Prijzen veulens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSBSx

Re: Prijzen veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:54

dat vind ik ook best duur! mijn haflinger van 12 heb ik vorig jaar gekocht voor 1000 euro... is wel weinig geld voor een pony maar om nou een veulen te kopen voor 1500 zonder stamboom etc.?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:58

Tja, mijn pa zei altijd, Paard is slachtwaarde en de rest is emotie.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:03

Ik begrijp jou wel, ik vind het ook aan de hoge prijs.

En dan moet ie nog een paar jaar gaan groeien en dan heb je er al veel geld ingestoken voordat je ermee kan gaan rijden en je weet dan nog niet of ie is wat je zocht.

Het is gokken en afwachten van hoe het gaat worden.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:15

Ik vind het veel te hoog.
Een beetje haflinger heb je voor 2000 ingereden en wel. Tinkers liggen ietsje hoger.

Mijn kruising haflinger x tinker van 4 jaar en net onder het zadel toen ik hem kocht was 1500 euro.
Ook mooi getekent en mooie bouw :+

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 19:34

EliseXJoelle schreef:
Ik vind het veel te hoog.
Een beetje haflinger heb je voor 2000 ingereden en wel. Tinkers liggen ietsje hoger.

Mijn kruising haflinger x tinker van 4 jaar en net onder het zadel toen ik hem kocht was 1500 euro.
Ook mooi getekent en mooie bouw :+

Ik zag hem op de fotos ja! Wat een knapzak!

mijn bod blijft ook gewoon op de 850 a 900.
Pijnlijk als iemand anders er 1500 ervoor neer zou leggen maar ik zal het niet zijn. En hopelijk heeft en krijgt ze dan daar een goed, fijn en gezond leven!

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 19:36

Ragdollcat schreef:
Ik begrijp jou wel, ik vind het ook aan de hoge prijs.

En dan moet ie nog een paar jaar gaan groeien en dan heb je er al veel geld ingestoken voordat je ermee kan gaan rijden en je weet dan nog niet of ie is wat je zocht.

Het is gokken en afwachten van hoe het gaat worden.

Dat nieg alleen, veulen is net 5 dagen oud, als ik haar nu koop voor 1500 moeten er nog entingen bij. Hoefsmid en wormkuren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:02

Als ik veulens koop dan komen we een prijs overeen maar word er pas betaald bij gezonde aflevering op zes maanden oud. En verwacht ik dat het veulen alle zorg krijgt die het nodig is in de zes maanden, dus entingen, paspoort, wormkuren, biks en een keer de smid.

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 20:04

bigone schreef:
Als ik veulens koop dan komen we een prijs overeen maar word er pas betaald bij gezonde aflevering op zes maanden oud. En verwacht ik dat het veulen alle zorg krijgt die het nodig is in de zes maanden, dus entingen, paspoort, wormkuren, biks en een keer de smid.

Als ik zoiets zou willen gaat ze al meer kosten dan 1500, 1500 is namelijk het "kale" bedrag.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:07

Tja, dan helemaal niet doen, dekking kost het meeste normaal gesproken. Ik heb het nu wel over dressuurveulens waarvan de dekkingen alleen al jouw aankoopbedrag vormen. Als ze beginnen met dit en dat komt er nog bij haak ik meteen af. Ik beding er zelfs bij dat het veulen met de moeder naar de opfok word gebracht en daar gescheiden word van moeders, nog nooit problemen met fokkers gehad.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:11

ze vragen dat en als ze hem niet kwijt raken zakken ze vanzelf in de prijs.. en anders zullen ze haar wel houden. dan zul je tot de herfst moeten wachten en hopen dat ze niet voor die tijd verkocht is of niet meer te koop is.

het is toch wat de koper er voor geeft..

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 20:13

bigone schreef:
Tja, dan helemaal niet doen, dekking kost het meeste normaal gesproken. Ik heb het nu wel over dressuurveulens waarvan de dekkingen alleen al jouw aankoopbedrag vormen. Als ze beginnen met dit en dat komt er nog bij haak ik meteen af. Ik beding er zelfs bij dat het veulen met de moeder naar de opfok word gebracht en daar gescheiden word van moeders, nog nooit problemen met fokkers gehad.

Ik ben er ook helemaal niet van plan om naar te kopen voor zn bedrag.
Ik rij daar ookal een tijdje, en heb al veel voor die mensen gedaan.

huis schoongemaakt omdat ze het zelf niet kunnen (ouderdom en reuma)
Palen in de wei gezet en stroomdraad eraan gemaakt.ī
ze hebben kippen, dus maak ook de kippenhok schoon.

vaak zat als ik daar kom om even een lekker ritje te maken, vragen ze eerst of ik wat klusjes wil doen, helaas komen er steeds meer bij waardoor het rijden bijv al niet meer gaat.

