Update van onze Berbers en Arabieren uit Tunesie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:12

Ach Martine.... ik blijf gewoon bij mijn oude Favoriet.... <3 <3 dan mag toch?
Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik Kalife heel mooi uitgezwaard vind.

Hij is ook echt een prachtig kanon. whow. :j

Heb jij papieren bij de Berbers? 8-) t blijft toch nog eens een wens terug fokken op de Berber.

Letizia

Re: Update van onze Berbers en Arabieren uit Tunesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:45

Wat leuk om je knappe kerels weer eens voorbij te zien komen Martine! Je paarden zijn hun eigen visitekaartje :j

Hopelijk trekt het toerisme weer snel aan!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:29

Altijd genieten van jouw paarden! Prachtige kudde in een schitterende omgeving. (ben er dikwijls jaloers op als ze hier weer eens staan te verzuipen in de Hollandse, koude, natte weilanden ;) )

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:38

Ik snap wel dat je daar zit eg! Mooie mannen heb je! (en dan heb ik het niet alleen over de 4 benigen...hihi)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 14:57

Thanks allemaal!

Kimberley ja dat is wel jammer, wij hebben nog wel gasten (vrij veel Duitsers, die komen nog wel) maar veel hotels zijn wel gesloten, het is allemaal een stuk minder geworden de laatste jaren jammer genoeg :(

Ilonamandjes dank je wel :o

liviavdg dat zou leuk zijn :D

Jorieke ja je had gelijk :D was erg leuk om je in het echt te zien! Haha er lop[en hier ook wel minder mooie paarden rond, maar meestal is dat dan eerder omdat ze ouder zijn, jarenlang verkeerd gereden zijn of gewoon te mager zijn… Met tijd en liefde kan je vaak wel een heel eind komen :) Whahaha ja het lijkt wel net een verzameling zo he :P maar om een mooi, braaf en vooral gezond paard te vinden is hier toch nog wel een hele opgave ook hoor. Als je ze te dun koopt en oplapt veranderd soms het karakter heel erg en worden ze een stuk moeilijker, en velen hebben ook verborgen gebreken, dus zo makkelijk is het niet. Lastige paarden kunnen door samen gehouden te worden wel een stuk makkelijker worden natuurlijk. En we zijn ondertussen weer thuis, dus kan weer volop van ze genieten :D

Ramiro oho wat jammer, zou leuk geweest zijn als je voorbij gekomen was! :) hoe vond je Djerba?

Petra jaaaaa dat mag, hij blijft ook mijn lieveling stiekem hoor! En hij zou mooi in je vossenverzameling passen - oh wacht, nee nu een bruintje erbij :D Kalife is veranderd he? Het is wel echt een krachtpatser geworden :)
Helaas hebben de meeste van onze paarden geen papieren, alleen Pancho heeft van de Berbers papieren. Hij si wel een erg mooi rastypisch model…

Letizia dank je wel :) ja hopelijk wordt het weer wat beter, het is nu wel erg leeg rondom de hotels, veel veranderd sinds jullie hier waren! Nu hebben wij daar verder niet zo veel last van maar voor enorm veel mensen die in het toerisme werken echt een ramp :(

Jessix oei ja dat is wel jammer, hier is het juist erg droog, dat natte weer zou denk ik ook niets zijn voor de paardenvoetjes hier.. Gaan ze nog goed samen die van jou?

Zimbabwe dank je ;) haha zal het doorgeven - oh nee wacht beter niet, straks gaat hij nog naast z'n schoenen lopen :P

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:57

Hier is het ook heerlijk weer, ik doelde meer op onze natte winters. :) Gelukkig heb ik nooit een paard met hoefproblemen gehad. Maar bij mij kunnen ze dan ook altijd droog staan, binnen en buiten. (Paddocks met open stallen) Maar zo zonnig als bij jou is het hier natuurlijk niet!

Ja hoor mijn mannen zijn dikke vriendjes! Gelukkig!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:01

Ik blijf echt fan van jullie prachtige mannen, wauw :~ :~

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:07

Echt, wat een mooie paarde en omgeving!

