Wat te doen? oude VZ shet overkopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lumi

Re: Wat te doen? oude VZ shet overkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 13:08

Ik zou het gewoon doen!
Als je er genoeg geld, tijd en ruimte voor heb zou het zonde zijn om het niet te doen en er vervolgens spijt van te krijgen.
En idd, wacht niet te lang :)

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 20:50

Jammer genoeg geen positief nieuws. Overkopen gaat hem niet worden. Pony is terug naar de vorige handelaar omdat zij het aan der longen heeft. Dit kreeg ik door van de nieuwe handelaar waar ik ben wezen kijken. Per toeval de volgende fb post tegen gekomen welke over de pony gaat:

Sommige mensen zijn echt lachwekkend.
Buurman koopt pony. Belt mij heb je kinderen om pony te poetsen hij is al lang niet gepoetst. Kinderen halen pony. Gaan poetsen. Later kom ik kijken. Wow die hoeven! Zo scheef had ik ze nog niet meegemaakt. Dus laten bekappen. Best wel heel werk want met een randje knippen waren we er niet. Pas na de tweede rand knippen en het nodige vijlwerk werd het wat. Teven was ze erg aan het hijgen. Echter had ik al ervaring met hijgende dikke zwarte shets dus da gebeld. Pony was dampig en zo mega dat inademen het geluid gaf van het doorslikken van voedsel. Borrelen en gorgelen. Zo ook de longen. Advies ventipulmin en ab. Of pufjes. Ik heb eerst mijn restje ventipulmin opgemaakt en zou vanavond met de pufjes zijn begonnen. Echter buurman had klap geld voor pony betaald dus besloot dat die terug moest. De handelaar had dit moeten weten en wist dit ook. Sterker nog heeft pony goedkoop kunnen kopen omdat die het had en is erbij gemeld door vorige eigenaar. Dus nu kwam die man de pony weer halen. Ik zeg hem, pony mag van mij blijven maar ik betaal er niets voor. Dan kijk ik of ik haar beetje op kan knappen en dan ga ik goed plekje voor haar zoeken. Maar nee was mooi geweest die pony ging mee en naar de slacht. Echter ik wilde dan ook wel geld zien en met die medicijnen zit er 28 dagen wacht tijd op.
Conclusie, eerst belazer je een goede klant, dan als je een aanbod krijgt om er in een keer vanaf te zijn wil je dat niet. Dus moet je betalen voor de gemaakte kosten. En ook nog maand voor pony zoeken en een shet bij de slacht zal ook niet de wereld opbrengen

Ben bang dat ik het hier dus bij moet laten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 21:08

geen mogelijkheid om contact op te nemen met die eerdere handelaar? In dit geval zal die blij zijn dat die ervan af wil. (anderszijds zit jij dan wel met een dampige pony opgescheept)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 21:14

Ik zou haar toch kopen en kijken wat ze doet met wat minder gewicht en de juiste medicatie eventueel.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 21:15

wij (staleigenaresse en ik) zijn nu aan het kijken of dat een mogelijke oplossing is. Deze handelaar wil geen rel en meer dan de naam van de man niet kwijt. Mijn staleigenaresse zit in reddings modus en zit nu wild te googlen :') zelf ook nog wat contacten dus ook die even gevraagd of ze meer weten

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 21:16

Dan maar een dampige pony...gewoon doen. Dit ssort dingen zijn goed voor je ziel!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 21:21

Wat een raar verhaal (dat ik ook niet helemaal volg eerlijk gezegd). Wanneer was ze bij die mensen? Want jij hebt afgelopen week de pony nog gezien toch? Is je toen niets opgevallen? Als ik naar je foto's kijk zie ik niet direct enorm verwaarloosde voeten. En als ze zo ontzettend benauwd was had je dat toch opgemerkt?