Het zijn erg aardige mensen en ik kom er graag, maar het bedrag vind ik echt absurd.. vooral als er vanalles nog bijkomt.
Laatst bijgewerkt door Pliennxx op 10-05-16 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 20:15

Christiene schreef:
ze vragen dat en als ze hem niet kwijt raken zakken ze vanzelf in de prijs.. en anders zullen ze haar wel houden. dan zul je tot de herfst moeten wachten en hopen dat ze niet voor die tijd verkocht is of niet meer te koop is.

het is toch wat de koper er voor geeft..

Ik sluit zeker niet uit dat er geen mensen zijn die het bedrag niet zullen betalen. En hopelijk als er iemandnkomt diendat bedrag wil betalen, dat ze een fijn en gezond goed leven krijgt.

ik wacht gewoon af, is ze eerder verkocht, dan is het spijtig, en als ze haar willen houden, zijn we even goede vrienden :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:19

Ik vind het ook erg veel geld voor een kruising.
Ik heb onlangs een haflinger merrie veulen met papieren gekocht en was bij lange na geen 1500 euro kwijt.

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 20:23

Renske_W schreef:
Ik vind het ook erg veel geld voor een kruising.
Ik heb onlangs een haflinger merrie veulen met papieren gekocht en was bij lange na geen 1500 euro kwijt.

ik heb ook zeker de markt bekeken, ik kan voor 1500 een volle tinkerveulen aanschaffen (merrie, bij de tinkerboederij in Uden)

ik ben blij dat het merendeel het ermee eens is dat het gewoon teveel is.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:42

Voor een veulen vind ik het wel veel geld. Of ze het niet waard is durf ik niet te zeggen. Dat zal voor iedereen anders liggen.

Ik heb mijn barockpinto merrie toen ze 2,5 jaar was voor een prikkie ( 800 ) gekocht. Nou moet ik erbij zeggen dat ik haar ouders niet ken en dat haar karakter heel pittig is qua rijden. Aan de hand kan ik me geen liever paard wensen.

Mijn volle new forester met mooi papier die ik vanaf veulen af aan ken en waarvan ik overgrootoma, oma, moeder, tantes ed. allemaal verzorgd er gereden heb, heb ik gekocht van de fokker voor 1500 euro. Ik weet dat de 2 ( 1 jaar ) oudere nichtjes waarmee de pony stond beide voor 500 verkocht zijn. Hij kon die aan de straatstenen niet kwijt terwijl het goede volle foresters waren met nette stamboom. Het is zeker mogelijk om een goede leuke pony met papier te krijgen voor een mooie prijs, maar je moet soms goed zoeken en geduld hebben. Deze pony is precies zoals haar moeder, oma ed. Super fijn en betrouwbaar. Dat is wel fijn om als voordeel erbij te hebben, kennis van de voorouders.

Daarentegen weet je bij dit veulen nu wel wat je koopt. Je kent haar en haar ouders en dat is deel heb je bij een gekocht paardje ( vaak ) niet.

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 21:07

_AAASCHAAA_ schreef:
Voor een veulen vind ik het wel veel geld. Of ze het niet waard is durf ik niet te zeggen. Dat zal voor iedereen anders liggen.

Ik heb mijn barockpinto merrie toen ze 2,5 jaar was voor een prikkie ( 800 ) gekocht. Nou moet ik erbij zeggen dat ik haar ouders niet ken en dat haar karakter heel pittig is qua rijden. Aan de hand kan ik me geen liever paard wensen.

Mijn volle new forester met mooi papier die ik vanaf veulen af aan ken en waarvan ik overgrootoma, oma, moeder, tantes ed. allemaal verzorgd er gereden heb, heb ik gekocht van de fokker voor 1500 euro. Ik weet dat de 2 ( 1 jaar ) oudere nichtjes waarmee de pony stond beide voor 500 verkocht zijn. Hij kon die aan de straatstenen niet kwijt terwijl het goede volle foresters waren met nette stamboom. Het is zeker mogelijk om een goede leuke pony met papier te krijgen voor een mooie prijs, maar je moet soms goed zoeken en geduld hebben. Deze pony is precies zoals haar moeder, oma ed. Super fijn en betrouwbaar. Dat is wel fijn om als voordeel erbij te hebben, kennis van de voorouders.

Daarentegen weet je bij dit veulen nu wel wat je koopt. Je kent haar en haar ouders en dat is deel heb je bij een gekocht paardje ( vaak ) niet.

Klopt, ik ken haar moeder, een heel leuk gaaf en eerlijk paard.

Maar dan nog vind ik 1500 erg veel, en dan zijn de entingen etc. Nog niet eens meegeteld.
het is net wat de gek ervoor geeft.
maar ik zou nooit 1500 neerleggen voor en veulen die geen stamboek heeft en nog maar net een paspoort.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:18

Als je veel voor hun doet dan kun je daar misschien zakelijker mee omgaan, thuiszorg kost tegenwoordig 12,50 per uur dus doe ze maar een voorstel.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:44

Als t veulen leuke kleur heeft, mooie maat, leuke aftekening en ook nog een merrie vind ik t niet zomaar teveel geld.
Op een stamboekpapier kan je niet rijden en als je er mee wil fokken en dat veulen dan geen papier heeft dat weet je nu al. Als je dat wel wil moet je een andere merrie kopen.

