Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
EliseXJoelle schreef:Ik vind het veel te hoog.
Een beetje haflinger heb je voor 2000 ingereden en wel. Tinkers liggen ietsje hoger.
Mijn kruising haflinger x tinker van 4 jaar en net onder het zadel toen ik hem kocht was 1500 euro.
Ook mooi getekent en mooie bouw
Ragdollcat schreef:Ik begrijp jou wel, ik vind het ook aan de hoge prijs.
En dan moet ie nog een paar jaar gaan groeien en dan heb je er al veel geld ingestoken voordat je ermee kan gaan rijden en je weet dan nog niet of ie is wat je zocht.
Het is gokken en afwachten van hoe het gaat worden.
bigone schreef:Als ik veulens koop dan komen we een prijs overeen maar word er pas betaald bij gezonde aflevering op zes maanden oud. En verwacht ik dat het veulen alle zorg krijgt die het nodig is in de zes maanden, dus entingen, paspoort, wormkuren, biks en een keer de smid.
bigone schreef:Tja, dan helemaal niet doen, dekking kost het meeste normaal gesproken. Ik heb het nu wel over dressuurveulens waarvan de dekkingen alleen al jouw aankoopbedrag vormen. Als ze beginnen met dit en dat komt er nog bij haak ik meteen af. Ik beding er zelfs bij dat het veulen met de moeder naar de opfok word gebracht en daar gescheiden word van moeders, nog nooit problemen met fokkers gehad.
Christiene schreef:ze vragen dat en als ze hem niet kwijt raken zakken ze vanzelf in de prijs.. en anders zullen ze haar wel houden. dan zul je tot de herfst moeten wachten en hopen dat ze niet voor die tijd verkocht is of niet meer te koop is.
het is toch wat de koper er voor geeft..
Renske_W schreef:Ik vind het ook erg veel geld voor een kruising.
Ik heb onlangs een haflinger merrie veulen met papieren gekocht en was bij lange na geen 1500 euro kwijt.
_AAASCHAAA_ schreef:Voor een veulen vind ik het wel veel geld. Of ze het niet waard is durf ik niet te zeggen. Dat zal voor iedereen anders liggen.
Ik heb mijn barockpinto merrie toen ze 2,5 jaar was voor een prikkie ( 800 ) gekocht. Nou moet ik erbij zeggen dat ik haar ouders niet ken en dat haar karakter heel pittig is qua rijden. Aan de hand kan ik me geen liever paard wensen.
Mijn volle new forester met mooi papier die ik vanaf veulen af aan ken en waarvan ik overgrootoma, oma, moeder, tantes ed. allemaal verzorgd er gereden heb, heb ik gekocht van de fokker voor 1500 euro. Ik weet dat de 2 ( 1 jaar ) oudere nichtjes waarmee de pony stond beide voor 500 verkocht zijn. Hij kon die aan de straatstenen niet kwijt terwijl het goede volle foresters waren met nette stamboom. Het is zeker mogelijk om een goede leuke pony met papier te krijgen voor een mooie prijs, maar je moet soms goed zoeken en geduld hebben. Deze pony is precies zoals haar moeder, oma ed. Super fijn en betrouwbaar. Dat is wel fijn om als voordeel erbij te hebben, kennis van de voorouders.
Daarentegen weet je bij dit veulen nu wel wat je koopt. Je kent haar en haar ouders en dat is deel heb je bij een gekocht paardje ( vaak ) niet.
Tinker x haflinger.. zeker niet bijzonder..
ook een kruising konik x paint of iets anders bonts.
.
)