Hoe haal ik mijn ouders over om een eigen pony?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:28

onbarefeet schreef:
leestmee schreef:
Wat dacht je van werken en sparen.
Jij bent 13 dus je moet nog 2 jaar wachten voor je echt werk mag doen.
Maar oppassen en klusjes zoals grasmaaien, auto's wassen. Misschien zelfs wat huishoudelijke klusjes voor je ouders of grootouders waar je wat geld voor kunt krijgen.
Vanaf je 15e mag je folders lopen en zaterdag hulp in winkels mag vanaf je 16e dacht ik.

Folders mag (of kan..) vanaf je 12e/13e, vanaf je 14e kun je hier ook in een soort verpakkingsbedrijf werken, vanaf je 15e als afwashulp of in winkels helpen. Daarnaast: http://www.hondenoppas.nl of dergelijke sites, kun je honden uitlaten als bijbaantje, is nog leuk ook! Dus begin maar gauw ~~}>

even heel reeel, ik denk dat je met zulke klusjes niet alle kosten van een paard/pony kan dekken..
Aanschaf is niet zo moeilijk, het onderhoud wel.. dat zijn terug komende kosten. ;)

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:29

Annekeee schreef:
Als je ouders er niet achter staan, raad ik ze aan ook om het niet te doen. Niet omdat ik het je niet gun maar omdat het naast dat het veel geld kost, nog een hele grote verantwoordelijkheid is.
Ik zal zeggen, zoek een leuke bijrij pony/paard of lease er een. Wacht tot je later groot ben, dan kan jij jouw droompaard kopen.

sardientje schreef:
hoe je je ouders overhaalt voor een eigen pony?
niet. je vind dat je oud genoeg bent om een eigen pony te hebben, dan ben je vast ook wel oud genoeg om te beseffen dat het heel veel geld kost en het niet kan.

Waar haal jij nu weer uit dat het niet kan?

heb het al weggehaald

onbarefeet

Re: Hoe haal ik mijn ouders over om een eigen pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:32

@Annekee natuurlijk niet, maar degene die doet vroeg was (dacht ik) 13, dus ze kan in elk geval een heel klein begin maken voor de aanschaf. Als ze later 'groot' is komt de rest ;)

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:34

Annekeee schreef:
even heel reeel, ik denk dat je met zulke klusjes niet alle kosten van een paard/pony kan dekken..
Aanschaf is niet zo moeilijk, het onderhoud wel.. dat zijn terug komende kosten. ;)

Nee, maar ze kan wel beginnen met sparen. En misschien als ze dan 16/17/18 is ze het onderhoud wel kan betalen en de aanschaf heeft ze dan gespaard
Laatst bijgewerkt door future_vet op 04-05-16 08:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:34

onbarefeet schreef:
@Annekee natuurlijk niet, maar degene die doet vroeg was (dacht ik) 13, dus ze kan in elk geval een heel klein begin maken voor de aanschaf. Als ze later 'groot' is komt de rest ;)

Gelukkig, dan begrijpen we elkaar! ;)

Superroos123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:08

Vraag an ze of ze vaak mee willen en dan bijvoorbeeld. Helpen met lopen poetsen enz. Zo is het bij mij gelukt :j

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:15

Fabbie123 schreef:
Vraag an ze of ze vaak mee willen en dan bijvoorbeeld. Helpen met lopen poetsen enz. Zo is het bij mij gelukt :j

Dat hebben die van mij ook altijd gedaan :D

Maar ik heb geen paard in mijn tuin, helaas. :+
Hier is het geld er ook wel voor, maar naarmate ik zelf ouder werd, besef ik prima dat ik er nu niet genoeg tijd voor heb. En ik wil de verantwoordelijkheid nog niet dragen. Dit zijn dingen om over na te denken TS, een eigen paard is zoveel meer dan manege of verzorgpony's.
Waar laat je inderdaad je pony over een jaar? Heb je straks met school nog genoeg tijd voor je lieve pony die graag aandacht wil?

Floralfaith

Re: Hoe haal ik mijn ouders over om een eigen pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 18:02

Zelfs als het zou mogen van je ouders zou ik er goed over nadenken. Toen ik nog wat jonger was wilde ik zo graag een eigen paard. Ik ben mijn ouders dankbaar dat ze nee hebben gezegd (ook gewoon omdat we het geld er niet voor hadden). Een eigen paard is een hele verantwoordelijkheid waar je veel tijd en aandacht aan moet besteden.