Misschien hebben ze ook dekgeld moeten betalen. Altijd fijn als je in ieder geval die kosten eruit hebt bij verkoop.

En moet t beestje verkocht worden? Als zij haar niet moeten verkopen, waarom zouden ze dan zakken in prijs?

Ik vind t niet perse te duur maar ik weet niet hoe Ze eruit ziet. En hoe ze beweegt.

Plus ze is een bijzonder paardje denk ik. Anders dan anderen. Juist omdat ze een kruising is

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:21

Kruisingen zijn zeer zelden heel veel waard... Juist omdat het een kruising is .. :)* Tinker x haflinger.. zeker niet bijzonder..

Mensen zoals in de OP zijn meer dan eens het type met boter op hun hoofd.. Denken vaak even veel te kunnen verdienen, want dit moet 'eruit' en dat moet 'eruit'. Dan nog wat winst etc. Zo werkt het -voor hun helaas- niet.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:46

Nou zeg, hoeveel kost een dekking... Uit de kosten geraken voor 1500 euro.. Dan moet je al een hoop complicaties gehad hebben bij de dracht en geboorte om zoveel kosten gehad te hebben. Een dekking is enkel duur als het een stamboekdier betreft of een sportpaard. Onze PRE-dekhengst staat voor 500 euro ter dek (voor een niet-PRE). Dat is nog geen 1500 euro? En dat is een stamboekdier van een relatief duur ras.

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 09:26

Dekking was rond de 200 euro.

De dracht en bevalling ging zonder complicaties.
dat houdt dus in dat de eigenaar er flink mee verdiend!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:27

Persoonlijk vind ik dat er veel te veel waarde word gehecht aan afstamming, de prijs is echt te veel!.
Jouw bod vind ik wel redelijk.
Maar vaak zijn kruisingen wel erg mooi mits er goed is gekeken naar de beide ouders die elkaar aanvullen.

het blabla kosten en dekgeld daar moet je boven staan hun wilden fokken, dus dat is hun investering en risico!
Bovendien heb jij voordeel je hebt voorkennis je weet wat je mogelijk koopt, maar of het na 3 jaar is wat je hoopte dat blijft altijd een gok!

Het veulen kan pas na 4 maanden 100 dagen of langer gespeend worden ik de herfst winter gaan zulke veulens niet al te snel in de verkoop omdat het dan de dure periode is en de verkoop trekt pas weer aan in het voorjaar en dan betrekkelijk voor veulens jaarlingen.

Ik zou geduld hebben is het verkocht tja dan zijn er genoeg andere paarden te koop: jonge , volwassen en beleerd! ;)

(zelf heb ik een merrie gekocht die drachtig was en niks geen kosten gehad behalve merrie brok en verder normaal onderhoud, toen ik het veulen wilde verkopen kwamen er echt idiote lage prijzen voorbij 150,300, 500 € en tja dan had ik bij jou bod meteen ja gezegd!Nu is het beestje bijna 2 en komen er spontaan opties binnen of 'ie nog te koop is en prijzen dat je denkt oef , voor het zelfde diertje :? ook een kruising konik x paint of iets anders bonts.
maar tja je kunt al bijna beginnen en hij is geruind, geënt en er is veel meegedaan en hij is leuk opgedroogd heeft mooie bouw en een cool karakter en dan zijn bijzondere bonte kleurtje bla bla bla :x .
Maar bovenal betekend hij veel voor ons gezin en zijn afstamming is dan spontaan niet belangrijk meer, hij gaat gewoon niet weg! ;) )
En dat terwijl ik wist waar ik aan begon en nooit meer dan een paard meer wilde.....en ik heb wat geroepen het veulen gaat weg desnoods naar de handelaar of markt.... :+
(geduld, de tijd zal het leren ts!)

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 15:42

Heb vandaag met de eigenaar nog even rond de tafel gezeten. Eigenaar zelf dacht dat hij ee mooi prijsje had gemaakt.

Ik heb aangegeven er niet meer dan 900 ervoor te willen betalen. Want als ik er 1500 voor zou geven kwam de entingen en alles er nog bij.

Eigenaar wou graag 990, gaat niet voor 900 weg, aangegeven dat ik die 90 euro er ookwel bij wil leggen

Kom met alle kosten en de 990 op een totaal uit ( grof berekend ) 1560.

Ik vind dit reëel.

Nu word alles zwart op wit gezet. Dus het balletje is aan het rollen :)

Esther_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:55

Ben nu wel heel nieuwsgierig hoe het veulen er uit ziet :D

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 16:22

Speciaal voor xxess haha!

Meet Pleun!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding