Kan dat? Bestaat dat uberhaupt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Re: Kan dat? Bestaat dat uberhaupt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:04

Ik heb via internet de dichts bijzijnde leerlooier gezocht die huiden met haar laten. En die gebeld. Eerst wilde ze niet, maar tegen normale betaling was het ineens geen probleem. Moest de huid wel binnen 48 uur na slachten brengen bij ze. Ben hem al met al bijna een half jaar kwijt geweest. Maar het resultaat is erg mooi. Alleen heel jammer van zijn mooie lange manen. ;( Hij zat in de rui dus de lange lokken zijn tijden het looien helaas gesneuveld. (net als zijn winter jas)

Huiden bij slagers vallen onder "afval" dus kan je vragen om de huid mee te krijgen.

Misschien klinkt het gek, maar zodra er geen leven meer in zit is het voor mij een product. Slagers waren ook heel erg bang toen ik mijn paard zag hangen dat ik in janken uit zo barsten. Maar ben er bij gebleven tot hij de koelcel in ging. Heb zelfs nog gevraagd of ze wilden kijken of er niet stiekem een baarmoeder in zat omdat hij als hengst geen interesse had voor hengstige merries _O- Ze konden dat dus niet vinden, het was een homo.

Achteraf had ik eigenlijk toch wel de staart er aan willen hebben gelaten.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:02

waxmeltsenzo schreef:
Ik zou dat niet kunnen, ik kon dat ook niet bij de kat. Ik heb er bewust voor gekozen om hem bij de dierenarts te laten na het inslapen zodat hij gecremeerd zou worden. Iedereen verwerkt dingen anders. Zo ken ik mensen die hun hond in de tuin begraven of een urn hebben met het as van hun overleden dier.

Maar een skelet neerzetten vind ik toch wel heel iets engs.

Jaaaren geleden was er op tv een Engelse jongen die z'n konijn moest laten inslapen. Konijntje werd gecremeerd en de as ging mee naar huis. Daar ging de as in een mooi kistje en op het kistje ging een plaatje met de naam van het konijn: Coffee.

Ik wil gewoon NIET weten of iemand 'm ooit nietsvermoedend heeft proberen te zetten :x

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:20

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:30

Suuuuper luguber :')

Maar Google het paard van Napoleon eens :) Zo zijn er nog een paar paarden die opgezet zijn. Echt mooi blijft het niet... Dus ik zou het bij een skelet houden :P

Maar als je dit soort dingen interessant vindt... En bij mensen ook... Google dan eens de catacomben van Palermo/Cappuccini ;)