Lijkt mij heerlijk en fantastisch er te wonen.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:30

TS, hoe vlieg je op dit moment het beste naar Djerba vanuit Nl? Ik ben in het verleden wel eens op vakantie geweest in Tunesie, maar vanwege de veiligheidstoestand gaan er volgens mij geen rechtstreekse vluchten? Ik volg je op Facebook en vind al je paarden fantastisch (weet alleen echt niet of ik er op zou durven, maar aaien en fotograferen zou al leuk zijn :D ).

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:37

Hier gaat mijn hart nou écht sneller van kloppen.
Wat een prachtige paarden <3

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 14:56

Jessix dat is super, zo in de drek is natuurlijk ook niks, zeker niet voor die zuidelijke paarden die meer gewend zijn aan droogte! Fijn dat ze nog steeds goed gaan samen, hier ook in al die jaren nooit iets echt ernstigs gebeurd door het samen spelen (behalve natuurlijk wat lakschade af en toe ;) )

Bonjoy dank je wel :)

Ragdollcat ja we zitten hier wel heerlijk, thanks! :)

Turtellieto er gaat momenteel inderdaad geen directe vlucht van Amsterdam naar Djerba, wel naar Tunis, of anders vanaf Brussel of Dusseldorf naar Djerba. NL en Belgie raden nu niet-essentiële reizen af, maar Duitsers, Fransen, Luxemburgers en Zwitsers komen wel nog gewoon.. Hahaha waarom zou je er niet op durven? Er zitten ook wel een paar brave tussen hoor :D verder, omdat het hengsten zijn, een beetje extra erop letten dat ze niet met hun hoofden/konten bij elkaar gaan, verder zijn ze gewoon normaal te rijden :)

Sincere thanks :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:12

Ik heb er maar een uit Portugal hoor en die is met 2,5 jaar al in NL komen wonen, dus om nou te zeggen dat ze het klimaat niet gewend zijn gaat met mijn paarden niet op. En daarbij, het grootste gedeelte van het jaar is natuurlijk gewoon prima.

Ik heb in de 16 jaar hengsten houden ook nog nooit grote schade gehad, maar ben toch blij dat het weer klikt na de aanschaf van een nieuwe hengst. Dat twee paarden echt vrienden worden is altijd maar afwachten natuurlijk.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:18

Kun je daar eigenlijk goed aan hooi komen of wat geef je ze aan ruwvoer? :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:20

Wow ! :wow: Wat een fantastisch mooie kudde hebben jullie daar ! De nieuwkomer is ook een lekker stuk zo te zien :~ :D
De paarden zien er ook heel erg goed uit, happy and healthy ! <3
Denk dat ik een heel klein tikkeltje jaloers ben nu... klein beetje maar... :+

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:38

Wauw... Wat een prachtige paarden heb je daar zeg <3
Stuk voor stuk, zo onwijs opvallend en zichzelf!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:48

Geweldige mooie foto's weer van je knappe mannen en die mooie rooie is ook een plaatje!

princie1999

Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:17

Zaafrane <3 <3

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:25

Prachtig!!!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:30

Wauw!! Nog steeds ontzettend mooi!! Zowel de omgeving als de paarden.. Ik wil wel op vakantie komen naar je, maar lover denk ik niet.. Hij vindt paarden nog steeds niet zo leuk..
Rij je sommige paarden ook met westernzadel of alleen met een Engels zadel??

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:46

Zitouna schreef:
Ramiro oho wat jammer, zou leuk geweest zijn als je voorbij gekomen was! :) hoe vond je Djerba?

Dat zou ik inderdaad ook wel heel leuk hebben gevonden :D
Ik moet zeggen dat Djerba mij verrassend goed bevallen is. Heel fijn overal naartoe kunnen gaan gewoon met de taxi, vriendelijke mensen en relaxte sfeer. Erg jammer dat door de onrust het toerisme zo teruggelopen is.

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 06:43

Prachtige paarden heb je, Martine! Mijn berbertje profiteert een beetje teveel van het gras hier in Nederland dus ik ga proberen zo snel mogelijk meer met haar te doen!