf wel maken, het gaat me erop hoe ze dat doet. Moest iedereen zo beginnen omdat hij/zij een paard terug wilt, de wereld zou vol zitten met bedelaars. Het is idd aan jezelf om de keuze te maken of je al dan niet sponsort. Ik zou er persoonlijk nog niet aan willen denken. Ik sta liever zelf in voor mijn zaakjes.

Neemt niet weg dat ik TS geen succes wens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:56

Jeetje, wat een gezeur. :o
Die mensen dragen toch vrijwillig bij? Die worden niet gedwongen om geld te geven hoor. :)
Ik vind het juist een superlief initiatief! En als het mogelijk was, had ik ook bijgedragen, maar we komen op het moment om in de dierenartsrekeningen.

Uit de OP kun je wel opmaken dat het niet zomaar een band en zomaar een paard is voor TS, dus laten we allemaal voor 1 keer eens positief en vriendelijk blijven, ook al denk je er zelf anders over.
Lijkt me al moeilijk genoeg om dit mee te maken voor TS.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 08:57

Crowdfunding was niet mijn idee ook, het werd aangedragen door een vriendin en op dat moment dacht ik ook, ach waarom ook niet, niet geschoten is altijd mis en iets te verliezen heb ik toch niet meer. Ik had ook nooit verwacht dat er zo gigantisch veel lieve mensen waren die ons willen helpen en ons net zo graag terug samen zien.
Dat doet me echt enorm goed :j

Nogmaals, ik heb deze situatie meerdere malen vanuit verschillende hoeken bekeken, overlegd met mijn man, ik heb 2 kindjes die ook absoluut niets te kort mogen komen door deze beslissing.
Ik geloof wel in het lot en ik ben zo ontzettend blij en dankbaar dat ik deze kans krijg.
Ik ben geen penny meisje die zich op wat voor manier dan ook blind staart op een paard en alles daar omheen vergeet. Al snap ik best dat ik zo over kom met zo'n verhaal :+

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:57

Gevoelsmatig snap ik het wel, zou het zelf nooit doen omdat ik kort Door de bocht gezegd ...niet wil schooien bij een ander.
Zou eerder desnoods een lening afsluiten.
Heb ook voor een situatie als deze gestaan en kon mijn lieveling niet terughalen, erg jammer maar helaas.

Heb de actie voorbij zien komen op Facebook, mensen staan vrij om te mogen helpen en das prima toch?
Heb er niks op tegen en is ook geen verplichting te doneren.
Hoop voor jou dat ze snel thuis is!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:33

KoudbloedKim schreef:
laten we allemaal voor 1 keer eens positief en vriendelijk blijven, ook al denk je er zelf anders over.

Zo onvriendelijk vind ik het nou ook weer niet..

En zoals (bijna iedereen) aangeeft is t een eigen keus en zijn mensen idd niet verplicht om iets te geven.. maar dan nog mag er wat over gezegd worden ook al past t niet in het straatje...

Missbeauty30

Re: Grootste angst werd werkelijkheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:33

Maar je kan toch in PB de link doorsturen :j naar mensen die erom vragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:52

Cer schreef:
[naam] schreef:
laten we allemaal voor 1 keer eens positief en vriendelijk blijven, ook al denk je er zelf anders over.

Zo onvriendelijk vind ik het nou ook weer niet..

En zoals (bijna iedereen) aangeeft is t een eigen keus en zijn mensen idd niet verplicht om iets te geven.. maar dan nog mag er wat over gezegd worden ook al past t niet in het straatje...
Dat mag zeker, dat recht heb je. :j
Maar je kunt je afvragen of je dat persé moet willen.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:08

kun je niet toch je spaarpot aanbreken om de koop voor te schieten en wat je door de donaties krijgt daar weer op terug zetten? Ik heb zelf trouwens ook geen idee hoor wat ik zou doen. Gelukkig heb ik, ondanks de scheiding ons tinkermeisje kunnen behouden. Zij is echt de Spiegel en therapie voor mijn dochter.
Ik hoop in ieder geval dat het je gaat lukken!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 06:58

KoudbloedKim schreef:
Dat mag zeker, dat recht heb je. :j
Maar je kunt je afvragen of je dat persé moet willen.

Dat is een ander soort discussie.. maar waarom niet? Niet alles hoeft toch maar halleluja te zijn? En nogmaals, zo onvriendelijk is het nou ook weer niet.. :) Aanstellen is ook een dingetje ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:01

Kun je niet kijken of iemand anders haar kan kopen? Of een bod kan laten doen?
Misschien dat je dat dan wel kunt betalen na een x aantal maanden (of jaren).

Persoonlijk vind ik het wel gekkigheid om nu een actie op te zetten om je paard terug te kopen, zo werkt het toch niet?

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:18

HiFive5 schreef:
Ben ik nou echt de enige die het zielig vind om een ander zijn geld daarvoor aan te spreken?
Leg je er bij neer of ga een lening aan.
jij hebt echt het inlevingsvermogen van een oude schoen he. Wacht maar tot het je zelf een keer overkomt. In jouw geval zou dat goed zijn voor je karakter, word je een heel stuk aardiger van.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:32

Misschien handig om ook hier te vermelden dat de pony inmiddels terug is :)

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:35

Calanddra schreef:
Misschien handig om ook hier te vermelden dat de pony inmiddels terug is :)

Oh echt!! Wat fantastisch *\o/*

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 20:18

Afbeelding
Afbeelding

Ze is inderdaad sinds vandaag weer thuis :D

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:24

Wat fijn dat ze weer thuis is, gefeliciteerd!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:25

Wat fijn!Gefeliciteerd!

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:31

Veel geluk gewenst samen!

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:38

Dat is supersnel gegaan :wow: Fijn dat ze weer in de wei staat!

Uit nieuwsgierigheid, is de verkoper gezakt of heeft crowdfunding echt zo'n effect gehad?

xcares

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:47

Had je berichtje op Facebook al gelezen! Maar wat ben ik ongelooflijk blij voor je! Heerlijk je meisje weer thuis. <3 <3