Hoe geef jij je paard een standje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:15

Ze krijgen hier letterlijk een schop onder hun reet als ik vind dat ik genoeg heb gewaarschuwd. Meestal die keer, en meestal als ik zeg "Voor de laatste keer!!!!!!" Is de hint duidelijk.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:24

Als ik met een kruiwagen hooi de paddock in kom kan mijn merrie enorm opdringerig lopen doen en trekt nog net niet de kruiwagen om :+ dan krijgt ze wel een voet tussen d'r ribben want dat vind ik niet ok, vet irritant wacht gewoon Ff een minuutje :roll:

Op mijn werk zijn er ook een paar die wel eens bijten en die krijgen ook zonder pardon een klap tegen hun hoofd, ook paarden die keer op keer met hun neus naar de grond gaan om gras te eten richting de wei en niet regeren op trekken aan t touw krijgen een slinger, is echt niet tof als je daar met 2 paarden loopt en ze gaan allebei steeds omlaag, loop gewoon door joh op de wei staat toch ook gras :))

Als ik me irriteer met rijden omdat m'n paard keer op keer de hoek "eng" vind ga ik als een halve mongool d'r uitschelden op zo'n toon alsof ik d'r beloon omdat boos worden toch geen zin heeft en ik toch m'n frustratisch kwijt moet :')

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:51

Amiigo schreef:
Als ik me irriteer met rijden omdat m'n paard keer op keer de hoek "eng" vind ga ik als een halve mongool d'r uitschelden op zo'n toon alsof ik d'r beloon omdat boos worden toch geen zin heeft en ik toch m'n frustratisch kwijt moet :')

Dit is heel herkenbaar :')
"Wat ben jij een oliebollll" op een toon alsof hij het liefste paard van stal is hahahah

MilesNF

Re: Hoe geef jij je paard een standje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:56

Met strenge stem: Schaffelaars Miles (=stamboeknaam), wat denk je dat je aan het doen bent?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:57

Hier is het heel afhankelijk van welk paard het is. De ene kan ik een volle schop verkopen en die kijkt mij dan schaapachtig aan, de andere flipt al compleet als ik in mijn vingers knip :+

Ik probeer altijd gewoon met een waarschuwende 'heej' en als dat niet werkt is het meestal een ruk aan het halstertouw of een tik op de schouder.
Willen ze nog niet doen wat ik wil, of blijven ze stout, dan blijf ik niet waarschuwen en krijgen ze gewoon een dreun tegen de neus of een schop in het holletje. Halve maatregelen heb ik een hekel aan, gewoon kort en krachtig en dan is het klaar.

Onder het zadel hetzelfde, actie is reactie, dus dat verwacht ik ook van de dieren mits ze de opdracht snappen natuurlijk. Ook hier geldt dat het paard afhankelijk is, de ene rijd ik met sporen of een zweep, de ander kan ik verder geen extra hulpmiddelen bij gebruiken en is het ook niet nodig.
En eigenlijk heb ik alles daar ook een beetje nog tussenzitten, altijd leuk 6 compleet verschillende dieren van flegmatiek en lomp tot hypergevoelig en sensibel :=