Ravelli welsh cob Z1 debuut!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lieskehh

Re: Ravelli welsh cob Z1 debuut!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 08:08

Super bedankt voor de reacties weer :D!

xyzutu2: Klopt, je hebt helemaal gelijk. En we zijn al enorm veel met mijn houding bezig thuis gaat het ook gewoon al veel beter, maar met spanning erbij( wat ik dit weekend heel erg had) en een 20*60 bak strekken is het voor mij echt even wennen. Maar ik neem uiteraard je tips mee :j bedankt!

castamickey, zie reactie hierboven :D!

Dnbles: oh wat grappig. ik heb jou denk niet zien rijden? welke klasse?

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:17

In de klasse Z2 ;-)

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 08:25

Nee toen zat ik binnen, zag wel fries lopen dus denk wel dat ik stukjes heb gezien! goed gegaan? :D?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:25

Leuke pony heb je :)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:42

@ lieskeh: dat is ook niet niks ineens 60m met je pownie :D
Ik ben blij dat anderen mij aanvullen want jij gaat voornamelijk in op je houding tijdens het strekken, maar wat wij zien is in de hele proef, op elke foto.
Dat heeft niets te maken met het strekken. Mijn 1e reactie zei al dat ik volledig begrijp dat je in het uitstrekken niet uit het boekje zit, tuurlijk!
Ik denk alleen dat er in het algemeen iets niet helemaal lekker zit.
Deze 2e reactie is overigens helemaal niet bedoeld als doorzeuren, maar ter verduidelijking dat wij het niet alleen in het uitstrekken zien, hopelijk vat je het niet zo op want verder zijn jullie gewoon echt een leuke combi en ik doe het jullie niet na :+

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:52

lieskehh schreef:
Nee toen zat ik binnen, zag wel fries lopen dus denk wel dat ik stukjes heb gezien! goed gegaan? :D?

Dat zou zomaar kunnen haha we waren de enige fries in het Z2 die dag.
Ik was dik tevreden, ging heerlijk en als ik de filmpjes terug kijk word ik er nog happy van.
De jury vond het geen winstpunt waard maar ach een goed gevoeld is ook belangrijk en volgende keer beter ;-)

Bij jou is het Z1 liep er ook 1 fries en 1 kruising fries X appaloosa mee toch?

Wanneer heb je je volgende wedstrijd gepland? :D

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 09:53

marieke: nee hoor, ik zie het graag als opbouwende kritiek :j
Ik zie het zelf ook wel terug en ik voel het soms ook wel, alleen het is niet constant, dat dit nu bij deze 6 foto's wel zo toont is toevallig.

Afbeelding
foto van dat ik hem aan het verzamelen ben, daar zit ik gewoon wat meer in zadel. Was ook onder de proef.

Afbeelding
net na de eenvoudige wissel, hier zie ik ook niet achter in mijn zadel.

ik snap jou helemaal hoor, maar we werken er hard aan en er zijn ook momenten dat het goed gaat gelukkig. Maar het is gewoon even wennen weer 20*60 bak en dat met mijn pownie :D
Ik zal je tips zo ie zo meenemen :j!

xelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:00

Wat een prachtige zwarte parel, leuke foto's! :D

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:02

Je doet het super en wees trots op wat je al hebt bereikt! Geniet van je prachtige paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:36

lieskehh schreef:
marieke: nee hoor, ik zie het graag als opbouwende kritiek :j
Ik zie het zelf ook wel terug en ik voel het soms ook wel, alleen het is niet constant, dat dit nu bij deze 6 foto's wel zo toont is toevallig.

[ [url=m/6KtZEH.jpg]Afbeelding[/url] ]
foto van dat ik hem aan het verzamelen ben, daar zit ik gewoon wat meer in zadel. Was ook onder de proef.

[ [url=m/VdXe9p.jpg]Afbeelding[/url] ]
net na de eenvoudige wissel, hier zie ik ook niet achter in mijn zadel.

Ik snap helemaal dat je met wat extra wedstrijdspanning ook wat meer gespannen in je zadel komt te zitten, dat is natuurlijk ook altijd een factor, helemaal met een pony die zelf in het verleden ook gestresst was op wedstrijden. Dat ontspant niet zo lekker. :+

Wel fijn dat je deze foto's plaatst waarop je volgens jou wel goed zit, want ik denk dat iedereen in dit topic het met mij eens zal zijn als ik zeg dat je hier nog steeds niet goed zit: de spanning in je benen en armen is namelijk precies hetzelfde en hoewel je nu niet meer achter de loodlijn hangt maar met je bovenlichaam netjes rechtop lijkt te zitten, komt dat doordat je op beide foto's boven het zadel zweeft in plaats van met losse benen relaxed op je achterwerk te loungen.

Als je instructrice ook vindt dat je op deze laatste twee foto's goed zit, dan zou ik daar zeker eens een centered riding/flexchair/paardsimulatorsessie aan wijden, want anders blijf je hierin hangen en dan wordt het steeds moeilijker om goed te leren zitten. Maar zoals je zegt kan het natuurlijk ook zijn dat dit alleen de wedstrijdspanning is en dat je thuis wel los, diep en ontspannen zit met een normale arm-handbuiging. Dan hoef je op wedstrijden alleen maar meer te leren ontspannen!

Trouwens nog een weetje: veel mensen zijn zich er niet van bewust dat ze vastknijpen met hun knieen en hun instructeurs zien dat niet als probleem. Wat ze namelijk niet weten is dat als jij je knieen aanduwt in het zadel het paard zijn schouderblad niet meer naar achteren kan bewegen omdat het niet meer onder jouw knieen door kan schuiven zonder pijn te doen. Hoe losser je knieeen zijn, hoe beter je paard dus kan strekken en oprichten.

faithfullx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 14:21

vind het er heel vriendelijk uitzien!

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 14:54

wauw wat een prachtige pony die misstaat echt niet tussen de paarden! gefeliciteerd met jullie punten :)

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:16

Mooi debuut, wat een beauty heb je zeg! Vind je ook vriendelijk rijden :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:28

Superleuk een cob. Top! Ziet er goed uit hoor.

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:47

Waauw, wat een knapperd! Super gaaf, gefeliciteerd met je punten!

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 10:51

Dankjewel allemaal! :D