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 21:29

De verwaarloosde voetjes zijn me eerlijk gezegd ook niet opgevallen (stond in gras en heb er niet specifiek op gelet) ademhaling was iets anders maar ze leek wat verkouden te zijn. verder niet op gelet omdat in principe het doel toen alleen even op bezoek gaan was. Ze zag er voor de rest wel gewoon goed uit op wat dik zijn na.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 21:32

Wie weet valt het allemaal nog mee.
En anders krijgt ze in elk geval nog de beste zorg en liefde ipv van handelaar naar handelaar en tot slot de slager -O-

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 21:36

we gaan het zien. Mijn staleigenaresse zit nu in reddings modus ik moet het allemaal nog een beetje bevatten eerlijk gezegd := Weet ook nog niet wat ik er van moet vinden eerlijk gezegd... Heb ondertussen ook contact met de staleigenaresse waar ze de afgelopen paar dagen gestaan heeft welke ook al ervaring heeft met ponys met damp en de prijsindicatie weet wat het ongeveer gaat kosten. Mijn staleigenaresse wil morgen in ieder geval bellen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 21:37

Ik hoop dat je haar vindt en kunt overnemen. Hopelijk valt het allemaal wel mee. Succes met je zoektocht!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 09:44

Ventipulmin is niet duur en mag ook nooit langdurig gebruikt worden,dus voor de te verwachten medische kosten hoef je het niet te laten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 09:48

Ik heb ook een chronisch kuchend paard, maar met juist stalmanagement heeft hij al een jaar geen medicatie meer gekregen! Dus hopelijk valt het mee zoals bij mijn pony en kunnen jullie de pony nog kopen van hem.
(Ventipulmin gebruik ik niet, gelijk prednisolon als het weer even mis is)

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 09:57

Ah wat een stomme update, dat had ik echt niet verwacht!
Ik zou er ook snel achteraan gaan en als nog overnemen.. Je kan altijd nog laten inslapen mocht het echt niet gaan, ik zou het echt niet aankunnen om niet te weten waar ze is, of te moeten weten dat ze naar de slager is gegaan..
Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 10:18

Als het je oude vriendin is dan red je haar nu ze dat nodig heeft. Ze zal toch ook niet veel kosten in aanschaf nu?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 10:35

Ik zou het toch niet doen. Een dampige pony kan veel geld gaan kosten. Ik kon ook de Shetlander overnemen die ik jaren had verzorgd. Ik hield ook heel veel van haar, maar toch niet gedaan. ze werd regelmatig hoefbevangen helaas, en zat ook onder de luis en had zomerexeem. Allemaal gewoon op te lossen dus eigenlijk. En ookal hadden we het geld en kon er gewoon bij mijn pony aan huis lopen. Je zei dat je er eigenlijk wel vrede mee had dat je haar niet meer zou zien. En als ze geslacht wordt weet je zeker dat ze het niet slecht gaat krijgen, en zijzelf denkt echt niet help me ik ga geslacht worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 15:18

Als de pony je aan je hart gaat, zou ik toch voor de pony maar ook voor jezelf (!) het beestje zien over te nemen zodat je op zijn minst nog een leuke laatste tijd aan het diertje kan geven en dat je dan eventueel zèlf kan beslissen om de stekker er uit te trekken...

Als ze naar de slacht moet dan is dat zo, dan kan je daar vrede mee hebben.
Maar verlies je haar nu uit het oog dan kan je haar nog wel eens op een zeer vervelende manier terug zien omdat ze toch van hand tot hand verkocht wordt of straks gaat ze op zo'n naar transport met Shetten die de worst in gaan -O-

Al is het maar voor je eigen gemoedsrust & nachtrust de rest van je leven, dat is goud waard hoor :j

Beter zelf naar de slacht brengen / in laten slapen zodat je weet dat ze niet hoeft te lijden, dan dat je met het knagende gevoel rond blijft lopen dat aan je gaat vreten, dat je die pony niet geholpen hebt en ze god weet waar rond strompelt....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:20

Precies wat ik ook wilde zeggen pmarena. Zou er niet aan moeten denken dat dit arme diertje van hot naar her gaat zonder de juiste verzorging

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:17

Ik stuur je even een pb ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 08:36

Wat een vervelende wending heeft het verhaal gekregen arm beestje. Ik denk dat je er zelf eeuwig spijt van blijft houden als je hem nu 'aan zn lot overlaat'. Dan kun je hem nog beter zelf laten schieten of inslapen, dan kun je het afsluiten. Maar aan de andere kant, het is niet jouw verantwoordelijkheid dus als je je handen er van af trekt zou ik je dat ook niet kwalijk nemen.

Rietjee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:04

Onze shet heeft astma en snel last van hoefbevangenheid! Maar wij kunnen er prima voor zorgen! Als je gewoon goed op de hoeven let, en niet langer dan een uur met hem bezig bent (dan bedoel ik trainen!), is alles gewoon goed!

Geld geven wij ook niet eens zoveel uit!

Dus, ik zou er nietover gaan twijfelen! En ik hoop dat jullie hem vinden!