Mijn prachtige Lusitano hengst op de foto

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 21:49

Ineke2 schreef:
Mooi dier... Maar ik vind het wel jammer dat je met zo'n bit rijd. Wat is er mis met een trensje?

Ik reed er voor het eerst mee voor de foto's. Ze hadden mij verteld dat je met dit hoofdstel met een stang moet rijden aangezien de neusriem aan de bakstukken zitten. Ik heb het hoofdstel tweedehands van iemand over kunnen nemen. Normaal rij ik met een dubbel gebroken bitje en een gecombineerde neusriem.

Jessix

Re: Mijn prachtige Lusitano hengst op de foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:51

Ik heb daar gewoon een kk ultra water trensje aan hangen. :)

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:53

Mooi paard zeg! Gefeliciteerd met je aanwinst!
Mijn Lusitano is ook van de AR lijn alleen n mini versie van maar 143 hoog :P
Mooi tuig! Maar voor net zadelmak hangt er idd wel n zwaar bit in naar mijn mening...
Veel plezier met je knapperd!!

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 21:54

Ja dat heb ik nu ook geprobeerd en ik vind het inderdaad wel meevallen dat het bit dan ook aan de neusriem vast zit. Je snoert zo'n neusriem ook veel minder aan dan een gecombineerde neusriem dus je hebt genoeg ruimte om te kunnen sturen e.d.

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 21:57

Ja dat heb ik nu ook geprobeerd en ik vind het inderdaad wel meevallen dat het bit dan ook aan de neusriem vast zit. Je snoert zo'n neusriem ook veel minder aan dan een gecombineerde neusriem dus je hebt genoeg ruimte om te kunnen sturen e.d.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:59

Sabrina_80 schreef:
Oh echt? Mij was verteld Veiga, dus daar had ik mij helemaal op ingelezen :-p Ik ben benieuwd wat dat allemaal inhoud :-)

Opa aan vaders kant is puur Veiga gefokt en opa van moeders kant heeft een Veiga vader (moeder is een andere bloedlijn). De moederlijnen zijn voornamelijk CN en AR.
Wat dat inhoudt is eigenlijk alleen uit welke lijnen je paard komt, niets meer en niets minder. :) Voor fokkers leuk om te weten.

Leuk dier hoor. Veel plezier en geluk met hem!

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 22:01

Jolene85 schreef:
Mooi paard zeg! Gefeliciteerd met je aanwinst!
Mijn Lusitano is ook van de AR lijn alleen n mini versie van maar 143 hoog :P
Mooi tuig! Maar voor net zadelmak hangt er idd wel n zwaar bit in naar mijn mening...
Veel plezier met je knapperd!!

Oh maar Homero is ook niet zo groot hoor. Hij is 157. Oké wel wat groter dan die van jou maar ik vind het nog niet erg groot. Maar voor mij is het prima omdat ik ook niet zo groot ben met mijn 1.63.

En dat bit, ja ik vond het erg leuk voor de foto en heb totaal niet gemerkt dat hij het niet fijn vond, anders had ik hem echt wel een normaal bitje in gedaan.

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 22:04

Dank je wel Jessix. Ik hoop hem over een paar jaar op de keuring uit te mogen brengen als hengst. Dus ik zal mij er nog wel wat beter in moeten verdiepen :-)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:06

Sabrina_80 schreef:
Dank je wel Jessix. Ik hoop hem over een paar jaar op de keuring uit te mogen brengen als hengst. Dus ik zal mij er nog wel wat beter in moeten verdiepen :-)

Hihi, ze gaan je er op de keuring niet naar vragen hoor! ;) Daar hoeft hij alleen maar knap te zijn en goed te bewegen.

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 22:13

Haha, nou dat kan hij wel hoor :-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 06:17

Jessix schreef:
Ik heb daar gewoon een kk ultra water trensje aan hangen. :)

ik ook :D

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:35

Ja snap ik dat het voor de foto mooi is :) ik ben ook niet zo groot (1,65) dus Boumi is voor mij n mooi maatje idd.
Hij vindt springen erg leuk en je merkt dat hij wel echt van het denken en werken houdt; en heerlijk koel! Hij schrikt echt nergens van, heerlijk!!

Ga je ook naar de open dag vd Lusitano vereniging op 22 mei? (Uit mn hoofd was het die data).

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 13:38

Jolene85 schreef:
Ga je ook naar de open dag vd Lusitano vereniging op 22 mei? (Uit mn hoofd was het die data).

22 mei is paarden van de zon in Ermelo en 11 juni is de Lusitano ledendag. Ik ga naar allebei de dagen, maar zonder paard. Ga jij er wel heen met paard?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:58

Gaaf paard!

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:54

Zit te twijfelen voor 11 juni (boumi houdt van springen!)...ligt n beetje aan kosten vervoer. 22 mei wilde ik wel gaan maar zonder poown dan.

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 05:18

Ik heb mij toch bedacht. :D Ik heb mij opgegeven voor 11 juni. Ik heb gelukkig eigen vervoer en het is iets meer dan een uurtje rijden dus dat valt mij best mee. Ik kijk er heel erg naar uit om al die andere prachtige Lusitano's te kunnen zien met hun eigenaren.