Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tieneke schreef:De jongste wegdoen. Als je geen tijd hebt voor de anderen, waarom zou je dan wel tijd hebben voor de jongste als je er eenmaal mee aan de gang kunt?
dat vind ik een mooiere leeftijd. De oudere merrie zal tegen die tijd niet meer bereden worden, de jongste merrie is er om uiteindelijk de oudere merrie te vervangen. Mijn ouders zullen in de toekomst ook gaan kijken naar een ander huis (minder grond dus geen plaats voor de paarden) de jongste merrie wil ik dan stallen, de haflinger is niet van mij dus waarom zou ik mijn paard daarvoor verkopen ? Voor de duidelijkheid, dit is mijn vaders paard, ik ga mijn paard niet verkopen omdat het paard van mijn vader ziek is..
wij hebben de paarden aan huis, lage kosten dus dat is het probleem nu niet. De haflinger moet gewoon weg (zit geen ultimatum op, dus ik zoek nu de beste oplossing voor mijn vader) CarolineCF schreef:Wij hebben een soortgelijke situatie, d.w.z. een haflinger (wel van mij) met cushing en ook nog ir die aankomst van lucht (in het verleden ook bevangen is geweest) en een KWPN-er die veel meer moeten eten. Daar is recent nog een Shetlander bij gekomen van een kennisje die er niet meer voor kon zorgen. De oplossing bij ons is: we voeren arm hooi uit slowfeeders met de allerkleinste maas. Hierdoor is er wel altijd iets te knabbelen, maar kan de Haflinger niet ontploffen qua gewicht. De KWPN halen we er tweemaal per dag uit om hem bij te voeren, anders krijgt die te weinig.
Zoals al meerdere mensen hebben aangegeven is regelmatige beweging (minimaal 30 minuten per dag - al is het wandelen), heel belangrijk om opnieuw bevangenheid te voorkomen. Als het je zelf niet lukt dan zou ik daarvoor een advertentie voor een bijrijdster op Bokt zetten. Lang verhaal kort: het lijkt heel lastig - maar valt echt wel mee als je eenmaal weet hoe je het aan kunt vliegen.
Ayasha schreef:contract is in de paardenwereld geen jota waard. Niet het type dat men meestal opstelt en als ie dood is gaat een contract hem toch echt niet meer redden.
In pension (pensioen?) doen is geopperd en wordt niet op in gegaan dus ik vermoed dat ze dat niet wil. Bovendien zijn daar ook genoeg verhalen rond.
Slachtprijs is niet hoog maar tis een leuk bedragje als je het dier gratis gekregen hebt.
Hoeveel paarden zijn er daar wel niet van "kapot" weer verkocht. Ook allemaal eigenaren die hun paard afstonden met de beste bedoelingen.
Eight schreef:Begin februari : Hij heeft drie weken veel gelegen en amper gelopen. Daarna is hij langzaam aan gaan lopen. Sinds een maand draaft en galoppeert hij weer. Nog niet zo soepel als voorheen. Ik heb er sinds februari niet meer op gereden. Lopen op het harde gaat prima. Hoefbeen hoogst waarschijnlijk gekanteld. Dinsdag komt de hoefsmid weer voor controle