Op hol geslagen paard......

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabier

Re: Op hol geslagen paard......

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 18:29

buitenrit dan

Rietjee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 18:36

Normaal gesproken als we rijden langs de weg waar we normaal gesproken rijden, dan is er niks aan de hand.... Zelfs niet als er kinderen gillen en rennen

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 18:58

Rietjee_xx schreef:
Normaal gesproken als we rijden langs de weg waar we normaal gesproken rijden, dan is er niks aan de hand.... Zelfs niet als er kinderen gillen en rennen

dat was eerst, nu is er iets gebeurt |( dus je kan het beste weer een paar stapjes terug {:}

Rietjee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 19:02

Gister waren er anders ook weer gillende en rennende kinderen... Dat ging ook super goed!

Draver_Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:02

anemoonlena schreef:
wel fijn dat het goed is afgelopen want je vrzorgpoaard was bijna overleden. er hadden auto's door kunnen rijden, niet echt goede verantwoordelijkheid dus deze keer, vraag of de eigenaar nog een paar keer mee gaat :)

Ik vind het knap dat de sommige reageerders allemaal paarden hebben die bomproof zijn en ook nooit van hun paard vallen als deze onverhoopt een keer begint te racen, steigeren of bokken ongeacht de reden.
De boodschap is eigenlijk, als je een keer valt of je paard slaat op hol heb je geen verantwoordelijkheidsgevoel en je hebt les nodig om te leren rijden! Volgens mij behoort dan 99% van de ruiters/ amazones tot deze categorie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:56

anemoonlena schreef:
neem les, of rijd niet meer in het bos, je bent er nu nog niet helemaal klaar voor, of ten minste, je pony is er nog niet helemaal klaar voor... ga eerst aan de hand het bos in en langzaam weer rijden, hij heeft nu waarschijnlijk een kleine trauma

Nou nou klein trauma? Elk paard schrikt wel eens, betekend niet psychisch letsel hoor :') en ook geen fysieke schade bij paard. T is niet nodig iets groter te maken dan het is :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:20

Draver_Dirk schreef:
anemoonlena schreef:
wel fijn dat het goed is afgelopen want je vrzorgpoaard was bijna overleden. er hadden auto's door kunnen rijden, niet echt goede verantwoordelijkheid dus deze keer, vraag of de eigenaar nog een paar keer mee gaat :)

Ik vind het knap dat de sommige reageerders allemaal paarden hebben die bomproof zijn en ook nooit van hun paard vallen als deze onverhoopt een keer begint te racen, steigeren of bokken ongeacht de reden.
De boodschap is eigenlijk, als je een keer valt of je paard slaat op hol heb je geen verantwoordelijkheidsgevoel en je hebt les nodig om te leren rijden! Volgens mij behoort dan 99% van de ruiters/ amazones tot deze categorie.

Nou dit dus.. kan iedereen overkomen hoor dat je paard een keer schrikt. Hoeft niet eens persé te komen omdat hij 'tegenliggers' eng vind, maar gewoon op het moment zelf het spannend was. Heb het idee dat ze zit te vitten op TS (zie de eerste posts)

TS: Heftig! Volgende keer inderdaad gewoon loslaten, jij houd een paard (500-600kg) toch niet tegen. En negen van de tien keer rennen ze naar hun vertrouwde omgeving = huis, of gezien je met een ander paard was, blijven ze vaak bij hun kudde. Wel fijn dat de automobilisten zo'n rekening met je hielden!

Rietjee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 22:04

Jah! Alleen wat ik nog steeds erg van me vindt is dat ik de auto mobelisten niet bedankte...

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:08

Je was vast zelf ook heel erg geschrokken, dat snappen ze vast wel!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:21

o, o mensen! tuurlijk was ik geschrokken, tuurlijk schrikt een paard wel eens, wou alleen even helpen, misschien was dat paard echt wel bang, was het de eerste keer dat je paard een ander paardje tegen kan, dan zou hij toch een kleine trauma kunnen hebben, ga us een keer aan de hand het bos in en laat hem wennen aan paardjes tegen komen, waarom vatten sommige mensen mijn reactie fout op? het was aardig bedoelt.

Rietjee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 22:32

IsabelHx schreef:
Je was vast zelf ook heel erg geschrokken, dat snappen ze vast wel!

Ja klopt, maar het ging het ook snel. Zodar we dyan hadden gepakt, gingen alle auto's weer rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:36

Gelukkig dat goed is afgelopen. Maar vindt zelf niet bepaald verstandig. Voortaan begeleiding er bij?

Rietjee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 22:39

Tobbes schreef:
Gelukkig dat goed is afgelopen. Maar vindt zelf niet bepaald verstandig. Voortaan begeleiding er bij?

Het punt is dat we eigenlijks alleen leuk op buitenirt kunnen nu in deze regen periode. In het weiland rijden is het niet super geschikt met dit natte weer, dus moeten we wel op buitenrit....
Normaal gesproken gaan we ook niet langs die weg,maar we wouden gewoon eens wat nieuws proberen.

Merel1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:06

anemoonlena schreef:
o, o mensen! tuurlijk was ik geschrokken, tuurlijk schrikt een paard wel eens, wou alleen even helpen, misschien was dat paard echt wel bang, was het de eerste keer dat je paard een ander paardje tegen kan, dan zou hij toch een kleine trauma kunnen hebben, ga us een keer aan de hand het bos in en laat hem wennen aan paardjes tegen komen, waarom vatten sommige mensen mijn reactie fout op? het was aardig bedoelt.

Je kan het inderdaad wel aardig bedoelen, maar inderdaad wat meerdere zeggen, iedereen valt wel is.. Een paard heeft niet meteen een psychische aandoening. En meerdere mensen proberen haar te waarschuwen en te helpen, maar vanaf jou komt het er een beetje kattig uit.

Merel1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:08

Je heb het super opgelost! Een paard schiet er wel eens van door. Vind het inderdaad heel knap als je paard nooit eens er vandoor schiet, dan heb je echt wel een topper. Dit kan gebeuren, je heb het super gedaan! Fijn dat het goed is afgelopen & super van de automobilisten en de buschauffeur!

Rietjee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 19:00

Merel1997 schreef:
Je heb het super opgelost! Een paard schiet er wel eens van door. Vind het inderdaad heel knap als je paard nooit eens er vandoor schiet, dan heb je echt wel een topper. Dit kan gebeuren, je heb het super gedaan! Fijn dat het goed is afgelopen & super van de automobilisten en de buschauffeur!

Bedankt :D :o

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 18:55

Merel1997 schreef:
anemoonlena schreef:

Je kan het inderdaad wel aardig bedoelen, maar inderdaad wat meerdere zeggen, iedereen valt wel is.. Een paard heeft niet meteen een psychische aandoening. En meerdere mensen proberen haar te waarschuwen en te helpen, maar vanaf jou komt het er een beetje kattig uit.

waar staat dat het paard een psychische aandoening heeft?
waar heb je het over :')

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 18:59

je zegt dat het paard een "kleine" trauma kan hebben.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 19:12

Jeika schreef:

ja.
dat het paard geschrokken kan zijn en daardoor de volgende keer in het bos bang zijn dat het weer gebeurd.

dat noem ik dus een kleine trauma, als jij het anders noemt, prima,
ik noem het een kleine trauma, het was een aardige reactie, en ik probeerde hulp te geven, mag blijkbaar niet.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 19:13

anemoonlena schreef:
Jeika schreef:

ja.
dat het paard geschrokken kan zijn en daardoor de volgende keer in het bos bang zijn dat het weer gebeurd.

ik noem het een kleine trauma, het was een aardige reactie, en ik probeerde hulp te geven, mag blijkbaar niet.

een klein trauma is nét ietsje erger. maar als er een keer iets niet goed gaat, hoef je echt niet helemaal weer opnieuw te beginnen.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 19:23

Jeika schreef:

ja.

ik noem het een kleine trauma, het was een aardige reactie, en ik probeerde hulp te geven, mag blijkbaar niet.[/quote]
een klein trauma is nét ietsje erger. maar als er een keer iets niet goed gaat, hoef je echt niet helemaal weer opnieuw te beginnen.[/quote]

dat zei ik neit, ik zei dat ze de volgende keer een lesje kon nemen, zodat dyan kon weten van oh, dit gebeurt niet elke keer.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 19:24

weet je wel wat een trauma is,nou dat is dat je een herrinering hebt die eng was waardoor je het neit nog een keer wilt doen

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 19:26

Een trauma is een lichamelijke of psychische verwonding na bijvoorbeeld een ongeluk. Een voorbeeld hiervan is een botbreuk of wond, maar het kan ook een schokkende gebeurtenis zijn, waardoor blijvende psychische problemen kunnen ontstaan

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 19:40

Echt op hol slaan, versta ik iets anders onder, dan wat hier beschreven word.

Ts kan beter zeggen dat t paard sneller ging dan ze dacht, of even wat bokjes deed...

Maar echt op hol slaan, dan is een paard blind en doof voor alles, de blik op oneindig en zo hard als ze kunnen, en rennen ze dwars door hekken ,over autos , over sloten ed heen.en dat wil je echt niet meemaken, een dier wat echt op hol slaat. Das echt eng!

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 19:45

anemoonlena schreef:
Rietjee_xx schreef:

dat was eerst, nu is er iets gebeurt |( dus je kan het beste weer een paar stapjes terug {:}

Ik zie niet in waarom ze niet weer naar buiten kan? Je hoeft echt niet gelijk van het begin af aan weer dat paard te laten wennen alsof het nooit beleerd is geweest. Het paard zal wel wat schrik hebben op die plek (of niet), maar als jij als ruiter er zelf zelfverzekerd op zit alsof er nóóit iets is gebeurd dan denkt het paard ook wel dat het allemaal mee valt, als jij als ruiter er met trillende handjes op gaat zitten van 'o o hij schrok die ene keer, nu moet ik voorzichtig zijn' dan gaat het paard ook op zn tenen lopen alsof er een tijger uit de bosjes komt springen :=

Mijn pony is ook niet de meest bomproof pony in het bos, dus ja, paaltjes kunnen soms erg eng zijn :j maar ik ga dan niet bij elk paaltje stilstaan om haar erop attent te maken dat er een paaltje staat. Nee, ik rijd gewoon door, want paaltjes zijn niet eng :D

In ieder geval echt heel erg fijn dat die auto's stopten en hielpen met vangen!